Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge gick du dit då? Det kan ju ta tid att lära sig hur man bäst bemöter någon. Sedan har ju vissa en mer osäker framtoning, utan att för den delen vara obekväma och osäkra. :)

Fast om någon är osäker och besvärad för att någon som behöver hjälp berättar om sina problem så tycker jag att det känns väldigt oproffsigt. En sådan person ska vara ett stöd och inte få patienten att känna på det vis @Lyan kände sig.

Typ som när jag gick och fick en sjuksköterska som sa att jag minsan skulle kolla henne i ögonen och inte gråta när jag var ledsen och satt och grät. :meh: Inte mitt fel och ingen person jag någonsin skulle gå tillbaka till.
 
Fast om någon är osäker och besvärad för att någon som behöver hjälp berättar om sina problem så tycker jag att det känns väldigt oproffsigt. En sådan person ska vara ett stöd och inte få patienten att känna på det vis @Lyan kände sig.

Typ som när jag gick och fick en sjuksköterska som sa att jag minsan skulle kolla henne i ögonen och inte gråta när jag var ledsen och satt och grät. :meh: Inte mitt fel och ingen person jag någonsin skulle gå tillbaka till.

Såklart är det ju så, men det är också väldigt subjektivt tänker jag. Att en patient kan läsa in osäker beteendet i något som en annan inte skulle notera. Det @Lyan beskrev lät lite mer subtilt än ditt exempel tex. Och jag hade också vägrat träffa sköterskan du gick till. :)
 
Jag behövs inte här. Jag gör ingenting annat än sitter hemma. Det lilla som jag kan göra finns det massor som kan göra bättre. Jag är bara oduglig oh till besvär
 
Tack för att ni i tråden finns ❤️

Idag började riktigt jäkla illa. Var helt borta, som en zombie, och rejält med ångest. Släpade mig ut på en runda med hundarna med en vän och sedan har jag varit och handlat för jag skulle till mormor. Ville verkligen inte men det slutade verkligen bra. Vi åt stekt torsk och har tittat på TV och ätit äppelkaka. Jag har pratat väldigt mycket med henne idag, bland annat om ätstörningen och en kompis jag har haft problem med (som jag inte vill ta på internet). Jag vet inte om hon förstod omfattningen på ätstörningen men hon vet att jag har rätt stora problem iallafall. Hon tog upp min syster och att hon började se sjuk ut pga sin viktnedgång och jag sa att jag ville väga mindre. Hon blev ledsen och orolig för hur jag mår nu men jag tror att hon blev glad över att jag berättade för henne.

Jag och min vän går en runda varje dag nu för hennes man är iväg. Det tar ofta emot mycket men det är skönt att hundarna får en runda och vi pratar rätt mycket, även om sista dagarna har det mest varit hon som pratat och jag bara orkat svara lite kort. Jag har tagit upp ätstörningen med henne också lite för hon har kommenterat att jag har blivit helt fixerad vid mat och kalorier sista tiden. Jag tror att det är svårt för andra att förstå eftersom jag äter så mycket när jag inte är hemma
 
Tack för att ni i tråden finns ❤️

Idag började riktigt jäkla illa. Var helt borta, som en zombie, och rejält med ångest. Släpade mig ut på en runda med hundarna med en vän och sedan har jag varit och handlat för jag skulle till mormor. Ville verkligen inte men det slutade verkligen bra. Vi åt stekt torsk och har tittat på TV och ätit äppelkaka. Jag har pratat väldigt mycket med henne idag, bland annat om ätstörningen och en kompis jag har haft problem med (som jag inte vill ta på internet). Jag vet inte om hon förstod omfattningen på ätstörningen men hon vet att jag har rätt stora problem iallafall. Hon tog upp min syster och att hon började se sjuk ut pga sin viktnedgång och jag sa att jag ville väga mindre. Hon blev ledsen och orolig för hur jag mår nu men jag tror att hon blev glad över att jag berättade för henne.

Jag och min vän går en runda varje dag nu för hennes man är iväg. Det tar ofta emot mycket men det är skönt att hundarna får en runda och vi pratar rätt mycket, även om sista dagarna har det mest varit hon som pratat och jag bara orkat svara lite kort. Jag har tagit upp ätstörningen med henne också lite för hon har kommenterat att jag har blivit helt fixerad vid mat och kalorier sista tiden. Jag tror att det är svårt för andra att förstå eftersom jag äter så mycket när jag inte är hemma

Vad fint att dagen blev okej ändå :)
 
Ja verkligen. Det var verkligen riktigt illa innan idag

Tova verkade försöka muntra upp mig lite också genom att försöka hoppa popcornskutt med sin högdräktiga mage :rofl: gissar att det betyder att hon inte tänker föda inatt heller
 
Ja, det var rätt skönt. Det är fortfarande alldeles för mycket i huvudet och allting är fortfarande lika meningslöst men jag har iallafall haft en trevlig dag med min vän och mormor idag också. Har ätit alldeles för mycket godis så har ångest för det men ska försöka börja äta nyttigt igen imorgon. Förhoppningsvis kommer Tovas ungar då också. Jag bara önskar att allt kunde sluta vara så meningslöst
 
Har börjar vända på dygnet också. Det är jobbigt. Jag vill verkligen inte vakna på morgonen så jac sover så länge jag kan för att slippa vakna till en ny dag
 
Igår var riktigt illa hela dagen. Fick vända hem från promenaden trots att jag hade min vän med mig. Fick se Tovas bebisar födas på kvällen och det var rätt häftigt men annars var hela dagen en plåga. Höll på att börja gråta av ångest när jag vaknade idag bara för att jag vaknade och insåg att det var en ny dag :cry:
 
Igår var riktigt illa hela dagen. Fick vända hem från promenaden trots att jag hade min vän med mig. Fick se Tovas bebisar födas på kvällen och det var rätt häftigt men annars var hela dagen en plåga. Höll på att börja gråta av ångest när jag vaknade idag bara för att jag vaknade och insåg att det var en ny dag :cry:

Vill du berätta vad det är som är så fruktansvärd med att uppleva en ny dag? Är det meningslösheten som du skrivit om, eller nåt annat?

Hoppast verklligen att det blir bättre så småningom!
 
Vill du berätta vad det är som är så fruktansvärd med att uppleva en ny dag? Är det meningslösheten som du skrivit om, eller nåt annat?

Hoppast verklligen att det blir bättre så småningom!
Allt är meningslöst och hopplöst och jag är ledsen och jättedeppig hela tiden. Jag vill inte leva så därför känns varje uppvaknande som en knytnäve i ansiktet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
284
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 111
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp