Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

Ja, fast han har pratat om mobbing också.

Och oavsett vilket så förstår jag inte hur man kan känna annat än sympati för en så uppenbart skör person.
Jo precis. Mobbing både för att hans familj är renskötare och på grund av hans hudfärg sedan typ dagis. :down:
Menade bara att hela grejen med att i princip hela vänkretsen dog av sjukdom, olyckor och självmord var lite mer aktuell. Men ja. Förjävla jobbigt liv, inte konstigt att man utvecklar PTSD av det där!

Kollade f.ö. på intervjun som startade detta nu. Har folk problem med att han pratar monotont eller vad? För orden var det då verkligen inga fel på! Han förklarade hur han klarade av att ställa upp trots sina svårigheter och allt?
Han är så jäkla typiskt "norrländsk" att det nästan blir lite komiskt. Min sambos ena bror har precis samma superförsiktiga minspel när han är bland "folk" och inte bara tillsammans med närmsta familjen. "Jag hade trevligt :|" och så ett försiktigt liiiitet leende efter ett tag. :laugh:
 
Jo precis. Mobbing både för att hans familj är renskötare och på grund av hans hudfärg sedan typ dagis. :down:
Menade bara att hela grejen med att i princip hela vänkretsen dog av sjukdom, olyckor och självmord var lite mer aktuell. Men ja. Förjävla jobbigt liv, inte konstigt att man utvecklar PTSD av det där!

Kollade f.ö. på intervjun som startade detta nu. Har folk problem med att han pratar monotont eller vad? För orden var det då verkligen inga fel på! Han förklarade hur han klarade av att ställa upp trots sina svårigheter och allt?
Han är så jäkla typiskt "norrländsk" att det nästan blir lite komiskt. Min sambos ena bror har precis samma superförsiktiga minspel när han är bland "folk" och inte bara tillsammans med närmsta familjen. "Jag hade trevligt :|" och så ett försiktigt liiiitet leende efter ett tag. :laugh:

Jo, det är rätt hög igenkänningsfaktor på det norrländska :angel:
 
Det har varit synd om JHF enda sedan första framträdandet på talang, det är ju så han har marknadsfört sig själv!
 
Jag har nog inte hört honom prata så mycket. Bara sett en massa artiklar om hur synd det är om honom...
Och det är säkert han själv dom bett om alla dessa artiklar? Att det ska ältas och skrivas om.det hela tiden?
Självklart är det hans skörhet, mående och tragiska händelser media vill pumpa ut. Och då verkar det som att det är det enda han vill prata om, att man ska tycka synd om...

Men jag tror bara att han så himla artig och svarar på deras frågor, om o om igen.
Samtidigt som han säkert ser det som ett sätt att nå ut till andra som mår dåligt?

Iaf jag får inte känslan av att han vill att man ska tycka synd om honom??
 
Det har varit synd om JHF enda sedan första framträdandet på talang, det är ju så han har marknadsfört sig själv!
Nej, det är så andra har marknadsfört honom. Han själv lyfter fram sin samekultur, sina vänner och sin glädje över det han sysslar med. Du kanske borde ge honom en chans istället för att döma honom efter vad media babblar om.

Ja jag känner med honom. Men jag gillar honom inte för att det är synd om honom utan för att han är genuin och har en bra röst.
 
Nej, det är så andra har marknadsfört honom. Han själv lyfter fram sin samekultur, sina vänner och sin glädje över det han sysslar med. Du kanske borde ge honom en chans istället för att döma honom efter vad media babblar om.

Ja jag känner med honom. Men jag gillar honom inte för att det är synd om honom utan för att han är genuin och har en bra röst.

Alltså, jag GILLAR honom inte ens som artist :p :D men han ska ändå blir behandlad med respekt.
 
Superjämn final!! Hade INGEN ANING om vem som skulle vinna eftersom det inte har varit någon lysande vinnarlåt i år utan allt har varit lite mellanmjölk

Robin är en okej vinnare :up:
 
Vi kör igång när inför-programmen sänds, det är för långt kvar nu och tråden riskerar att dö ut ;)
Vilka brukar ni andra se? Jag brukade älska norska Adresse men blev superbesviken förra året. De var mest otrevliga allihop. Kollade inte ens klart. Det finska var mycket bättre. Kollade den före de andra så att jag fick låtarna via den. Svenska är uselt ungefär sedan Thomas Lundin inte fick vara med längre men brukar alltid kolla ändå av nån anledning. Kanske för att Björkman ändå sitter på en del inside-info.
 
Vilka brukar ni andra se? Jag brukade älska norska Adresse men blev superbesviken förra året. De var mest otrevliga allihop. Kollade inte ens klart. Det finska var mycket bättre. Kollade den före de andra så att jag fick låtarna via den. Svenska är uselt ungefär sedan Thomas Lundin inte fick vara med längre men brukar alltid kolla ändå av nån anledning. Kanske för att Björkman ändå sitter på en del inside-info.
Kollar bara svenska, sen kollar jag klipp o recensioner på youtube :) och läser esc forum.
 
Vilka brukar ni andra se? Jag brukade älska norska Adresse men blev superbesviken förra året. De var mest otrevliga allihop. Kollade inte ens klart. Det finska var mycket bättre. Kollade den före de andra så att jag fick låtarna via den. Svenska är uselt ungefär sedan Thomas Lundin inte fick vara med längre men brukar alltid kolla ändå av nån anledning. Kanske för att Björkman ändå sitter på en del inside-info.

Jag följer Wiwibloggs på Youtube! Underbart gäng! De recenserar och rapporterar frånn alla nationella uttagningar och hela vägen fram till ESC.
 
Jag följer Wiwibloggs på Youtube! Underbart gäng! De recenserar och rapporterar frånn alla nationella uttagningar och hela vägen fram till ESC.
Jag läser deras blogg ibland, men det blir lite för "mycket" för mig. Vill mest ha en sansad panel och se vad länderna skickat. :p
Dessutom tycker jag väldigt sällan likadant som wiwibloggs. De totalsågade verkligen mitt isländka favvobidrag i årets uttagning.
 
Jag läser deras blogg ibland, men det blir lite för "mycket" för mig. Vill mest ha en sansad panel och se vad länderna skickat. :p
Dessutom tycker jag väldigt sällan likadant som wiwibloggs. De totalsågade verkligen mitt isländka favvobidrag i årets uttagning.

De bästa videorna från Wiwibloggs tycker jag är de med William och Debian, haha ha!! De är så roliga när de har olika åsikter
 

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
22 907
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 491
Senast: Scata
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
9 980
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 358
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp