Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bara fortsätter att gå ned i vikt. Vet inte hur jag ska göra för jag vill inte gå ned mer nu (eller jo, den sjuka sidan vill) men jag vill heller inte gå upp i vikt. Jag har börjat få ont när jag sitter eller ligger länge på samma sätt för jag har för lite underhudsfett. Jag är dock inte underviktig enligt BMI. Tittar jag mig i spegeln så är jag nöjd men jag hade velat ha mer muskler och inte bara vara mager. Hade velat göra typ body balance eller yoga istället för cykla men det går inte för ångesten :(
 
Jag tror inte cykeln är det största problemet utan det är att jag inte kan äta ordentligt. Jag har ingen aptit och när jag äter blir jag mätt jättefort. Funderar på att köpa näringsdryck när jag ska till apoteket nästa gång. Idag har jag bara cyklat lite och ätit kinamat, men igår fick jag bara i mig lite pommes med bearnaise och havregryn med mjölk
 
Varför funkar det inte med yoga? Får du ångest av yogan, eller är det att den inte får ångesten att gå bort så som cyclingen gör?
 
Jag får ångest för att jag måste koncentrera mig på vad jag håller på med. Med cykeln kan jag göra annat samtidigt. Det är också svårt när jag vet att yogapasset tar en viss tid (jag har jättesvårt för när jag vet hur lång tid något tar) och jag har svårt att hänga med i rörelserna för jag måste kolla på skärmen för att se hur man gör och så hinner jag aldrig med instruktören.

Men jag har tänkt att jag ska försöka lära mig rörelserna en åt gången så jag verkligen kan varje rörelse ordentligt och sedan göra dem själv utan instruktörsvideo för då tror jag att det kanske kan gå bättre att få det gjort
 
Jag får ångest för att jag måste koncentrera mig på vad jag håller på med. Med cykeln kan jag göra annat samtidigt. Det är också svårt när jag vet att yogapasset tar en viss tid (jag har jättesvårt för när jag vet hur lång tid något tar) och jag har svårt att hänga med i rörelserna för jag måste kolla på skärmen för att se hur man gör och så hinner jag aldrig med instruktören.

Men jag har tänkt att jag ska försöka lära mig rörelserna en åt gången så jag verkligen kan varje rörelse ordentligt och sedan göra dem själv utan instruktörsvideo för då tror jag att det kanske kan gå bättre att få det gjort

Ja, det låter som en bra plan. Jag har några favoritövningar som jag gör ibland, mest stretching och så, utan att det egentligen blir ett "pass". Men gör t.ex. en eller två övningar i taget, så länge som jag orkar/vill. :)

Downvard facing dog, child pose, forward fold och warrior är några som vi använder rätt ofta i min yogagrupp. Men du kommer säkerligen hitta dina egna favoriter. Min favorit just nu är nog pigeon pose, den stretchar precis där det behövs på min kropp. :up:
 
@Lyan Apropå problem med mat och motion, är du medveten om att det kan vara en biverkning av Voxran och att den ofta inte rekommenderas för personer som haft ätstörningar? Du har ju ätit den förr iof, och jag menar inte att du borde sluta om den fungerar bra annats. Men ha det i åtanke lite, även om det inte är så lätt förstås.
 
Ja, jag läste det när jag fick den och eftersom aptiten har minskat väldigt mycket sedan jag började med den så är det väldigt sannolikt att det beror på den. Samtidigt så mår jag mycket bättre av den så jag vill inte sluta med den igen :-/ Borde försöka göra ett matschema men jag tror inte att jag kommer att kunna hålla det för jag har aldrig klarat att hålla scheman tidigare
 
Ja, jag läste det när jag fick den och eftersom aptiten har minskat väldigt mycket sedan jag började med den så är det väldigt sannolikt att det beror på den. Samtidigt så mår jag mycket bättre av den så jag vill inte sluta med den igen :-/ Borde försöka göra ett matschema men jag tror inte att jag kommer att kunna hålla det för jag har aldrig klarat att hålla scheman tidigare

Nej, mår du bättre av den annars så förstår jag att du inte vill sluta! Jag själv har en ätstörd problematik sedan rätt många år och det känns alltid lite komplicerat. Sedan i maj står jag själv på en medicin som många går ner i vikt av, och med det i vetskapen så tvingade jag mig i början att äta mer (trots att det kändes väldigt fel) för att det inte skulle gå över styr. Men det är ju ett råd som kanske bara fungerade för mig, och jag är förvånad över att det gjorde det. Men kändes lite enklare att äta mer när jag visste att det var en biverkning att tappa aptiten något, låter kanske lite luddigt...?
 
Igår träffade jag exet från instagram. Det kändes bra och som att de tre åren vi varit isär aldrig existerat nästan. Jag vet fortfarande inte om det är en bra idé men jag känner att jag måste ge det en chans för att se om vi kan få tillbaka det vi hade
 
Nej, mår du bättre av den annars så förstår jag att du inte vill sluta! Jag själv har en ätstörd problematik sedan rätt många år och det känns alltid lite komplicerat. Sedan i maj står jag själv på en medicin som många går ner i vikt av, och med det i vetskapen så tvingade jag mig i början att äta mer (trots att det kändes väldigt fel) för att det inte skulle gå över styr. Men det är ju ett råd som kanske bara fungerade för mig, och jag är förvånad över att det gjorde det. Men kändes lite enklare att äta mer när jag visste att det var en biverkning att tappa aptiten något, låter kanske lite luddigt...?
Jag vill inte gå upp till vikten jag hade när jag började med abilify men vikten innan voxran (62-63kg) hade nog varit okej utan att få allt för mycket ångest. Jag måste äta mer men jag vet inte hur. Mamma kommer nog på torsdag, ska fråga henne om hon kan följa med mig och handla och få hjälp med att köpa lite mer ordentlig mat.

Vad skönt att du hittade ett sätt som funkade för dig! Jag hoppas att jag hittar ett sätt för mig också för jag känner mig mycket orolig för vikten just nu
 
Jag vill inte gå upp till vikten jag hade när jag började med abilify men vikten innan voxran (62-63kg) hade nog varit okej utan att få allt för mycket ångest. Jag måste äta mer men jag vet inte hur. Mamma kommer nog på torsdag, ska fråga henne om hon kan följa med mig och handla och få hjälp med att köpa lite mer ordentlig mat.

Vad skönt att du hittade ett sätt som funkade för dig! Jag hoppas att jag hittar ett sätt för mig också för jag känner mig mycket orolig för vikten just nu

Men det låter åtminstone lite konstruktivt, att du inser att du måste äta mer, även om du inte riktigt fått hum om hur än. Det kommer säkert bli lite, lite lättare om din ångest minskar något :)

Sen ska kanske tilläggas att jag lider av en annan sjukdom också, som absolut inte skulle gynnas av om jag blev i ännu sämre skick pga. att slarva med kosten för mycket. Så det är väl lite rädsla som motivation antar jag.
 
Ang äta mer. Vad tycker du om typ frukt och nöt bars?
Eller torkad frukt och nötter för sig?

Det är ju inte mat men kalorier du behöver.
 
Nu skickade exet att han redan dejtade någon och ville satsa på henne trots att han suttit och lovat en jävla massa, berättat om hur förtvivlad han var över vårt uppbrott mm. och sedan blockade han mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 807
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 039
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
306
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp