Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du, det gör inget. Helt ärligt. Det är SÅ mycket bättre att du äter för mycket än för litet! Du är smal och snygg oavsett.
Tack ❤️ Det kändes verkligen inte så igår.

Men det gjorde att jag blev ännu mer beslutsam idag så idag har det blivit tre mackor med skagenröra, ett äpple, kycklingsallad med tzatziki och ostbröd, en kaka och en blåbärsmuffins. Blir något till innan jag går och lägger mig. Jag har inte rört mig så mycket idag men har ändå inte så mycket ångest för att det känns som att jag har ätit nyttigt och inte för mycket
 
Kämpar på. Var och fikade hos mormor och jag tog bara en rad choklad, två pyttesmå chokladbollar och en kaka. I vanliga fall hade jag länsat faten. Har ingen aning om hur många kalorier jag har ätit så har lite panik just nu för jag har knappt rört mig idag heller men det är hanterbart.

Jag tycker nog att det känns positivt av att ha slutat med abilify. Orken och ångesten ligger på ungefär samma nivå men hetsätandet har slutat. Är lite yr ibland, ungefär som ett blodtrycksfall, men det är den ända skillnaden i princip. Har mycket ångest på förmiddagarna och tidigt på eftermiddagarna som jag brukar men har lyckats att ta mig ut en liten runda med hundarna tre dagar i rad :-D
 
Äh, du har ju sagt att det varit lite mer under kontroll i några dagar. Klart det blir något litet bakslag, det är inte hela världen :)
Har varit jätteduktig så därför blir jag extra besviken för att det blev så :( jag kan verkligen inte ha bröd hemma, men det är svårt att klara mig helt utan bröd
 
Jag kan i regel inte ha bröd hemma jag heller, knäckebröd kan fungera, men absolut inte mjukt, vitt bröd. :) Och jag tycker inte du ska bli extra besviken, det är ju en lång process det här.
Knäckebröd kan jag tyvärr inte äta utan att få ont i magen, annars hade det nog kunnat vara en bra kompromiss att ha hemma. Eller något riktigt äckligt bröd men kan inte komma på något sådant

Kanske inte, men blir det ändå. Har iallafall ätit nyttigt förutom brödet och fikat idag och imorgon får jag ta nya tag
 
Knäckebröd kan jag tyvärr inte äta utan att få ont i magen, annars hade det nog kunnat vara en bra kompromiss att ha hemma. Eller något riktigt äckligt bröd men kan inte komma på något sådant

Kanske inte, men blir det ändå. Har iallafall ätit nyttigt förutom brödet och fikat idag och imorgon får jag ta nya tag
Ta lite bröd, man behöver inte äta allt rätt. risken är att man mår dåligt av att kosten är tråkig. Och i alla fall så struntar jag i din vikt så länge du mår hyfsat bra.
 
Det enda som kan få mig att sluta äta något som är gott är att intala mig själv att ''du kommer få äta sånt här igen, det kommer vara lika gott då''.
Efter jag börjat med det mantrat kan jag faktiskt sluta mitt i en hetsätning.
Bara släpp smörgåsen, blunda och säg det i ditt huvud och förhoppningsvis klarar du att låta bli en till smörgås.

Dock tycker jag verkligen du varit jätteduktig! Det brukar ju vara så att tredje dagen är svårast när det gäller matomställning.
 
Ta lite bröd, man behöver inte äta allt rätt. risken är att man mår dåligt av att kosten är tråkig. Och i alla fall så struntar jag i din vikt så länge du mår hyfsat bra.
Problemet är att det blir sällan lite bröd utan jag äter massor och så får jag ont i magen dagen efter för jag blir alldeles uppblåst
Det enda som kan få mig att sluta äta något som är gott är att intala mig själv att ''du kommer få äta sånt här igen, det kommer vara lika gott då''.
Efter jag börjat med det mantrat kan jag faktiskt sluta mitt i en hetsätning.
Bara släpp smörgåsen, blunda och säg det i ditt huvud och förhoppningsvis klarar du att låta bli en till smörgås.

Dock tycker jag verkligen du varit jätteduktig! Det brukar ju vara så att tredje dagen är svårast när det gäller matomställning.
Det mantrat har jag faktiskt kört och det har funkat! Men på kvällen är det svårt för jag blir så hungrig efter att jag har tagit seroquel och det är en hunger som inte går över även om jag äter. Så jag försöker tänka att det kommer inte bli bättre av att jag trycker i mig en massa mat för jag kommer fortfarande att vara lika hungrig men med ångest och ont i magen också. Det funkade i tre dagar iallafall. Men det är bara att ta nya tag
 
Just nu ligger beslutsamheten väldigt lågt. Allt känns meningslöst igen. Jag har inget liv, jag bara är. Varför ska jag då bry mig liksom
 
Kan det vara pga att du slutat med ablifyen? Annars så brukar de flesta tänka så i perioder.
Jag tror inte det. Det tänker jag ofta men igår blev det mer uttalat. Det enda jag gör är att sitta vid datorn, cykla och kanske gå en promenad med hundarna. Dagarna släpar sig framåt för jag har så tråkigt men jag klarar inte att göra mer för då kommer ångesten och ännu mer hopplöshetskänslor
 
Jag tror inte det. Det tänker jag ofta men igår blev det mer uttalat. Det enda jag gör är att sitta vid datorn, cykla och kanske gå en promenad med hundarna. Dagarna släpar sig framåt för jag har så tråkigt men jag klarar inte att göra mer för då kommer ångesten och ännu mer hopplöshetskänslor

Usch, tråkighet är ett elände! Vet du varför du får ångest om du försöker göra mer?

Skulle du kunna läsa böcker kanske, för att sysselsätta dig utan att direkt «göra» något?
 
Usch, tråkighet är ett elände! Vet du varför du får ångest om du försöker göra mer?

Skulle du kunna läsa böcker kanske, för att sysselsätta dig utan att direkt «göra» något?
Vet inte varför ångesten kommer. Jag gissar att jag också har generaliserat ångestsyndrom utöver de andra diagnoserna för ångesten är Alltid där, bara mer eller mindre uttalad. Just nu finns inget jag känner för att göra. Jag brukar ha perioder med saker jag gör, tex promenader, läsa, pussla, sy osv. men nu känner jag inte för någonting och då blir det ångest om jag tvingar mig. Sy hade jag nog velat men jag har inte råd att köpa tyg. Vill fixa med djuren men också det blir ångest och om jag tvingar mig blir hopplöshetskänslan ännu starkare
 
Vet inte varför ångesten kommer. Jag gissar att jag också har generaliserat ångestsyndrom utöver de andra diagnoserna för ångesten är Alltid där, bara mer eller mindre uttalad. Just nu finns inget jag känner för att göra. Jag brukar ha perioder med saker jag gör, tex promenader, läsa, pussla, sy osv. men nu känner jag inte för någonting och då blir det ångest om jag tvingar mig. Sy hade jag nog velat men jag har inte råd att köpa tyg. Vill fixa med djuren men också det blir ångest och om jag tvingar mig blir hopplöshetskänslan ännu starkare

Du har inga gamla kläder du inte använder, som du kan sy om? Eller kanske någon i din familj har liggende nåt, kan ju bli superhäftigt om man redesignar t.ex. en jacka till en väst eller kjol..? :)
 
Du har inga gamla kläder du inte använder, som du kan sy om? Eller kanske någon i din familj har liggende nåt, kan ju bli superhäftigt om man redesignar t.ex. en jacka till en väst eller kjol..? :)
Nej. Jag rensade ut alla kläder jag inte använde för ett tag sedan. Det enda som fanns att sy om var en kjol så det gjorde jag. Jag vill sy leggings och tröjor i roliga färger som matchar varandra men då måste jag ha tyg
 
Har inte cyklat alls idag. Har bara gått en lugn runda med hundarna. Har ätit godis och glass och är hos familjen så jag kan inte cykla så nu börjar paniken komma. Är sur på mig själv för att jag åt glassen för jag hade bara tänkt äta tio godisbitar och för att jag satt på youtube istället för att cykla innan idag. Druckit vanlig Cola också
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 890
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 088
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
312
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp