Martys kattungetråd

Ååååååhhh :love: Tack för taggningen @Marty annars kanske jag hade missat dessa underbara bilder :heart

Margaretha kan du packa ned i en låda med lufthål och skicka till mig nu så är det "problemet" löst :angel::love:
Eller Désirée, jag är inte så nogräknad då jag verkligen är svag för de två ;):love:
Lite intressant att de är tydligen olika i typen (då jag inte ser det alls :o) är det ögonen man ser det på? Eller rundningen på huvet mellan öronen? Eller är det öronen? O_o
Jag tycker mig fortfarande se en svag bläs ovanför Désirées nos men skulle väl vara konstigt om den började en sådan bit över nosen.

Prinsen är ju bara gudomlig! Han börjar nog växa förbi sina systrar snart och blir värdig att kallas Kungen :D Nu blir jag nyfiken, tror du att det finns en möjlighet att han kan gå i avel? Alltså att han har det som krävs?

Och nu ser jag den där skönhetsfläcken på Christinas kind! Lite synd, det verkar som att färg fläckar på nosen har lättare att försvinna med åldern än de på pälsen (säger jag med min ynka erfarenhet av två katter med skönhetsfläckar på nosen :o)

Och jag tyckte väl att Birgitta var det närmsta perfekt efter Prinsen :love:

Aj, jag tror att Alice anade något lurt på gång med tankar åt kattungehållet. Hon kom nu och krävde att bli klappad och mjölktrampar på min mage och bröst med lite mera klor än vanligt ... som en varning :cautious:
 
Senast ändrad:
Men vilka underbara! Fastnade särskilt för Desiree (älskar mitted) och prinsen.
Vad härligt med sån positiv respons på kullen, och kul att läsa dina tankar kring ungarnas utseende.
 
@Asko När man kollar på typen så kollar man lite generellt på dem. Hur kroppsformen är och hur "ragdolltypiska" de är. När jag säger att Désirée har en sämre typ innebär det att hon inte är lika bred över huvudet och lika bastant i kroppen som flera av de andra. Men sen kan det ju finnas andra saker som väger upp också. Exempelvis en bra profil med en stark haka. De kan ju också utvecklas och få betydligt bättre typ med tiden, så hur de ser ut nu behöver ju inte betyga att de blir fula/snygga som vuxna :).

Så länge Calle Kung fortsätter att utvecklas väl så kommer han att gå vidare i avel hos den uppfödare som äger pappan till kullen. Men än är det lite tidigt att säga, och han velar fortfarande lite. Calle har varit lite liten men senaste veckan hade han gått upp MASSOR så nu är han helt plötsligt bland de tyngsta i kullen. Jag hoppas på att han fortsätter att utvecklas så att han kanske kan få smått i framtiden.

@Jenka : Kul att du gillar mina små uppdateringar :).
 
Lilla Désirée, 6 veckor gammal. Det är ju svårt att inte tycka om henne. Jag bara älskar bruna mitted :heart. Den bruna hakan ger så gulligt intryck.






Birgitta, 6 veckor. Det lutar åt att jag behåller henne, men jag har svårt att bestämma mig mellan Birgitta och Désirée trots allt. Ska fråga lite fler erfarna uppfödare om hjälp har jag tänkt.




 
Christina var den enda av kattungarna som ville bli fotad. Hon var lite försiktig de första veckorna men börjar bli modigare och modigare. Tror hon blir en riktigt mysig katt.






Margaretha. Kan man bli sötare? Hon är bara en liten boll :heart




 
Och sist men numera inte heller minst, älskade Carl Gustaf. Lilla äventyraren :heart. Helt orädd och otroligt social. Vill vara med i allt man gör. Han kommer antingen bli avelskatt eller så kommer han hamna som sällskapskisse hos en av mina närmsta vänner. Oavsett kommer det nog bli helt super!





 
@Asko När man kollar på typen så kollar man lite generellt på dem. Hur kroppsformen är och hur "ragdolltypiska" de är. När jag säger att Désirée har en sämre typ innebär det att hon inte är lika bred över huvudet och lika bastant i kroppen som flera av de andra. Men sen kan det ju finnas andra saker som väger upp också. Exempelvis en bra profil med en stark haka. De kan ju också utvecklas och få betydligt bättre typ med tiden, så hur de ser ut nu behöver ju inte betyga att de blir fula/snygga som vuxna :).

Så länge Calle Kung fortsätter att utvecklas väl så kommer han att gå vidare i avel hos den uppfödare som äger pappan till kullen. Men än är det lite tidigt att säga, och han velar fortfarande lite. Calle har varit lite liten men senaste veckan hade han gått upp MASSOR så nu är han helt plötsligt bland de tyngsta i kullen. Jag hoppas på att han fortsätter att utvecklas så att han kanske kan få smått i framtiden.

@Jenka : Kul att du gillar mina små uppdateringar :).
Otroligt att man kan se såna skillnader, allt jag ser är den fluffiga pälsen O_o men det är söta fluffbollar :love:

Rent amatöriskt så har jag på känn att Prinsen kommer bli en bastant kille, han ser bara så underbar ut på sina bilder :love: En riktig buse :D

Lilla Désirée, 6 veckor gammal. Det är ju svårt att inte tycka om henne. Jag bara älskar bruna mitted :heart. Den bruna hakan ger så gulligt intryck.






Birgitta, 6 veckor. Det lutar åt att jag behåller henne, men jag har svårt att bestämma mig mellan Birgitta och Désirée trots allt. Ska fråga lite fler erfarna uppfödare om hjälp har jag tänkt.




Jag är inte att dugg avundsjuk på att du måste göra det här beslutet :eek: Vad svårt!
Jag är störtförälskad i dina mitted men Birgitta är ju väldigt vacker i hur perfekt hon ser ut att vara :love:

Och vilka underbara bilder på Christina, hon ser jättehärlig ut :love:
 
Nu är småmissarna registrerade! Igår kom deras stamtavlor och jag känner att jag äntligen kan kalla mig uppfödare på riktigt. På måndag ska de små få sin första vaccinationsspruta. Tiden går så otroligt fort! De blir 8 veckor på fredag, så jag har redan förbrukat 2/3 av tiden som jag får njuta av allihopa. I lördags blev Christina tingad och på Lördag kommer en familj och tittar på Margaretha. De sista två tjejerna håller jag fortfarande lite på.

Igår fastnade de på linsen igen. 7,5 veckor gamla och helt underbara, såklart :heart.

Fina Birgitta. Hon utvecklas väldigt väl. Vågar jag behålla henne?






Désirée :heart. Hon är ju också helt underbar! Hur ska jag kunna välja mellan henne och Birgitta?




 
Christina. Hon är väldigt charmig med sin felteckning, men hon är lite udda i kullen eftersom hon är den enda blåa. Hon kommer få flytta till en härlig barnfamilj i Stockholm. Blir nog helt perfekt :heart






Margaretha :heart. Fortfarande bland de sötaste. Hade det inte varit för hennes mörka haka hade hon nog fått stanna :). Hon är försiktigast i kullen, men jag tror att hon kommer blomma ut när hon slipper ha 4 andra terrorister att konkurrera med. De som ska komma och kolla på henne har en ragdoll sedan tidigare, så det känns väldigt kul om hon skulle hamna där.




 
Carl Gustaf :heart. Han är verkligen en klass för sig, och den stora terroristen här hemma. Han är ÖVERALLT hela tiden. Han fortsätter att vara väldigt snygg också. Han kommer nog bli en riktig hunk :love:




 

Liknande trådar

Övr. Katt Då så! Nu kommer på allmän begäran äntligen tråden om min (eller egentligen Lumis) bebismaffia. De jobbar hårt på sin söthet och för...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 734
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp