Martys kattungetråd

@Marty Alla dina kattungar är väldigt fina, men Birgitta har en fantastisk utstrålning! Väldigt vacker redan nu :)

Kul att du verkar ha hittat några bra hem också!
 
@Marty Alla dina kattungar är väldigt fina, men Birgitta har en fantastisk utstrålning! Väldigt vacker redan nu :)

Kul att du verkar ha hittat några bra hem också!
Kul att du också gillar Birgitta. Jag gillar hennes uttryck. Älskar ragdolls som har den där lite "bitter-sweet"-looken. Får se om det blir hon som stannar trots allt. Désirée är ju också fin på sitt sätt. Arrrggghh, svårt! :banghead: :arghh:
 
Kul att du också gillar Birgitta. Jag gillar hennes uttryck. Älskar ragdolls som har den där lite "bitter-sweet"-looken. Får se om det blir hon som stannar trots allt. Désirée är ju också fin på sitt sätt. Arrrggghh, svårt! :banghead: :arghh:

Förstår att det är supersvårt! Båda är ju så fina :love:
 
Kul att du också gillar Birgitta. Jag gillar hennes uttryck. Älskar ragdolls som har den där lite "bitter-sweet"-looken. Får se om det blir hon som stannar trots allt. Désirée är ju också fin på sitt sätt. Arrrggghh, svårt! :banghead: :arghh:
Jag personligen tycker att Birgitta är ett bra val, det är väl rätt svårt att få ragdolls med den där perfekta bläsen? Hon skulle säkert lyckas bra på utställningar :)
 
Jag personligen tycker att Birgitta är ett bra val, det är väl rätt svårt att få ragdolls med den där perfekta bläsen? Hon skulle säkert lyckas bra på utställningar :)
Det brukar inte vara jättesvårt att få till just bläsen. Sen kanske inte alla får lika perfekt V som Calle :). Den svåraste färgen att få till är nog snarare mitted känns det som. Lätt att det blir för mycket eller för lite vitt. Nu är ju inte Désirée en helt perfekt mitted heller, då hon har lite mycket färg på bakbenen, men det kan man ha överseende med. Bara vissa domare som är väldigt hårda på sånt. Lumi har också lite mycket färg på bakbenen, men det är inget jag brytt mig om.
 
Nu så! Till sist kommer det lite nya 9-veckorsbilder på bebisarna. Just nu är jag faktiskt lite orolig för de små då de tappat en del i vikt sista veckan. Upptäckte detta i fredags när jag vecko-vägde dem, och än har de inte vänt viktkurvan. De har varit lite dåliga i magen så troligen beror det på detta, och i kombination med att Lumi nästan helt slutat dia dem så är det väl troligen också en del av orsaken. Har boostat dem med extra vätska och Pro kolin nu, så hoppas jag på att det vänder. Annars får jag nog höra med veterinären.

Men här kommer i alla fall ett par bilder på "fulingen" Christina. Hon är lite udda jämfört med de andra. Dels pga att hon är blå och de andra bruna, men hon är också helt annorlunda exteriört. Hon var den mest lovande bebisen första veckorna, men det försvann någonstans på vägen. Ska bli spännande att se hur hon kommer att se ut som vuxen när hon fått blomma ut helt :).







Och här har vi lilla Margaretha :heart. Hon blir mer och mer framåt hela tiden, och är så otroligt söt.





 
Och här har vi lilla Birgitta. Jag har till sist bestämt mig för att behålla henne, vilket känns väldigt bra :heart. Hon är en riktig myspropp.






Och det betyder att den som får flytta blir fina Désirée. Vart hon hamnar är inte bestämt än, men jag hoppas jag får möjlighet att fortsätta följa henne då jag tror att hon kan bli väldigt fin som vuxen. Hon har massa päls!




 
Och så Carl Gustaf aka Calle :heart. Idag fick jag beskedet om att den uppfödare som varit intresserad av honom, som också äger pappan, tackar nej. Det betyder att Calle kommer hamna i ett sällskapshem istället. Det känns ändå bra. Han har lite speciella ögon som vi inte riktigt blir kloka på. Han skelar inte direkt, men ibland får man känslan av att han inte riktigt fokuserar blicken. Dock har det blivit bättre och bättre under hela tiden, så troligen växer det bort, men uppfödaren vill inte chansa vilket jag förstår.

Calle är dock den mysigaste lilla killen man kan tänka sig. Han kurrar och älskar all uppmärksamhet. Han blir inte svår att hitta ett hem till i alla fall. Han hade gärna fått stanna här om det hade funnits plats :).





 
Hur får du något gjort när du har dom där hemma?! :confused: Dom ser så himla mysiga och gosvänliga ut!

Kan du inte lämna ut Calle på foder? :)
 
Hur får du något gjort när du har dom där hemma?! :confused: Dom ser så himla mysiga och gosvänliga ut!

Kan du inte lämna ut Calle på foder? :)
Det blir kanske inte jättemycket gjort, och man kommer knappt hemifrån heller. En morgon förra veckan hade jag råkat få med mig Désirée ut i trappuppgången på vägen till jobbet. 5 ungar som attackerar dörren försvårar saken lite. Husse som börjar jobba senare än mig hörde henne skrika utanför dörren bara någon minut efter jag gått, så hon behövde inte vara utelåst så länge. :)
 
Hur får du något gjort när du har dom där hemma?! :confused: Dom ser så himla mysiga och gosvänliga ut!

Kan du inte lämna ut Calle på foder? :)
Och så glömde jag att svara på frågan med. Tyvärr har jag ingen anledning att ha kvar Calle i avel själv. Jag har ju egentligen bara Lumi och sen i framtiden Birgitta som avelskatter, och de är ju liksom släkt. I nuläget ser jag ingen öppning för att köpa in en ny hona inom närmsta framtiden tyvärr.
 
Och så glömde jag att svara på frågan med. Tyvärr har jag ingen anledning att ha kvar Calle i avel själv. Jag har ju egentligen bara Lumi och sen i framtiden Birgitta som avelskatter, och de är ju liksom släkt. I nuläget ser jag ingen öppning för att köpa in en ny hona inom närmsta framtiden tyvärr.
Vad tråkigt :( Han såg så himla fin ut!
 
Du får hitta nån snabbt till Désirée, jag är ju redan sugen på en ragdoll så det räcker och blir över :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Då så! Nu kommer på allmän begäran äntligen tråden om min (eller egentligen Lumis) bebismaffia. De jobbar hårt på sin söthet och för...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 660
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp