Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte cyklat alls idag. Har bara gått en lugn runda med hundarna. Har ätit godis och glass och är hos familjen så jag kan inte cykla så nu börjar paniken komma. Är sur på mig själv för att jag åt glassen för jag hade bara tänkt äta tio godisbitar och för att jag satt på youtube istället för att cykla innan idag. Druckit vanlig Cola också
Jag tycker att det är bra att du låter cykeln vila, så sliper du paniken.
 
Vägde mig i morse och äntligen har vikten slutat gå uppåt och det utan att jag har cyklat som en galning för sista veckan har jag bara cyklat drygt hälften av vad jag gjorde när jag tog abilify. Nu ska jag bara fortsätta kämpa på med att hålla mig borta från godis och mat jag överäter. Jag har förmåga att börja belöna mig med godis när jag har hållit mig borta från det ett tag och sedan slutar det med att jag äter lika mycket godis som innan :grin:
 
Vägde mig i morse och äntligen har vikten slutat gå uppåt och det utan att jag har cyklat som en galning för sista veckan har jag bara cyklat drygt hälften av vad jag gjorde när jag tog abilify. Nu ska jag bara fortsätta kämpa på med att hålla mig borta från godis och mat jag överäter. Jag har förmåga att börja belöna mig med godis när jag har hållit mig borta från det ett tag och sedan slutar det med att jag äter lika mycket godis som innan :grin:

Du behöver ett bättre belöningssystem tror jag. ;) Lägg undan de pengar du skulle användt på godis och köp tyg eller nåt annat du önskar dig? :)
 
Jag vill ge upp allt. Bara lägga mig och ge upp och sluta existera. Men det spelar ingen roll vad jag gör. Ingenting spelar någon roll i slutändan. Allting är bara en transportsträcka till döden
 
Jag gör ingenting. Bara sitter hemma eller cyklar för att jag är tvungen. Jag har ångest hela tiden. Jag har inget som är roligt eller som jag ser fram emot. Just nu fasar jag för när Tovas ungar kommer för det kommer att betyda fler djur. Det kan bli lite bättre ibland men det slutar alltid som skit. Jag lever inte. Jag bara finns till. Och det finns inget någon kan göra. Jag har ingen att prata med. Jag är ensam och kommer alltid att vara
 
:heart Jag kollar in i den här tråden för jag hoppas att det blir lättare för dig en dag. Jag har sällan nåt klokt att säga men jag bryr mig verkligen.... Livet är fan inte lätt men jag hoppas att i slutändan är allt värt det
 
Jag tror inte att det någonsin kommer att vara värt det. Jag bara önskar att jag hade fått dö när jag kunde
 
Jag gör ingenting. Bara sitter hemma eller cyklar för att jag är tvungen. Jag har ångest hela tiden. Jag har inget som är roligt eller som jag ser fram emot. Just nu fasar jag för när Tovas ungar kommer för det kommer att betyda fler djur. Det kan bli lite bättre ibland men det slutar alltid som skit. Jag lever inte. Jag bara finns till. Och det finns inget någon kan göra. Jag har ingen att prata med. Jag är ensam och kommer alltid att vara

Vi bryr oss om dig. :heart Jag tror fortfarande att du skulle behöva få terapi och att det skulle kunna hjälpa dig. Det är inte lätt att vända den känslan och de tankarna du har på egen hand. Men med rätt värktyg och stöd så går det.
 
Just nu hade jag verkligen behövt prata med någon men jag har ingen att prata med. Och vad spekar det för roll vad jag säger? Ingen kan ändå göra något. Jag kommer bara att dra ned dem också. Prata med någon jag inte känner går inte för jag litar inte på någon och det blev fiasko med den sista terapeuten jag hade. Just nu vill jag inte ens vända, jag vill bara dö och försvinna
 
Just nu hade jag verkligen behövt prata med någon men jag har ingen att prata med. Och vad spekar det för roll vad jag säger? Ingen kan ändå göra något. Jag kommer bara att dra ned dem också. Prata med någon jag inte känner går inte för jag litar inte på någon och det blev fiasko med den sista terapeuten jag hade. Just nu vill jag inte ens vända, jag vill bara dö och försvinna

Vem skulle du vilja prata med då, om du kunde? En kompis? Eller någon i familjen?
 
Just nu hade jag verkligen behövt prata med någon men jag har ingen att prata med. Och vad spekar det för roll vad jag säger? Ingen kan ändå göra något. Jag kommer bara att dra ned dem också. Prata med någon jag inte känner går inte för jag litar inte på någon och det blev fiasko med den sista terapeuten jag hade. Just nu vill jag inte ens vända, jag vill bara dö och försvinna
Vill du att jag eller någon annan bukefalist pratar med dig?
 
Jag vet inte. Har sagt lite till mormor idag men jag vill inte göra någon orolig. Samtidigt som jag på sätt och vis vill att de ska veta. Men vad hjälper det? Det finns ändå ingen som kan hjälpa mig. Mamma var tidigare sagt att hon fått ont i magen varje gång jag ringde för hon var rädd för vad som skulle komma när hon svarade.

Buke är den enda ventilen jag har men trots att ni försöker så mycket så blir det ju ändå ingen skillnad så jag tror inte att någon hade vunnit på att jag berättar om alla mina problem för någon utan jag hade bara gjort dem mer ledsna och oroliga.

Det är bara jag som kan förändra något men jag klarar det inte. Jag tror inte ens att jag vill
 
Jag vet inte. Har sagt lite till mormor idag men jag vill inte göra någon orolig. Samtidigt som jag på sätt och vis vill att de ska veta. Men vad hjälper det? Det finns ändå ingen som kan hjälpa mig. Mamma var tidigare sagt att hon fått ont i magen varje gång jag ringde för hon var rädd för vad som skulle komma när hon svarade.

Buke är den enda ventilen jag har men trots att ni försöker så mycket så blir det ju ändå ingen skillnad så jag tror inte att någon hade vunnit på att jag berättar om alla mina problem för någon utan jag hade bara gjort dem mer ledsna och oroliga.

Det är bara jag som kan förändra något men jag klarar det inte. Jag tror inte ens att jag vill

Det gör inget om någon blir ledsna om du berättar. Oftast så blir man ännu tristare av att en man bryr sig om inte vill/vågar öppna upp sig för en. Så även om det gör ont att få höra vad som är fel, så känns det bra - om du förstår vad jag menar.

Ingen mår bra av att hålla inne sina känslor och problemer. Så försök om du kan prata med någon. :heart
 
Jag vet inte. Har sagt lite till mormor idag men jag vill inte göra någon orolig. Samtidigt som jag på sätt och vis vill att de ska veta. Men vad hjälper det? Det finns ändå ingen som kan hjälpa mig. Mamma var tidigare sagt att hon fått ont i magen varje gång jag ringde för hon var rädd för vad som skulle komma när hon svarade.

Buke är den enda ventilen jag har men trots att ni försöker så mycket så blir det ju ändå ingen skillnad så jag tror inte att någon hade vunnit på att jag berättar om alla mina problem för någon utan jag hade bara gjort dem mer ledsna och oroliga.

Det är bara jag som kan förändra något men jag klarar det inte. Jag tror inte ens att jag vill

Du, jag förstår ju att sådana här tankar legat dig nära till hands under många år, men jag tänker att det var ett tag sedan du uttryckte dig såhär nu. Det har mer varit ångest över mat och vikt, sedan förstår jag att det du skriver inte behöver vara representativt för ditt mående som helhet. Men... jag funderar på om den här dippen inte kan ha att göra med att du slutade med abilify? Jag förstår att du inte vill äta det om du ser samband med hetsätandet, men jag tänker att det kanske förklarar varför det är extra djupt nu (och alltså inte behöver vara såhär jämt).
 
Har du provat att ringa jourhavande medmänniska någon gång? Du får vara anonym och du får prata med någon som själv har valt att vara i andra änden av luren och lyssna. Och du får prata av dig utan att behöva tänka på om den i andra änden av luren blir ledsen.

Jag funderar också på om den här dippen har något samband med att du slutade med Abilify. Dina inlägg har snabbt fått tillbaka en svärta som har varit borta ett tag.

Men jag tror att det skulle vara bra för dig att få prata med någon oavsett, det har ju hänt grejer det senaste året, dödsfall och svek från killar, och så.
 
Jag tror också att det har att göra med att jag slutade med abilify men allting var totalt tomt och hopplöst även när jag åt den, skillnaden är att jag blir ledsen och gråter nu och att jag inte skrev så mycket om det när jag åt den för då hade jag mer problem med hetsätandet. Det kommer aldrig att bli bättre, det kan bli mindre dåligt ett tag men det kommer aldrig att bli bra.

Det är inte lönt att prata med någon för de kan ändå inte hjälpa mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 784
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
303
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
671
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp