Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 4

Aldrig varit ett fan av Nisti och detta ändrar inte nåt precis. :yuck:

Hasse är dock sådär småtrevlig att lyssna på som vanligt. Inte min smak men de gör vad de gör bra.
 
Hmm...

Det här var väl ingen direkt höjdarkväll heller.

Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia: Den här låten tyckte jag var riktigt vidrigt dålig. Den får gärna åka ut för min del, men jag vet att många gillar jojken.

Alice: Ingen stark låt här heller. Jag minns Alice från Idol-tiden, och hon är jätteduktig, men... ingen superlåt.

Les Gordons: Det här är närmare den sortens musik jag brukar lyssna på, och därför kanske jag blir extra kritisk, men det här var då inget att hänga i julgranen.

Wiktoria: Jätteduktig sångerska. Dock kom jag på mig själv att ha "missat" hennes låt trots att jag satt framför TVn hela tiden. Kände igen den när snabbreprisen kom.

Axel: Lite småsöt låt. Gillar Axels röst. Den här får gärna gå till finalen.

Sara Varga och Juha Mulari: Nej. Nopetinope.

Loreen: Sjunger en så pass bra som Loreen gör så får en faktiskt gå direkt till final.
 
Låt 1: blev jättebesviken. Jag älskade hans låt 2015.
Låt 2: snaaaaark.
Låt 3: lite fartigt och helt okej. Jag kom att tänka på Brainpool, men förmodligen är det inte särskilt likt. Ska nostalgilyssna efter Mellon. :D
Låt 4: var upptagen med att läsa en kollegas urkassa blogg så jag missade den. :o Men av det jag såg på snabbreprisen var det inte mycket att hänga i julgranen, även om hon har en bra röst.
Låt 5: jag blev positivt överraskad även om det egentligen inte är i min smak. Energiskt och fartigt.
Låt 6: såg verkligen fram emot att se Sara eftersom jag älskade hennes Spring för livet. Men jag kunde inte koncentrera mig på sången utan bara stirra på hur sönderopererad hon såg ut. O_o Skäms lite över mig själv för det, men så var det.
Låt 7: jag gillade den, men jag skulle nog behöva höra den igen för att riktigt få grepp om den.

Favoriter i kväll för mig var alltså Les Gordons och Loreen, och så uppskattade jag Axel. :)
 
Wiktoria till final var redan ganska klart. Tydlig finalfavorit. Jag känner verkligen noll och inget för låten. Den är iaf inte anonym, hörs att det är hon!
 
Jag förstod inte ens den referensen förrän jag fick den förklarad för mig... :o Det såg liksom bara ut som ett flummigt dansnummer.
Alltså, originaltanten var ju underbar när hon smällde till en nazistkille, men här fick man intrycket att tantfiguren pucklade på "de goda" som viftade med flaggor :confused:
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 543
Senast: Lingon
·
Kultur Deltävling 2 på lördag. Startfältet ser ut så här: 1. Wiktoria - All my life (where have you been) 2. Eden - Comfortable 3. Uje...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 658
Senast: cowgirl81
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 680
Senast: Piaff
·
Äldre Förlåt för jättesen tråd :( Lovar att bättra mig! Hur som helst är det redan dags för deltävling 3 i melodifestivalen!! :nailbiting...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
7 595
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp