Nagellackskonst! *Bildtråd*

Känner att jag måste slå ett litet slag här i tråden för det stärkande lacket "millionails" från Essie :up:
Har använt det som baslack sen jag filade ner naglarna och märker en klar skillnad i att naglarna inte är lika tunna och mjuka som de varit tidigare.

De är fortfarande flexibla, så även om de är starkare så är de inte hårda, så jag rekommenderar helt klart det lacket om man, som jag har lite tunna och mjuka naglar :)

I övrigt så kör jag myrraolja som lätt masseras in på nagel och nagelband som vanligt när naglarna är rena och fria från föregående lack.
 
Snark, jag är sjukligt trött och hängig denna vecka och har därför börjat gnaga ner mina naglar igen :nailbiting: :meh: inte lika extremt som innan, men måste ta tag i det innan det blir värre!!!
 
Hörrni! Riktigt snyggt vitt lack? Alltså jävligt täckande vitt (matt?). Tips bitte!
 
Jag söker något verktyg som tar bort hud(?)rester från nageln? När jag var på manikyr så hade hon någon skrapa av något slag just för att få bort rester från nageln. Naglarna blev lena och lacken satt så mycket bättre!
 
14601060_10154503583682456_6453343633628558650_n.jpg

Körde på lite matta naglar idag
 
Jag söker något verktyg som tar bort hud(?)rester från nageln? När jag var på manikyr så hade hon någon skrapa av något slag just för att få bort rester från nageln. Naglarna blev lena och lacken satt så mycket bättre!
En sån vill jag också ha! Det är ju jättesvårt att få bort tycker jag.
 
Får man tag på rätt vita nordic cap så är det superbra! Lika med deras svarta, det täcker perfekt på ett lager. Fast jag vet inte om de går att få tag på längre, här verkar de inte ta inte fler så alla svarta och vita är slut
 
Mina naglar bara går av :cry: Båda långfingernaglarna är trasiga och ena pekfingernageln. Nageln på bilden är lagad på tre ställen nu men går hela tiden av där fria kanten slutar
14705903_1216905065039400_8986842211990901231_n.jpg
 
Några av de varianter jag gjort på sista tiden:
Stämpling
20161014_162509_zpsnmvov8sp.jpg

Gradient och stämpling
IMG_20161008_123555_zpsk6na1hmw.jpg

Samma lack men två olika stämplingar över, vänster bild är vänster hand och höger är höger..
IMG_20161013_125557_zpsn2yzcfx4.jpg

Med vattendekaler.
IMG_20161009_170518_zpsgkrn84hd.jpg

Nagellack är livet!
Jag är egentligen inte alls insatt i "denna världen" :p men tycker det är kul när naglarna är lång emellanåt! Jag har försökt hitta stämpelplattor (öhh heter det så?) men inte direkt hittat några jag gillar, gillar dock de mönstren som du har på alla gröna naglar, så vilka har du? :D
 
Jag är egentligen inte alls insatt i "denna världen" :p men tycker det är kul när naglarna är lång emellanåt! Jag har försökt hitta stämpelplattor (öhh heter det så?) men inte direkt hittat några jag gillar, gillar dock de mönstren som du har på alla gröna naglar, så vilka har du? :D

Kul att du gillar mönstrena :D
Jag älskar plattor från Überchic Beauty samt Curali! Har flera andra märken hemma, men det är de två som jag använder mest.

På översta bilden har jag använt ett mönster som finns på Überchic Beauty 4-02.
På bilden med de små stämplade blommorna på har jag använt Curali 012.
På den dubbla bilden har jag använt Überchic Beauty 5-01 till höger och Überchic Beauty 4-01 till vänster.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Jag är egentligen inte alls insatt i "denna världen" :p men tycker det är kul när naglarna är lång emellanåt! Jag har försökt hitta stämpelplattor (öhh heter det så?) men inte direkt hittat några jag gillar, gillar dock de mönstren som du har på alla gröna naglar, så vilka har du? :D
Jag tipsar om Ebay. Finns hur många som helst, och billiga.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Mina naglar bara går av :cry: Båda långfingernaglarna är trasiga och ena pekfingernageln. Nageln på bilden är lagad på tre ställen nu men går hela tiden av där fria kanten slutar
14705903_1216905065039400_8986842211990901231_n.jpg

Det kanske bara är tillfälligt eller bilden, men jag tycker det ser ut som att du har torra nagelband. Och ett torrt nagelband ger generellt torra naglar, som sen lätt går av. Att använda nagelstärkare är långt ifrån alltid en bra lösning, många naglar bli så hårda att de istället går av eller spricker vid minsta för hård behandling. Så välsmorda nagelband med lämplig olja är ofta en lösning till mer hållbara naglar. Jag använder jojobaolja till mina naglar, varje kväll lägger jag en droppe på varje nagelband och masserar in. Mina naglar är lagom mjuka, de kan få små "frakturer" vid en smäll, men går mycket sällan av utan böjs för att sen böja tillbaka sig igen. Så om du inte redan smörjer regelbundet så kan du ju testa med det :)
 
Det kanske bara är tillfälligt eller bilden, men jag tycker det ser ut som att du har torra nagelband. Och ett torrt nagelband ger generellt torra naglar, som sen lätt går av. Att använda nagelstärkare är långt ifrån alltid en bra lösning, många naglar bli så hårda att de istället går av eller spricker vid minsta för hård behandling. Så välsmorda nagelband med lämplig olja är ofta en lösning till mer hållbara naglar. Jag använder jojobaolja till mina naglar, varje kväll lägger jag en droppe på varje nagelband och masserar in. Mina naglar är lagom mjuka, de kan få små "frakturer" vid en smäll, men går mycket sällan av utan böjs för att sen böja tillbaka sig igen. Så om du inte redan smörjer regelbundet så kan du ju testa med det :)
Jag hade precis fixat hos djuren när jag tog bilden så nagelbanden ser värre ut än vad de är men jo, de är nog ganska torra plus att jag hela tiden biter på dem. Jag brukar aldrig komma ihåg att olja men gjorde det igår och vet inte om det var en tillfällighet eller vad sjutton som hände men naglarna blev som gamla hårda kex idag :eek::confused: De sprack i lagningarna och en annan skivade sig så jag bestämde mig för att klippa ned dem. Det brukar aldrig vara några problem men naglarna sprack som bara den och kändes väldigt mycket hårdare än vad de brukar trots att jag har slarvat med att använda trind. Så nu är mina naglar korta och fula :(
 
Jag hade precis fixat hos djuren när jag tog bilden så nagelbanden ser värre ut än vad de är men jo, de är nog ganska torra plus att jag hela tiden biter på dem. Jag brukar aldrig komma ihåg att olja men gjorde det igår och vet inte om det var en tillfällighet eller vad sjutton som hände men naglarna blev som gamla hårda kex idag :eek::confused: De sprack i lagningarna och en annan skivade sig så jag bestämde mig för att klippa ned dem. Det brukar aldrig vara några problem men naglarna sprack som bara den och kändes väldigt mycket hårdare än vad de brukar trots att jag har slarvat med att använda trind. Så nu är mina naglar korta och fula :(

Jag skulle sluta med Trind för en period och satsa på olja istället. Du kan ju ställa flaskan bredvid sängen, eller på handfatet, så du ser den. Olja gärna 2 gånger per dag. Mjuka och smidiga naglar går sönder mindre ofta än hårda naglar.
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 292
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp