Martys kattungetråd

Vilken sötchock :heart

Birgitta ser ut att få en härlig profil, gillar hennes huvud skarpt :love:
Birgitta har börjats utvecklas väldigt väl. Hon var fin men lite anonym i början. Nu börjar hon få mer uttryck. Väldigt bra höjd och profil. Pappan har väldigt bra höjd, och Lumi är lite svagare där, så jag hoppas att de får behålla höjden och profilen :)
 
Kattungarna har passerat 4 veckor och det är självklart dags att spamma med lite nya bilder igen.

Birgitta, brun bicolor




Christina, blå bicolor




Désirée, brun mitted




Carl Gustaf, brun bicolor




Margaretha, brun mitted


 
Herreminje..! Gud vad söta de är :love:

Birgitta ser lite trött ut :D
Prinsen har verkligen haft speciell färg från början, direkt sådär mörk - i mina ögon ser han ut att vara djupt blå här i jämförelse med de andra bruna i kullen O_o
Åh vilken fin bild på Christina, blir helt förälskad i den första bilden :love:
Désirée ser onekligen speciell ut, helt underbar :love:
Och Margaretha är självklart jättesöt också :D
Skulle inte tacka nej till någon av dem ;)

Grattis till en sån fin kull @Marty - bättre första kull hade man inte kunnat få!
 
Tack för alla fina ord @Asko. Jag är väldigt glad över den här kullen. Har ju blivit kontaktad av en del utländska uppfödare som fått upp ögonen för dem. När jag förklarat att det är min första kull och att jag bara har en avelshona har de blivit väldigt förvånade. Hoppas på att de fortsätter att utvecklas väl så det blir en fin kull även som vuxna :). Det är ju lite feltecknat, men jag prioriterar typen. Det är den som är svårast att få till ;).
 
Tack för alla fina ord @Asko. Jag är väldigt glad över den här kullen. Har ju blivit kontaktad av en del utländska uppfödare som fått upp ögonen för dem. När jag förklarat att det är min första kull och att jag bara har en avelshona har de blivit väldigt förvånade. Hoppas på att de fortsätter att utvecklas väl så det blir en fin kull även som vuxna :). Det är ju lite feltecknat, men jag prioriterar typen. Det är den som är svårast att få till ;).
Varsågod, jag kan dock inte så mycket om hur kroppen och huvudets former ska se ut (snarare ingenting) men alla komplimanger du fått bådar ju gott och är väldigt positiva :)
Feltecknat? Var då? :o Jag minns att jag tänkte vad fina (perfekta) deras teckningar såg ut, eller måste mitted ha vit haka? Minns att de får ha det iallafall.
Nu minns jag att du nämnde någon baktass, var det du menade?

Edit: Prinsen och Birgitta ser iallafall helt makalöst perfekta ut för att vara bicolors :love: Christinas bläs är möjligen lite liten, eller? Men det kan ju dyka upp lite mer, nu tycker jag mig se någon lite svagare fortsättning på bläsen, stirrar nog mig blind :p
Désirée är bara helt ljuvlig med sin vita haka :love: Är det lite glans i pälsen eller ser jag en liten vag bläs kika fram ovanför nosen?
 
Senast ändrad:
O Squie har finally fattat hur de olika färgerna ser ut på katterna. :D ;)
Det är inte dåligt gjort ändå. Det är lite invecklat med allt vitt på ragdolls för den ointresserade :).

@Asko : Prinsen och Désirée är mer eller mindre perfekt tecknade, så där finns inte så mycket att klaga på. Tror dock inte Désirée får någon bläs, utan hon ser mest vit ut för hon inte maskat ut ordentligt än. Christina verkar precis som du säger få lite för liten bläs. Dessutom verkar hon få en "skönhetsfläck" mellan nosen och munnen. Syns nog bara på bilderna om man tänker på det. Margaretha är jag osäker på hur hakan kommer se ut. IRL ser den typ vit ut (den måste vara vit på mitted) men på bilderna ser hon ut som en colorpoint i ansiktet. Men förutom det har hon en "skönhetsfläck" i det vita på ena baktassen. Färgade fläckar på benen kan vara ok, men jag tror inte det är lika poppis med en fläck på tassen (men det är sjukt gulligt). Birgitta till sist verkar få okej teckning. Lite sned bläs, och ojämnt vitt på frambenen (helst vill man att de ska vara helt vita eller jämnt på båda benen). Men hon är lite för söt för att bry sig för mycket om teckningen tror jag :).
 
Det är inte dåligt gjort ändå. Det är lite invecklat med allt vitt på ragdolls för den ointresserade :).

@Asko : Prinsen och Désirée är mer eller mindre perfekt tecknade, så där finns inte så mycket att klaga på. Tror dock inte Désirée får någon bläs, utan hon ser mest vit ut för hon inte maskat ut ordentligt än. Christina verkar precis som du säger få lite för liten bläs. Dessutom verkar hon få en "skönhetsfläck" mellan nosen och munnen. Syns nog bara på bilderna om man tänker på det. Margaretha är jag osäker på hur hakan kommer se ut. IRL ser den typ vit ut (den måste vara vit på mitted) men på bilderna ser hon ut som en colorpoint i ansiktet. Men förutom det har hon en "skönhetsfläck" i det vita på ena baktassen. Färgade fläckar på benen kan vara ok, men jag tror inte det är lika poppis med en fläck på tassen (men det är sjukt gulligt). Birgitta till sist verkar få okej teckning. Lite sned bläs, och ojämnt vitt på frambenen (helst vill man att de ska vara helt vita eller jämnt på båda benen). Men hon är lite för söt för att bry sig för mycket om teckningen tror jag :).
Jag ser inte alls Christinas skönhetsfläck :o de är ju alla lite färgade runt munnen, och jag är väl för van vid min katts tydliga skönhetsfläck som syns på nosen också :p
Nu får du ju ta en bild på den där söta fläcken på Margarethas baktass :D Intressant med hennes haka, den är ju klart inte lika vit som Désirées haka på bilderna men samtidigt är den ju inte så mörk. Lite typ färglös.
Och antingen använder du linjal eller så ser jag fel men jag ser inte hur Birgittas bläs är sned :o På bilderna ser den perfekt ut i mina ögon, men jag ser skillnaderna i det vita på frambenen nu när du säger det.

Himla intressant detta med färger, jag tackar att du svarar på mina frågor :)
 
Nu kommer lite nya bilder, och jag hoppas på att jag ska kunna reda ut @Asko ´s alla funderingar kring färgerna :).

Börjar med några bilder på Birgitta, brun bicolor. Som det känns nu så är det nog hon som får stanna. Hon är så gott som rätt tecknad.





 
Här kommer bilderna på Christina. Hon är blå bicolor, och börjar få lite mer färg nu. Hon är markant ljusare än de bruna i kullen. Hon har lite mycket färg på sina bakben och en skönhetsfläck mellan nos och munnen på vänster sida på bilderna.





 
Lilla Margaretha. Väldigt bra typ, men tyvärr feltecknad brun mitted. Hon verkar få en färgad haka vilket inte är okej ur utställningssynpunkt. Dessutom har hon en söt skönhetsfläck på ena baktassen vilket syns tydligt på bild 2.





 
Fina Carl Gustaf. En helt perfekt tecknad brun bicolor. Han är tuffingen i kullen som är på ständig jakt för att hitta nya äventyr. Han är än så länge ganska liten, men jag hoppas innerligt att han ska komma ifatt de andra nu när de börjat äta ordentligt med riktig mat.





 
Jag ber om ursäkt för att de bilderna som är på höjden blir rätt stora. Tur att de är rätt söta, så det inte är så otäckt med en stor bild. Här kommer även en bonusbild på hela kullen :). Ni skulle varit med när jag och sambon tog bilderna. Kattungarna vill numera inte vara stilla en enda sekund, så att försöka få fem stycken vara stilla samtidigt var en pärs. Men med lite tur så fick vi en och annan bra bild i alla fall ;).

Från vänster är det Birgitta, Margaretha, Carl Gustaf, Christina och Désirée. :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Då så! Nu kommer på allmän begäran äntligen tråden om min (eller egentligen Lumis) bebismaffia. De jobbar hårt på sin söthet och för...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 734
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp