Martys bebismaffia!

Marty

Trådstartare
Då så! Nu kommer på allmän begäran äntligen tråden om min (eller egentligen Lumis) bebismaffia. De jobbar hårt på sin söthet och för tillfället sover och äter de mest. De tittade ut den 22/5 och bilderna nedan är från deras livs första dagar.

Det verkar som att det ligger 4 tjejer och en pojke i bolådan. Exakt samma utdelning som senaste kullen. Då tänkte jag "hur ofta får man det?"... och svaret har ju tydligen blivit "minst 2". Jag brukar ju köra på tema på mina kullar. Som flera av er vet så döptes förra kullen efter Hagasessorna och kungen (Birgitta, Christina, Désirée, Margaretha och Carl Gustaf). Den gången valde jag mellan det temat och Sex and the City... så frågan är om man ska köra på det temat denna gång istället? Har ni några andra bra temaförslag så får ni mer än gärna dela med er :).





 
Åh vilka sötnosar! Om mamman heter Lumi kan ju vädertema vara en variant (Lumi = snö på finska). Annars blir väl SatC bra!
 
Åh vilka sötnosar! Om mamman heter Lumi kan ju vädertema vara en variant (Lumi = snö på finska). Annars blir väl SatC bra!
Mamma heter egentligen Mari i stamtavlan... men då hon är importerad från Finland så ville jag ha ett finskinspirerat namn till henne :). Så då blev det Lumi. Men vettigt förslag! Dock vet jag en ragdollkull från en annan uppfödare som inte föddes för jättelängesen som har väderinspirerade namn.
 
Mamma heter egentligen Mari i stamtavlan... men då hon är importerad från Finland så ville jag ha ett finskinspirerat namn till henne :). Så då blev det Lumi. Men vettigt förslag! Dock vet jag en ragdollkull från en annan uppfödare som inte föddes för jättelängesen som har väderinspirerade namn.

Fast snö på olika språk kanske? Oavsett tema, de är bara :love: :love:
 
Forsätter fylla på med lite mobilbilder. Jag har inte hunnit ta några veckobilder än, men idag är de 8 dagar. En av tjejerna ligger lite efter viktmässigt och blir lite bortknuffad av de större :(. Men hon går fortfarande upp i vikt, om än inte lika fort som sina syskon. Jag nojar lite, men jag har frågat lite uppfödarkollegor som inte tycker jag borde oroa mig så länge hon går upp i vikt och är pigg.

 
Så länge hon går upp så är det oftast ingen fara. Samma med ena tjejen här. Oftast tar dom ju igen det när dom börjar äta själva sen, men annars kan du ju om du har möjlighet, lägga henne i baren själv när de andra sover.
 
Så länge hon går upp så är det oftast ingen fara. Samma med ena tjejen här. Oftast tar dom ju igen det när dom börjar äta själva sen, men annars kan du ju om du har möjlighet, lägga henne i baren själv när de andra sover.
Jag har fått tipset om att lägga henne vid matbaren av flera. Men Lumi är ju lite tråkig mamma för hon tar alltid tillfället i akt och går iväg när de sover. Mysigt att vara mamma, men hon värnar om sin egentid ;). Men igår lyckades jag lägga tillbaka henne i bolådan utan att väcka hela högen så kunde jag extramata de två minsta. Men jag hoppas att alla får i sig tillräckligt. Samtliga går upp i vikt, även fast det inte är några 10g/dag som enligt instruktionsboken. Den största heffaklumpen går ju upp som bara den istället, mellan 12-14g/dag.
 
Viktkurvan har jag lagt undan faktiskt. Mallas ungar har alltid legat ca 100 back men så fort dom börjar äta själva så kommer dom ikapp.
 
Viktkurvan har jag lagt undan faktiskt. Mallas ungar har alltid legat ca 100 back men så fort dom börjar äta själva så kommer dom ikapp.
Det låter bra. Jag tar det typ personligt när inte bebisarna går upp helt perfekt eller stöter på problem. Anklagar mig själv typ. Men troligen är det säkert ingen fara, utan bara jag som nojar.
 
Idag har jag till sist tagit lite bilder med kameran på de små som passerat 2 veckor. De kommer förhoppningsvis imorgon :).

Liten mobilbild så länge. Fröken har insett att det finns en värld utanför bolådan :)
 
En annan lite rolig grej som jag måste dela med mig av. Igår när jag fotograferade bebisarna så pep de lite. Lumi brukar inte bry sig så mycket så länge ungarna inte skriker för högan sky. Däremot Biggan (storasyster) blev otroligt upprörd över att ungen var på fel plats. Hon kom och pep och försökte stjäla dem från mig. När jag sedan la tillbaka bebis så gick hon in i bolådan, och sedan dess har hon kommit på att hon ska vara världens bästa extramamma/storasyster. Hon tvättar dem och låter de till och med tutta på henne. Lumi har fullt sjå att försöka trycka ner sig själv i bolådan när det är dags för mat eftersom där redan ligger 5 bebisar och en Biggan :p. Jag vet inte riktigt hur det där gick till. Innan har Biggan varit framme och nosat, men inte haft några tendenser till att vilja gå in i bolådan eller tvätta bebisarna.:D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu gör jag en egen tråd istället för att spamma för mycket i bildtråden. Här kommer jag uppdatera en del om den kattungekull som föddes...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
13 016
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp