Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men så där! Det låter så enkelt! Men att gå fram till nån på Ica och smila upp sig känns lite... tveksamt... :)

Fast du kan ju hälsa på och le mot personen i kassan på ICA, grannen i hissen osv... jag uppfattas ibland som väldigt flörtig bara för att jag ler och försöker vara trevlig mot de flesta.
 
Där har vi min utmaning! @emma74 och @Pepson2

I mitt jobb ingår det att träffa mycket folk, och huvuddelen av dem är killar, och där är det juh aldrig svårt att varken le eller vara trevlig, men det är juh en del av jobbet, inte för att jag flirtar med dem!
Dessutom, för att göra det än mer besvärligt, så fattar jag typ inte om nån flirtar med mig. Jag tänker att de bara är snälla och trevliga. Jag är sämst på det här... :)
 
Där har vi min utmaning! @emma74 och @Pepson2

I mitt jobb ingår det att träffa mycket folk, och huvuddelen av dem är killar, och där är det juh aldrig svårt att varken le eller vara trevlig, men det är juh en del av jobbet, inte för att jag flirtar med dem!
Dessutom, för att göra det än mer besvärligt, så fattar jag typ inte om nån flirtar med mig. Jag tänker att de bara är snälla och trevliga. Jag är sämst på det här... :)
Tänk inte på flirt! Bara på att le och småprata! Väder kanske? Med småbarnsmamman, med de tunga matkassarna, i din lokala butik... Man måste ju börja nånstans!
 
Jag har en kompis som är helt makalös på att få kontakt med killar, flirta och få dem att falla.
Jag insåg när jag funderade på det innan att jag befinner mig i min comfort zone och flirtar inte om jag inte vet att det är uppskattat. Jag skulle nog börja ta mig ur den zonen och våga lite mer. Man kanske t.o.m. ska göra en utmaning av det här? Om inte annat kan säkert någon av er här ute ge tips på hur man smyger in vardagsflirtande i sin tillvaro!

Jag är precis lika dan!! Men jag försöker tvinga mig utanför den. Är väl därför jag blir så irriterad när det inte ger ett lika tydligt "svar" tillbaka i fallet Mr Dejt. I min värld är jag supermodig och vill ha lite cred för det ;)
Men det förväntas nog mer och mer att vi tjejer ska ta för oss och vara framåt och självsäkra osv.
 
Jag är precis lika dan!! Men jag försöker tvinga mig utanför den. Är väl därför jag blir så irriterad när det inte ger ett lika tydligt "svar" tillbaka i fallet Mr Dejt. I min värld är jag supermodig och vill ha lite cred för det ;)
Men det förväntas nog mer och mer att vi tjejer ska ta för oss och vara framåt och självsäkra osv.
Ja men precis! Ett till synes litet move känns jättestort, det som nån annan kanske inte ens tänker på!
 
Ja men precis! Ett till synes litet move känns jättestort, det som nån annan kanske inte ens tänker på!
Jo. Mina vänner beskriver mig som glad, humoristisk, pratsam, öppen... Jag känner mig mest sur, skittråkig, tystlåten och introvert... :) De är MYCKET imponerade av att jag VÅGAR gå på t ex puben, ensam!

Jag har tränat länge på att leva utanför min comfy- zone :D
 
Tänk inte på flirt! Bara på att le och småprata! Väder kanske? Med småbarnsmamman, med de tunga matkassarna, i din lokala butik... Man måste ju börja nånstans!

Jag har på senaste tiden börjat att träna lite på flirtande i vardagen. Jag har alltid haft lätt för att prata med människor, men jag har kommit på att jag aldrig riktigt har vågat ha ögonkontakt med den jag har pratat med, så det har jag börjat att träna på eftersom det ju får anses vara grunden för flirtande.
 
Jo. Mina vänner beskriver mig som glad, humoristisk, pratsam, öppen... Jag känner mig mest sur, skittråkig, tystlåten och introvert... :) De är MYCKET imponerade av att jag VÅGAR gå på t ex puben, ensam!

Jag har tränat länge på att leva utanför min comfy- zone :D
Och nu ska du lära mig!
Jag tror det blir jättebra att träna nu innan jag kommer flytta, så jag har vant mig lite när jag väl är på plats i ny stad och behöver jobba upp ett nytt kontaktnät. :)
 
Jag har på senaste tiden börjat att träna lite på flirtande i vardagen. Jag har alltid haft lätt för att prata med människor, men jag har kommit på att jag aldrig riktigt har vågat ha ögonkontakt med den jag har pratat med, så det har jag börjat att träna på eftersom det ju får anses vara grunden för flirtande.

Bra att du tränar på det. Att prata med någon som viker undan blicken, ser förbi en eller flackar med blicken gör en osäker och stessad :)
 
Jag är social och har lätt för att prata med okända människor, prata inför stora folksamlingar osv. Det har jag fått med mig genom min utbildning och jobb. Men då kan jag gå in i en yrkesroll och det tar jag även med mig i mer personliga samanhang. Däremot när det kommer till själva känslobiten och att visa interesse...då blir det svårt. Här kan jag inte dra på mig "jobbkläderna". Dock är det övergående. Bara jag fått klarhet i vad som gäller så är jag väldigt öppen och bekväm med den biten. Men jag jobbar på att även våga chansa innan. Jag kan ju inte begära att var da kille ska visa känslorna först :angel:
 
Jag har på senaste tiden börjat att träna lite på flirtande i vardagen. Jag har alltid haft lätt för att prata med människor, men jag har kommit på att jag aldrig riktigt har vågat ha ögonkontakt med den jag har pratat med, så det har jag börjat att träna på eftersom det ju får anses vara grunden för flirtande.

Ögonkontakt är supersexigt! :)

Fast det ska vara lagom. Inget ihärdigt stirrande. Tycker jag.
 
Jag antecknar. :) Vad menar du med levande ögon?
Ett par sekunder åt gången, max ;) Rätt i ögonen alltså.

Eller vänta... Tror Fexeus skrev nåt om det i "Alla får ligga"? Låta blicken vandra i en triangel? Höger öga- vänster öga- näsan... eller nåt sånt? Om man nu är osäker och inte riktigt "vet"...
 
Senast ändrad:
Jag antecknar. :) Vad menar du med levande ögon?

Ögon som rör sig och inte stint tokstirrar. Ögon som följer med i övriga ansiktsuttryck...men som också spontant kan kika på något annat som händer. Om tex servitrisen tappar en öl över gästen intill vore det ju märkligt om du fortfarande satt och tittade på din dejt ;)
 
Ögon som rör sig och inte stint tokstirrar. Ögon som följer med i övriga ansiktsuttryck...
Jo, om man ska skapa rapport (connection, samhörighet, whatever...) är det effektivt att om personen du pratar med berättar, t ex, något läskigt, ser du lite förfärad ut, något roligt, ser du glad ut. Man kan ju bryta ner det i detaljer, men de flesta gör så "automatiskt", eftersom man deltar i samtalet.:)
 
Gav fanken i att höra av mig alls till Mr dejt idag. Han skrev något meddelande när jag jobbade men jag svarade inte. Jobbar ju faktiskt.
Så nu ringde han upp. Han som hatar att prata i telefon. Han skulle ut och kolla jaktmarkerna och klämde in ett samtal mellan hemmet och upplockandet av jaktpartner. Frågade bara om min dag och hur jag hade det.
Blir inte klok på detta......Bryr han sig och är intresserad eller bara flirtar och vill ha lite kul?
Ska iaf låta det vara som det r fram tills mitt jobb lugnar ner sig och mer tid finns. Får vi inte till mer träffar då så kommer jag fråga honom vad han vill och säga att jag får nog tacka för mig om det är så är det ska förbli.

Herr Nr Två...bajskorven ( vi måste komma på ett bättre smeknamn för att hålla isär dom!!) har skrivit lite av och till under dagen. Fortfarande trevlig. Lite småkul. Han ser fram emot lördagen säger han. Ska faktiskt bli kul att träffa honom för han verkar rätt skoj. Känns som ett rätt avspänt möte. Förväntar mig absolut ingenting alls mer än lite goa skratt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 247
Senast: Sassy
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Haft 2,5 vecka av 4 veckors semester, och saknar verkligen jobbet nu. Mina kollegor, att ha något att faktiskt åstadkomma och att känna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 352
Senast: Badger
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp