Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig tjock. Idag har jag ätit både choklad, annat godis, havregryn med mjölk, kaloririk dricka och omelett med ost och igår åt jag ännu mer. Imorgon blir det pizza och på onsdag hamburgare eller räkmacka (ska iväg med andra så kan inte påverka maten)
Det är fysiskt omöjligt att gå upp i vikt så mycket och fort som du upplever att du gör. Dvs när du upplever dig ha blivit tjock är det bara din ätstörning.

Du måste äta för att må bra.
Jag tror den vikt du vill ligga på är osund för din kropp.

Du är jättefin och du kommer bara må dåligt om du ska tvinga dig själv bli tunnare.

Kram till dig!
 
Du ser helt normalviktig ut på bilderna du lägger upp, snarare smal än tjock! Och om det du beskrev var allt du åt på en dag så låter det verkligen inte mycket. Man behöver både kalorier och fett i sin kost. Men jag förstår känslan du har. Och någon pizza eller burgare ibland är heller ingen stor sak egentligen. Även om man efteråt kan känna sig tjock och däst så innebär det ju inte att man omedelbart har gått upp i vikt, eller att man kommer att göra det av att man åt onyttigt den gången.
 
Ibland behöver man bara vila och samla energi.
Jag hade nog tex behövt röra mig idag. Jag får ont kroppen för att jag är för otränad och väger mer än min trasiga kropp mår bra av. Trots det har jag och pojkvännen bara myst inne idag.
För det behövde jag mentalt. Hade jag tvingat mig till mer aktivitet idag hade jag kanske kraschat mentalt framöver.

Så kan det ju vara för dig med ibland. Ibland behöver man vila. Och det är helt ok!

Jag tänker på dig! ❤️
Jag har nog kanske tre dagar i veckan när jag knappt gör något alls för energin är för låg och ångesten är för hög. Men nu har jag ätit massor av skräpmat och godis sista veckan så då behöver jag röra på mig mer.

Vad jobbigt med värk :(

Tack ❤️
 
Det är fysiskt omöjligt att gå upp i vikt så mycket och fort som du upplever att du gör. Dvs när du upplever dig ha blivit tjock är det bara din ätstörning.

Du måste äta för att må bra.
Jag tror den vikt du vill ligga på är osund för din kropp.

Du är jättefin och du kommer bara må dåligt om du ska tvinga dig själv bli tunnare.

Kram till dig!
Jag vet att jag inte har hunnit gå upp i vikt, men jag kommer att göra om jag inte slutar att äta mer än vad jag gör av med. Jag vet att jag är ganska smal men jag känner mig ändå tjock, även de dagarna när jag har ätit och gått lagom.
Jag kommer att må dåligt om jag går upp också. Skulle jag gå upp till 69 kg igen så skulle jag få panik

Tack :heart
 
Du ser helt normalviktig ut på bilderna du lägger upp, snarare smal än tjock! Och om det du beskrev var allt du åt på en dag så låter det verkligen inte mycket. Man behöver både kalorier och fett i sin kost. Men jag förstår känslan du har. Och någon pizza eller burgare ibland är heller ingen stor sak egentligen. Även om man efteråt kan känna sig tjock och däst så innebär det ju inte att man omedelbart har gått upp i vikt, eller att man kommer att göra det av att man åt onyttigt den gången.
Jag är normalviktig med ett BMI på ca 20. Jag har inget större problem med att äta skräp ibland men sista veckan har det blivit väldigt mycket godis och skräpmat. Jag vet också att jag inte går upp på en gång men om jag fortsätter som jag har gjort sista veckan så kommer jag att gå upp i vikt. Därför behöver jag verkligen ut och gå massor för att kompensera för allt jag äter
 
Träffade mina systrar idag och min ena syster har gått ned ännu mer i vikt och min andra är också supersmal så trots att jag har gått ned så är jag nästan tjock i jämförelse med dem :cry:
 
Jämför dig inte med dem, eller med någon annan för den delen. Det är så destruktivt, och inte alls vad du behöver nu :heart
Nej jag vet. Men det är så svårt när man överallt ser supersmala skyltdockor mm. Till och med mina systrar var tjocka jämfört med skyltdockorna där vi var
 
Ja vissa skyltdockor är verkligen helt sjukt tunna. Men det är trots allt bara plast. Tänk på dom som galgar eller andra klädhängare. De flesta människor är ju inte supersmala. :)
Nej, men det finns människor som ser ut så och så vill jag se ut. Det låter helt sjukt men jag vill vara så smal att folk reagerar och ser att jag mår dåligt
 
Jag är typ känd som det omöjliga fallet :-( Samtalskontakten sa i princip att antingen får jag skärpa mig eller så kan vi lika gärna avsluta på en gång
 
Det säger mer om deras kompetens än om din eventuella omöjlighet. De har inte rätt verktyg, det betyder dock inte att andra inte har det.
Hon säger att hon har verktygen men att jag måste ta emot dem och det klarar jag inte. Jag kan inte se någon mening med tex bildterapi och liknande för för mig finns det inget som gömmer sig där. Om jag får välja själv vad jag ritar så blir det hästar, hundar eller varulvar för det är det enda jag kan rita. Om hon väljer så ritar jag ju vad hon väljer och därför finns ingenting bakom det
 
Hon säger att hon har verktygen men att jag måste ta emot dem och det klarar jag inte. Jag kan inte se någon mening med tex bildterapi och liknande för för mig finns det inget som gömmer sig där. Om jag får välja själv vad jag ritar så blir det hästar, hundar eller varulvar för det är det enda jag kan rita. Om hon väljer så ritar jag ju vad hon väljer och därför finns ingenting bakom det
Men om du inte vill testa de verktyg hon erbjuder så får du söka upp någon annan. All terapi passar ju inte alla, det här kanske bara inte passar dig helt enkelt. Eller så går du dit ritar lite hundar, hästar och varulvar och ser vart det leder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 890
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
283
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 071
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp