Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet med terapi är att man måste jobba själv och det klarar jag inte eftersom jag har noll självdiciplin.

Nej, medicinerna fungerar ju uppenbarligen inte ensamma för i så fall hade allting varit löst nu. Men jag vet inte hur jag ska kunna lösa det :(

Jag klarar inte att ta kontakt med läkaren som det är nu. Och han verkar vara helt inne på medicinerna för han har skrivit ut sjukt mycket. 500 tabletter seroquel till någon som funderar på självmord känns helt uppåt väggarna!

Altså, jag har urkass självdisciplin jag med. Men lite beroende på terapiform så behöver man inte nödvändigvis vara jättedisciplinerad. Ibland kan det hjälpa att bara få prata med någon, och/eller få lära sig andra sätt att tänka på saker.
 
Altså, jag har urkass självdisciplin jag med. Men lite beroende på terapiform så behöver man inte nödvändigvis vara jättedisciplinerad. Ibland kan det hjälpa att bara få prata med någon, och/eller få lära sig andra sätt att tänka på saker.
Jag vet ju hur jag bör göra, men jag får det aldrig gjort. Rutiner, sätt att tänka bort ångesten osv. men jag klarar det inte för jag ger upp innan jag ens har börjat.
Prata med någon kommer att bli jättesvårt efter misslyckandet med den sista samtalskontakten, och hon var ändå handplockad av min förra läkare som jag hade i 12 år
 
Idag har varit en ganska bra dag faktiskt. Har cyklat och tittat på film under tiden, städat lite hemma och städat ena marsvinsburen, ätit pommes med bearnaise, gått en liten runda med hundarna och nu är jag hos mormor. Det enda som jag har ångest för är all glass och godis hos mormor jag har ätit
 
Rätt okej faktiskt :) cyklat och tittat på film och varit hos en vän. Fick overkneestrumpor. Ett par svarta med strass och ett par lilasvartrandiga :laugh:Fast jag just nu har jag jätteångest för att vi åt pizza och för att jag har ätit en massa annat skräp. Kan inte sova
 
Rätt okej faktiskt :) cyklat och tittat på film och varit hos en vän. Fick overkneestrumpor. Ett par svarta med strass och ett par lilasvartrandiga :laugh:Fast jag just nu har jag jätteångest för att vi åt pizza och för att jag har ätit en massa annat skräp. Kan inte sova

Äsch, livet är faktiskt till för att njutast, du kan äta godis/pizza/osv om du vill. :) Det är mycket viktigare att vara glad och ha trevligt än att bara äta nyttiga saker.

God natt! :)
 
Äsch, livet är faktiskt till för att njutast, du kan äta godis/pizza/osv om du vill. :) Det är mycket viktigare att vara glad och ha trevligt än att bara äta nyttiga saker.

God natt! :)
Fast det är ofta inte värt det i slutändan eftersom jag får ångest. En hämtmatsdag och en fikadag i veckan tycker jag hade varit lagom. Det är ju dyrt också.

Tack. Lyckades somna efter mycket om och men och tre stesolid, vilket är mer än jag egentligen får ta
 
Kan du be någon att följa med dig och handla så att du har bra grejer hemma? Visst hade du hittat kyckling som du tyckte om och som var lätt att laga? Och så kunde du kanske tänka dig att testa en liten squash? Och visst gillade du tsatsiki? Ett lätt sätt att göra sås är ju att smaksätta yoghurt. Jag brukar ha i vitlök, och om jag vill ha något lite starkare händer det att jag blandar i sweet chili-sås. Och visst gillade du ris, det går ju att koka så att man kan ha och värma i ett par dagar. Jag tänker att om du ser till att ha bra mat hemma så blir det lättare att göra bra matval. Lasagne är också ett bra matval, tycker jag.
 
Kan du be någon att följa med dig och handla så att du har bra grejer hemma? Visst hade du hittat kyckling som du tyckte om och som var lätt att laga? Och så kunde du kanske tänka dig att testa en liten squash? Och visst gillade du tsatsiki? Ett lätt sätt att göra sås är ju att smaksätta yoghurt. Jag brukar ha i vitlök, och om jag vill ha något lite starkare händer det att jag blandar i sweet chili-sås. Och visst gillade du ris, det går ju att koka så att man kan ha och värma i ett par dagar. Jag tänker att om du ser till att ha bra mat hemma så blir det lättare att göra bra matval. Lasagne är också ett bra matval, tycker jag.
Jag har jättesvårt att ha god mat hemma för jag äter upp allt på en gång men ris, makaroner, havregryn, mjölk, nudlar, pommes och bearnaise brukar alltid finnas hemma. Kyckling köper jag ibland när jag minns det för det är bra plockmat, likaså småtomater. Squash fanns inte hos mitt Ica men jag köpte aubergine och det var rätt okej med tzatziki men tyvärr fick jag ont i magen :(
 
Idag har jag ätit tokmycket :( både hemma och sedan kinamat med mormor och mina syskon. Förutom det så har det varit en bra dag faktiskt!
 
Idag har jag ätit tokmycket :( både hemma och sedan kinamat med mormor och mina syskon. Förutom det så har det varit en bra dag faktiskt!

Var skönt att du haft flera bra dar i rad! :)

Kinamat är ju nyttigt så det går nog bra. Visste du förresten att hjärnan är den del av kroppen som brinner flest kalorier? Jag hörde det igår, otroligt fascinerande tycker jag.
 
Ja, det är skönt! Ångesten är ju där men den skriker inte lika högt som den brukar mer än i perioder. Idag har jag röjt i djurrummet och fått 200kg hö levererat. Cyklat och tittat på film och fixat naglarna två gånger för jag pajade den ena gången genom att råka skrapa emot nageln innan det var torrt -.- Jag har också sorterat mina pussel.

Måste röja i mitt pysselrum i dagarna för där är kaos och katastrof och byta till marsvinen i lägenheten. Men jag kan inte bestämma mig för om de ska bo kvar här eller flytta ned i djurrummet. Jag trivs att ha dem här men det är så jobbigt med allt hö och spån överallt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 041
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 253
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
290
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
2
· Visningar
237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp