Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror iaf att det kan vara viktigt att du delar med dig av att du mått lite sämre senaste tiden, ätstörningsproblematiken osv. :)
Jag klarar inte att ta kontakt med läkaren just nu. Får se hur jag gör. Han verkar vara helt inne på medicin iallafall. Ätstörningen vet jag inte om jag vågar dela med mig
 
Problemet med terapi är att man måste jobba själv och det klarar jag inte eftersom jag har noll självdiciplin.

Nej, medicinerna fungerar ju uppenbarligen inte ensamma för i så fall hade allting varit löst nu. Men jag vet inte hur jag ska kunna lösa det :(

Jag klarar inte att ta kontakt med läkaren som det är nu. Och han verkar vara helt inne på medicinerna för han har skrivit ut sjukt mycket. 500 tabletter seroquel till någon som funderar på självmord känns helt uppåt väggarna!

Kan man få hjälp av typ kontaktperson, boendestödjare eller liknande att jobba med terapin? Eller kan din familj/vänner hjälpa dig med det?
 
Om du inte känner dig trygg eller inte litar på din läkare ska du be om byte. Du ska känna fullt förtoende till läkaren.:heart
 
Du mår skit idag, men vad skulle kunna få dig att må det minsta lite bättre? spelar ingen roll hur litet det är? vad kan du eller någon annan göra för att du ska må bättre.
Jag har varit hos mormor och fikat med mamma och mina syskon så då kunde jag glömma att jag mår skit ett litet tag iallafall. Ska försöka gå ned och fixa med marsvinen senare och försöka gå en promenad
 
Kan man få hjälp av typ kontaktperson, boendestödjare eller liknande att jobba med terapin? Eller kan din familj/vänner hjälpa dig med det?

Vad gör att det känns tufft att prata om ätstörningsbiten? :)
Jag har haft boendestöd innan och det var typ katastrof. Jag klarar inte att släppa in någon utomstående i mitt liv utan om jag ska göra terapi så måste jag klara det på egen hand.

För att jag är livrädd för att gå upp i vikt igen. Jag är nöjd med hur jag ser ut nu, jag vill absolut inte gå upp i vikt så därför vill jag inte att läkaren ska veta
 
Jag har varit hos mormor och fikat med mamma och mina syskon så då kunde jag glömma att jag mår skit ett litet tag iallafall. Ska försöka gå ned och fixa med marsvinen senare och försöka gå en promenad
Låter jätte bra. kan du säga något snällt om dig själv?
 
Om du inte känner dig trygg eller inte litar på din läkare ska du be om byte. Du ska känna fullt förtoende till läkaren.:heart
Jag vet inte om jag känner mig trygg med honom för jag har bara träffat honom två eller tre gånger. På sätt och vis är han nog bra eftersom jag äntligen fick prova abilify för det ville absolut inte min gamla läkare prova, men just nu så känner jag mig som ett vandrande apotek för jag äter så mycket medicin och det känns rätt vanskligt att ha tillgång till så mycket farlig medicin
 
oj genetik, det är något jag inte kan någonting av.
är det något du för antekningar över?
eller håller du det i huvet?
 
tror att du har en stor kunskap i området.
ser där du kan marsvin.
tror att du bedömer dig själv mycket hårt. hårdare än någon annan gör.
 
Men i slutändan spelar det ingen roll vad jag kan eftersom jag ändå mår dåligt :(
Det är okej att må dåligt, men jag försöker hjälpa dig att se att du är duktig och kompetent med många bra sidor. för det är du, du är duktig, kompetent, och har bra sidor. att du mår dåligt ar en del som du kan komma över. men tro inte för en sekund att du är dålig eller att du är sämmre för att du mår dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 809
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
282
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 058
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp