Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

Är det bara jag som tycker att Robin Bengtsson känns sliskig? :o
Se inlägg #343 ;)

Nej jag tycker inte det iaf ;) Men får lite 50 shades of grey vibbar....
Några kommentarer på en esc site: "he makes me feel pregnant" och sen typ 10 till som höll med. Och en kille skrev: "he almost turned me gay".
Sen några som tycker han ser plastig och okänslig ut också förstås ;)
 
Jag räknar med att se han på gymmet i morgon ;) Men ok , unnar honom en dags vila efter starkt jobb i mellon. Going strong!! :D
Träffar du honom så kan du hälsa att jag röstade på honom! Jag var tvungen att bidra med lite motvikt till barnens ivriga röstande på .. ähum, Robin och Ace och vem var det nu... ja.. alla unga.
 
Inte alls spännande.
Vinnaren är klar för länge sen för alla som kan räkna.
Jag skäms över hur korkade folk är.
Det gick tidigt att räkna ut att varken Nano eller Wiktoria kunde få poäng nog att vinna.

hahahahaha

EXAKT!! :bow::bow:

Jag satt och funderade på hur de kunde tycka att det var spännande när det var enkel matematik att se at Robin vinner... :banghead:
 
Ngn kallade RObin sliskig?
Här har vi väl ngn i hans genre i ESC, Montenegros bidrag. Det kallar jag mer sliskigt ;)

Jag tycker faktiskt att Robin(s låt och framträdande) är långt mycket sliskigare än det där. Jag vet inte varför. Det kan vara på grund av den vidriga handen genom håret, "okej"-tecknet, och handen över skrevet. Och så klart det faktum att han är så sexuellt driven att han helt enkelt inte kan fungera/gå vidare bara för att hon är sååååå jävla snygg. Det är liksom så objektifierande och nedlåtande både mot kvinnor och män.

Montenergos bidrag... Alltså, ja, det handlar om sex, men... det är liksom ett samlag i metaforer. Loreens Euphoria handlade (om än kanske snyggare) väl om samma sak? :D

Hur som helst så uppfattar jag väl Montenegros bidrag som mer inkluderande av den andra parten än vad jag uppfattar Robins låt. Jag vet inte om jag gör mig förstådd, det var svårare att få ner i ord än vad jag förväntade mig.

Dessutom tycker jag faktiskt att Montenegros låt faktiskt är rätt så nice när refrängen bryter ut. :o
 
För övrigt tycker jag att det är rätt så intressant att tre deltagare i årets Melodifestival tidigare har vunnit tävlingen, varav två (Perrelli och Loreen) faktiskt har vunnit hela ESC. Ändå gick inte en enda av dem till final.

Jag sörjer fortfarande att Loreen inte gick till final, så nu blir det att hitta något annat spännande att heja på i ESC istället. Jag hoppas på något liknande Loïc Nottets Rhythm Inside.:bump:
 
Jag tycker faktiskt att Robin(s låt och framträdande) är långt mycket sliskigare än det där. Jag vet inte varför. Det kan vara på grund av den vidriga handen genom håret, "okej"-tecknet, och handen över skrevet. Och så klart det faktum att han är så sexuellt driven att han helt enkelt inte kan fungera/gå vidare bara för att hon är sååååå jävla snygg. Det är liksom så objektifierande och nedlåtande både mot kvinnor och män.

Montenergos bidrag... Alltså, ja, det handlar om sex, men... det är liksom ett samlag i metaforer. Loreens Euphoria handlade (om än kanske snyggare) väl om samma sak? :D

Hur som helst så uppfattar jag väl Montenegros bidrag som mer inkluderande av den andra parten än vad jag uppfattar Robins låt. Jag vet inte om jag gör mig förstådd, det var svårare att få ner i ord än vad jag förväntade mig.

Dessutom tycker jag faktiskt att Montenegros låt faktiskt är rätt så nice när refrängen bryter ut. :o

Jag håller helt med om Robins låt. Påminner mig om alla de killar som tafsat på mig på uteställen, bläää... Jag tror att det blir mer sliskigt än nödvändigt eftersom numret och han framstår som väldigt kallt. Han ser arg ut när han sjunger orden "I can't go on". Hade de gjort om så att han framstod som varmare hade jag kanske gillat det mer. Men nu ser det för själlöst, kallt och välpolaret ut. Och den där inzoomningen på någons skrev de hade med i deltävlingen gjorde att de tappade mig helt som supporter. Så fånigt! Och jag ville verkligen tycka om hans låt i år eftersom jag tyckte om "Constellation prize" och honom förra året. Tyckte då att han var en söt och sympatisk kille. Men i år... usch...
 
Jag håller helt med om Robins låt. Påminner mig om alla de killar som tafsat på mig på uteställen, bläää... Jag tror att det blir mer sliskigt än nödvändigt eftersom numret och han framstår som väldigt kallt. Han ser arg ut när han sjunger orden "I can't go on". Hade de gjort om så att han framstod som varmare hade jag kanske gillat det mer. Men nu ser det för själlöst, kallt och välpolaret ut. Och den där inzoomningen på någons skrev de hade med i deltävlingen gjorde att de tappade mig helt som supporter. Så fånigt! Och jag ville verkligen tycka om hans låt i år eftersom jag tyckte om "Constellation prize" och honom förra året. Tyckte då att han var en söt och sympatisk kille. Men i år... usch...
Jag håller helt med. Hela framträdandet känns väldigt dominant och hårt. Jag får känslan av en lite dryg businesskille som tycker sig ha status och auktoritet och hela köret. Ramar in skrevet med händerna! Usch. Jämför med Måns för 2 år sen, vilket intryck han gjorde, vilket känsla man fick av honom! Men så vann han också i hela Europa!
 
Jag håller helt med. Hela framträdandet känns väldigt dominant och hårt. Jag får känslan av en lite dryg businesskille som tycker sig ha status och auktoritet och hela köret. Ramar in skrevet med händerna! Usch. Jämför med Måns för 2 år sen, vilket intryck han gjorde, vilket känsla man fick av honom! Men så vann han också i hela Europa!
Jag säger ju att han känns som Grey i Fifty shades! :eek::crazy::nailbiting:
 
Jag säger ju att han känns som Grey i Fifty shades! :eek::crazy::nailbiting:
Har jag ju sagt flera gånger ;)
Men det ÄR nåt där i ögonen jag gillar hehe.
Och i officiella klippet ler han i början, tror det är ett smart drag :)
Sen är det väl hela grejen m numret, det man minns den för - att det är välpolerat, lite strikt.... Men dansarna tycker jag är mer mjuka, de ler flera gånger så det väger upp.
 

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
22 753
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 345
Senast: Scata
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
9 946
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 344
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp