Martys kattungetråd

Så coolt att du kör stenhårt på historiska kunga- och drottning namn. :) Alltid gjort, eller enbart för den kullen?
Det är min första kull faktiskt :). Jag har tänkt ha teman på alla kullar, och denna råkade bli med kungligt tema eftersom det fungerade så bra med 4 tjejer och en pojke. Vi får väl se vad framtida kullar har att bjuda på för teman. Tror det kommer bli annat än kungligheter dock.

Haha nä :D jag har också senare förstått att hon inte kunde vara något annat än padda, men uppfödaren var nybörjare och var väl inte helt klar över det där med genetik. Högst förståeligt, det var inte jag heller när jag köpte henne! :p

Aha, tack för infot. Intressant även om det verkar sällsynt :) undrar hur en sådan katt kan se ut...

Han är en jättesöt liten prins! :love::D

Oj, det där var ju jättekul! Tänk att få höra sånt :o Är det alltså någon som är intresserad av att ställa ut?
Och då är det extra skönt att kunna välja och vraka lite när någon tror att de kan flytta hemifrån så tidigt :smirk:
Inte lätt med all genetik, även fast jag kanske tycker att som uppfödare ska man läsa på tillräckligt för att ha lite koll i alla fall. Att du inte hade koll tycker jag dock är helt rimligt :).

Katter som ibland kan få fel färg är bland annat creme och röda. Vad jag förstått det får de ofta ett mönster som de inte ska ha egentligen. Så på pappret kanske de är solida creme, men på utställning så tävlar de som tabby/spotted/etc. Tror det brukar kallas för spökmönster.

Jag tror inte hon var intresserad av att ställa ut, men var ändå väldigt noga med att hon skulle gilla föräldrarna. Det dög inte med "vilken katt som helst" utan för henne fick det gärna ta tid bara det blev rätt :). En väldigt sund tanke tycker jag.
 
Ni får gärna trådkapa för min del :). Jag har köpt en dagljuslampa på en sida som heter Kaffebrus. Är flera kattmänniskor som har likadana lampor, och som tar jättebra bilder. Hoppas på att det blir lika bra för mig :)
Ah spännande! Ska kolla in den där lampan, den kan ju komma till användning nu när vi börjar gå mot mörkare tider :)

Aha, förlåt (täppt näsa och dyr medicin låter inte roligt :() men det var intressant! Vad är Luna för ras nu igen? :o
Nej det är lite jobbigt stundtals, det blir värre om jag använder en vanlig nässpray men med kortisonsprayen så behöver jag inte spraya så många gånger om dagen efter ett tag utan det kan räcka med 1-2 gånger men det är en liten flaska så den räcker inte så långt och kostar över 200:- :meh: Men det kanske finns något annat man kan ta sen i så fall OM det skulle hålla i sig i framtiden med :) Hon är en huskatt hon med, okänd bakgrund dock (f.d. hemlös), så det finns ju en minimal chans att hon har någon ras i sig som jag inte tål.
 
Kommer nya bilder från kameran i helgen hoppas jag. Tills dess så bjuder jag i alla fall på en mobilbild från igår när jag bäddade om i bolådan. Jag kan verkligen inte se mig mätt på dem :heart. Nu har de ju öppnat ögonen och börjar bli mer och mer nyfikna. Dröjer nog inte många dagar innan de är nyfikna på livet utanför bolådan. :D

 
:love::love::love: små ullnystan!

Min ena katt har starkt angivet att han vill ha en kattunge att ta hand om :angel: Ska bara övertala maken och den andra katten att det är ett bra förslag. Det kan ta något år.
 
@TinyWiny Jo jag har fått det på recept en gång tidigare för många år sedan men då var det för bihåleinflammation ^^ Ska dock ta tag i det sen och prata med min husläkare om det :)
 
Kommer nya bilder från kameran i helgen hoppas jag. Tills dess så bjuder jag i alla fall på en mobilbild från igår när jag bäddade om i bolådan. Jag kan verkligen inte se mig mätt på dem :heart. Nu har de ju öppnat ögonen och börjar bli mer och mer nyfikna. Dröjer nog inte många dagar innan de är nyfikna på livet utanför bolådan. :D

Awww :love: Gud så söta, och så spännande med färgerna!
 
Nu ska jag väl till sist orka ladda upp lite bilder här också. Bilderna är från i fredags och lördags när de var två veckor. Imorgon är det ju dags för nya bilder igen när de är hela tre veckor :)

Lilla Birgitta, blir troligen brun bicolor






Carl Gustaf, brun bicolor. Har dessutom nästan alltid tungan ute :heart






Christina, blå bicolor. Störst i kullen men hopplös att fotografera :heart







Kör resten i ett eget inlägg så slipper det bli föööör långt.
 
Lilla Désirée, mitted. Troligen brun men är inte helt säker än. :heart






Och sist är det Margaretha, troligen brun mitted, men hopplös på att vara stilla :heart






Vilken dag som helst nu kommer de få flytta ut i en liten hage. De har börjat att försöka rymma från bolådan, men ingen har än så länge lyckats. De börjar bli mer keliga och kontaktsökande, så man fastnat lätt vid bolådan när man väl satt sig. Alla utvecklas väldigt bra än så länge. Ska bli spännande att de vilka som får gå vidare i fortsatt avel. Håller Carl Gustaf kommer han troligen hamna i avel :).
 
Men ååh :love::love: Fastnade personligen för både Prinsen och Désirée :love: Prinsen ser nästan ut som tabby, men det är inte möjligt va?
De alla är löjligt söta :love: Flickorna är ju bara för ljuvliga :love:
 
Men ååh :love::love: Fastnade personligen för både Prinsen och Désirée :love: Prinsen ser nästan ut som tabby, men det är inte möjligt va?
De alla är löjligt söta :love: Flickorna är ju bara för ljuvliga :love:
Ingen tabby är möjlig :). Utan det är bara blått och brunt som är möjligt.

@Marty Alla är ju ljuvligt söta, men Désirée :love: Vilken liten juvel :heart
Lilla Dessie utvecklas väldigt bra just nu. Idag när jag vägde dem var hon dessutom tyngst. :heart
 
Idag har de fått flytta ut i kattungehagen. Kungen som försökt rymma hela veckan blev överlycklig, fram tills han kom till kanten på hagen. Då blev han bitter och försökte klättra igen :). Han och Margaretha har varit modigast än och utforskat en hel del. Dessie och Christina har knappt vågat sig ut.
 
Nu har småglinen passerat tre veckor och självklart är det då dags för nya bilder. Förbered er på en sötchock (jag är helt objektiv :angel:). Jag la ut dessa bilder på facebook igår. Och OJ vilken respons. Fick förfrågningar på kattungar både från inrikes uppfödare men även från utländska uppfödare. Jättekul, men jättejobbigt att behöva förklara att alla avelskatter ur denna kull är bokade. Kullen verkar ha blivit bättre än vad både jag och hanens ägare hoppats på :love:.

Birgitta, 3 veckor, brun bicolor :love:








Carl Gustaf, brun bicolor :love:






 
Vet inte om det kommit fram, men, har du och/eller uppfödaren tänkt behålla någon själv?
Jag har tänkt behålla en hona själv. Ägaren till hanen som jag använt kommer troligen köpa en av ungarna till avel också. Vi har dock inte bestämt oss för vilka som ska behållas än :). Man byter favorit stup i ett ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Då så! Nu kommer på allmän begäran äntligen tråden om min (eller egentligen Lumis) bebismaffia. De jobbar hårt på sin söthet och för...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 688
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp