Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 4

Okej, var tvungen att lyssna på Jon Henrik igen på Svt Play och jojken är ju faktiskt smått fantastisk. :love: Jag tror mitt problem när jag såg den första gången var att refrängen kom lite för snabbt och sen kändes det som att jojken skuffades undan lite. Jag får ändra mig angående det bidraget. :)
 
Har alltså lämnat teven och missade hela resultatet.

Gick Wiktoria och Jon Henrik till final? Vilka till Andra chansen?
 
Det är ju inte på nåt sätt kört för Loreen. Nu kommer låten spelas en del, folk får chans att lyssna på den, förstå den, fastna för den. Då kan hon lätt gå vidare från andra chansen och ha en betydligt större fanbase till finalen.

@Jozze Ja den låten kommer verkligen igång innan man fattat att den börjat. Jon Henriks del efter första refrängen är vad som lyfter låten. :heart
Loreen och Axel gick till AC. Rätt fyra gick vidare från delfinalen, men kanske inte till den del jag hoppats.
 
Jag tror att Loreen förlorade på att inte en j*vel hörde vad hon sjöng... Jag försökte verkligen höra texten under snabbreprisen men hörde bara ett och annat ord, jag som vanligtvis lär mig hela låtar efter att ha lyssnat på dem 1-2 gånger :p
 
Jag tror att Loreen förlorade på att inte en j*vel hörde vad hon sjöng... Jag försökte verkligen höra texten under snabbreprisen men hörde bara ett och annat ord, jag som vanligtvis lär mig hela låtar efter att ha lyssnat på dem 1-2 gånger :p
Det var hela europas kritik mot Euphoria. Typ alla som hatade låten hävdade att det var för att hon mumlar. Jag tycker inte det gör så mycket. Jag menar jag uppskattar ju jojk. :angel: Så ord är inte så viktiga för mig, mer känslan i det.
 
Låtarna som åker in på min "just nu"-lista på Spotify blir:
A Million Years
Hearts Align
Himmel och hav
En värld full av strider (Eatneme gusnie jeenh dåaroeh)
Statements

En rätt trevlig blandning! Tror jag är ganska ensam om denna topp fem dock (utan inbördes ordning bör sägas) :D
Deltävling två och fyra var alltså klart bäst.

Då duellerna i Andra chansen avslöjats kanske det vore bra med en tråd om den redan nu?
 
Senast ändrad:
Det var hela europas kritik mot Euphoria. Typ alla som hatade låten hävdade att det var för att hon mumlar. Jag tycker inte det gör så mycket. Jag menar jag uppskattar ju jojk. :angel: Så ord är inte så viktiga för mig, mer känslan i det.
Jag är nog tråkig, jag har svårt att få någon känsla om det inte är förståeliga ord med :angel: Jag hade svårt för Euphoria också. Gillar den dock när den spelas på radio (och då hör man vad hon sjunger :grin: ).
 
Då har alla sjungit då! :eek: vad fort det gått!
En av alla dessa bildrag är alltså vår vinnare....

Jag trodde WOW- låten skulle komma ikväll...men det gjorde den inte!

Jon Henrik var dock min vinnare ikväll! Hans förra låt föll jag för lite mer, denna var dock något kraftfullare... Mer "sång" mha Aninia, som gjorde det bra! Hade gärna sett mer på scenen...mer snö kanske?

Wiktoria, sen andra finalisten var också bra, gillar hennes röst! Men låten hade inte Save me- klass tyvärr. Men kommer gå långt säkerligen.

Loreen då.... Jag var kluven och var nöjd med andra chansen! En fantastisk kraftfull artist men jag tror detta blev för svårsmält för mellopubliken. Tror hon tappade röster både hos de yngsta och de äldsta. Dottern sa tummen ner direkt :angel:
Det var inte Euohoriaklass, som var kraftfullt men mer lättsmält tror jag.
Finalen kommer hon nog till ändå! Men ESC? Tveksamt. Mkt Ukrainavibbar, och jag är kluven till politik i esc, det blir för tungt :(

Axel, gillar honom men tyckte ej låten passade honom. Men given till andra chansen i detta startfält! Kul!

Alice, tråkigt och menlöst. Fin röst och söt räcker inte alltid! Dock dotterns favorit ;)

Les Gordons, gillar stilen men ej rösten och uttalet.

Sara Varga, hade varit ok med bara mannen. Detta blev lite krystat...

Bäst ikväll förutom Jon Henrik? David såklart! Årets vinnare!! :banana::banana::banana:
 
Låtarna som åker in på min "just nu"-lista på Spotify blir:
A Million Years
Hearts Align
Himmel och hav
En värld full av strider (Eatneme gusnie jeenh dåaroeh)
Statements

En rätt trevlig blandning! Tror jag är ganska ensam om denna topp fem dock (utan inbördes ordning bör sägas) :D
Deltävling två och fyra var alltså klart bäst.

Då duellerna i Andra chansen avslöjats kanske det vore bra med en tråd om den redan nu?
Jag startar en i morgon när jag har tillgång till dator ;) då gottar vi ner oss i andra chsnsn ordentligt!
Sover borta ikväll plus ska upp 7 i morrn på innebandycup jipppii ;)
 
Jag sitter och lyssnar på alla låtarna i mellon och av de som är direkt till final så:

Jag måste tillstå att jag gilla Robin Bengtsson (i år igen- gjorde det ifjol med :D )
Mariette däremot känns som den mest självklara favoriten för mig - bra artist med en låt som sätter sig direkt och mycket bra scennärvaro och är nog min favorit i år av de som gått vidare direkt
Jag tycker även att Benjamin Ingrosso är rätt bra faktiskt! Den svänger och jag gillar soundet
Även Wikoria är bra igen :)
Jon Henrik och Aninia är också bra
Hold On är bra - men inte så att den är min favorit i år faktiskt .....den bleknar när man hör alla andra låtar tycker jag
Olle Thörnqvist är väl kul bidrag men inte min vinnare alls
Ace Wilder gillar jag också så på den högre halvan av de jag hoppas ska gå bra i finalen

Men hoppas på att Loreen sopar banan i andra chansen och även i finalen sedan - så förbaskat bra !!!

Så min vinnare i år är Loreen med Mariette som god tvåa!
Robin B som 3:a
:)
 
Jag sitter och lyssnar på alla låtarna i mellon och av de som är direkt till final så:

Jag måste tillstå att jag gilla Robin Bengtsson (i år igen- gjorde det ifjol med :D )
Mariette däremot känns som den mest självklara favoriten för mig - bra artist med en låt som sätter sig direkt och mycket bra scennärvaro och är nog min favorit i år av de som gått vidare direkt
Jag tycker även att Benjamin Ingrosso är rätt bra faktiskt! Den svänger och jag gillar soundet
Även Wikoria är bra igen :)
Jon Henrik och Aninia är också bra
Hold On är bra - men inte så att den är min favorit i år faktiskt .....den bleknar när man hör alla andra låtar tycker jag
Olle Thörnqvist är väl kul bidrag men inte min vinnare alls
Ace Wilder gillar jag också så på den högre halvan av de jag hoppas ska gå bra i finalen

Men hoppas på att Loreen sopar banan i andra chansen och även i finalen sedan - så förbaskat bra !!!

Så min vinnare i år är Loreen med Mariette som god tvåa!
Robin B som 3:a
:)
tillägg
årets skämskudde :o
(guilty pleasure)
FO& O
I Gotta Thing About You är rätt medryckande (trots dåliga rim)
:D
 
Förstår inte alls varför ingen gillar Fjällgren-Aninia! Riktiga känslor och inget plastigt anonymt skit. Fjällgrens vackra röst och en enkel refräng som snabbt sätter sig på det icke-störiga sättet. Ohwell, jag är väl udda :p

Jag tyckte inte alls om hans låt 2015 och tycker inte heller om den här. Men jag tycker att hans låt 2015 kändes mer genuin och äkta. Känns just plastigt och som alla andra att ha en sångerska som sjunger på svenska. Ska han jojka så kör på det fullt ut tycker jag. Det här blev verkligen ljummet och tråkigt. Varken eller liksom.
 
Jag tror att Nano vinner finalen (om inte Loreen övertygar fler under veckan till Andra Chansen). Hon möter Anton Hagman i duellen i Andra Chansen. Han hade ju faktiskt en ok låt (inte mer) och en söt kille med gitarr kan ju få fler röster än en mörk, teatralisk, seriös Loreen. Men troligtvis går hon till final. Tror dock inte att hon kommer övertyga så många fler. Mtp Statesments brist på refräng och melodi (säger inte att den är dålig, numret var fantastiskt) så tror jag att det är en älska/hata låt och folk har nog redan bestämt sig.

Mina favoriter i finalen är:

Nano, Ace Wilder eller Mariette på första plats (Nano har störst vinstchans enligt mig) och sen Benjamin Ingrosso. Övriga är snäppet svagare. Loreen klämmer sig in någonstans bland de fyra om hon tar sig till finalen. Tror inte att hon vinner men ESCs internationella fans lär halshugga Sverige om Loreen inte vinner finalen...
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 510
Senast: Lingon
·
Kultur Deltävling 2 på lördag. Startfältet ser ut så här: 1. Wiktoria - All my life (where have you been) 2. Eden - Comfortable 3. Uje...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 622
Senast: cowgirl81
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 631
Senast: Piaff
·
Äldre Förlåt för jättesen tråd :( Lovar att bättra mig! Hur som helst är det redan dags för deltävling 3 i melodifestivalen!! :nailbiting...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
7 544
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp