Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bild från idag...
Vi promenerade kravlöst på den stora utebanan. Lilla fröken skötte sig utmärkt
Igår linade jag några varv i ridhuset och satt upp. Red 10 min i skritt och några varv i trav, kändes bra!
 
00 Idag har Loppan varit på hoppträning med äldsta dottern. Det var evigheter sedan så tekniken mm är som den är och dottern är ringrostig och van vid flegmatisk ponny så jag tycker dom gjorde det bra ändå:)!
 

Bild från idag...
Vi promenerade kravlöst på den stora utebanan. Lilla fröken skötte sig utmärkt
Igår linade jag några varv i ridhuset och satt upp. Red 10 min i skritt och några varv i trav, kändes bra!

Hon ser himla söt ut lilla tjejen! Stort grattis!
Jag har ju fuxdelux-sjukan. Så jag blir alltid lite extra till mig om den är fux. Har den lite vita tecken också så är jag nästan såld. ;)

@fio Grattis till pensionsfond. Den kanske ger bättre och anna sorts avkastning än nuvarande. :P

KL
Jag tråkas ihjäl hemma med feber. Flodhästen går i hagen och blir fetare och fetare. Han har iaf fått linas lite. Och komma in och svälta sig då och då.
Nu med mycket dötid blir jag ännu mer frustrerad över läget. Jag vill härifrån!
Stallägaren är jättesnäll och allt sånt. Men vi är väldigt olika och har häst på helt olika sätt. Sen är ridbanan pytte och med dåligt underlag. Det är liksom inget här som föder kreativitet och inspiration. Det mer dödar den. Och då är jag egentligen optimisten självt och jävligt istadig och envis i min grej. Jag brukar kunna hålla gnistan uppe med lite yttre tillförsel sas.
Vi letar vidare bland gårdar och har bjudit på två. Men de blev för dyra för att vara värda det tyckte vi.
Nu är framför allt jag så desperat att vi tom kollar hyres-alternativ. Så man iaf kan komma ner till Skåne och starta upp något där och leta vidare efter eget under tiden. Men det finns inte mycket sånt ute tyvärr.
Åh, jag vill verkligen!
 
Hoppas ni hittar något snart @tuaphua. Vi letar ju också även om vårat hus inte är sålt än men det blir det väl såsmåningom..Har ett litet eternithus med en tillhörande maskinhall på "g". Läget är ok då det är i den lilla byn mannen är från och tydligen var dom nyinflyttade grannarna hästfolk, fin liten damm och fina marker. Men vet inte om det går att förvandla en halv maskinhall till stall:crazy:..Eller vad prisbilden blir heller då det är genom kontakter och inget som eg. ligger ute sas..

Här är en liten bild på lilla Rut..Första gången och vi körde bara igenom två gånger för lite lek. Jag hoppas att jag inte behöver nojja över tekniken än;)..
IMG_20160617_160109_zpsfacdmbtr.jpg


Loppis:
Screenshot_2016-06-18-08-55-24_zpsgcruuxaz.png
Screenshot_2016-06-18-08-50-38-1-1_zpsuhk8vlia.png
 
Hoppas ni hittar något snart @tuaphua. Vi letar ju också även om vårat hus inte är sålt än men det blir det väl såsmåningom..Har ett litet eternithus med en tillhörande maskinhall på "g". Läget är ok då det är i den lilla byn mannen är från och tydligen var dom nyinflyttade grannarna hästfolk, fin liten damm och fina marker. Men vet inte om det går att förvandla en halv maskinhall till stall:crazy:..Eller vad prisbilden blir heller då det är genom kontakter och inget som eg. ligger ute sas..

Här är en liten bild på lilla Rut..Första gången och vi körde bara igenom två gånger för lite lek. Jag hoppas att jag inte behöver nojja över tekniken än;)..
IMG_20160617_160109_zpsfacdmbtr.jpg


Loppis:
Screenshot_2016-06-18-08-55-24_zpsgcruuxaz.png
Screenshot_2016-06-18-08-50-38-1-1_zpsuhk8vlia.png
Ni skippade alltså budet ni redan har fått?
Är ju alltid lite risktagande att köpa nytt innan gammalt är sålt.
En maskinhall kan väl bli stall? Är väl som en stor tom lada?
Lillan ser ju käck ut. Huvudsaken är väl att de hoppar med glädje o tycker det är kul.
 
Ni skippade alltså budet ni redan har fått?
Är ju alltid lite risktagande att köpa nytt innan gammalt är sålt.
En maskinhall kan väl bli stall? Är väl som en stor tom lada?
Lillan ser ju käck ut. Huvudsaken är väl att de hoppar med glädje o tycker det är kul.

Både ja och nej..Han tyckte det drog ut och blev dessutom lite otrevlig eller hur man ska uttrycka det..Kändes som det kunde bli lite lurigt att ge honom ensamt förhandlingsläge vilket ju då var kravet att vi direkt skulle ta tillbaka all anonsering mm.
Mäklaren upplevde honom som lite skarp och kanske även opålitlig men det kan ju vara fel.
Har ett till bud men där väntar vi då vi har ett par som inte gett besked men känns ganska intresserade.
Jag har ju liksom inte sålt så många hus i mina dar.
Visst kan det vara ett risktagande att köpa innan vi är klara här och är väl liksom fördel att veta men vi skulle också sas behöva fixa med det andra under ett tag. Det lilla ev. tilltänkta har ju ett relativt omfattande renoveringsbehov misstänker jag och inget man kanske flyttar in i direkt. Nu bor det iof hyresgäster där men antar att det inte är gjort så jätte mycket sedan det byggdes år 1939;)..
Vi har ju inte varit inne i det eller fått pris heller..

Ska jag och medis snart ut och rida..:)
 
Hoppas ni hittar något snart @tuaphua. Vi letar ju också även om vårat hus inte är sålt än men det blir det väl såsmåningom..Har ett litet eternithus med en tillhörande maskinhall på "g". Läget är ok då det är i den lilla byn mannen är från och tydligen var dom nyinflyttade grannarna hästfolk, fin liten damm och fina marker. Men vet inte om det går att förvandla en halv maskinhall till stall:crazy:..Eller vad prisbilden blir heller då det är genom kontakter och inget som eg. ligger ute sas..

Här är en liten bild på lilla Rut..Första gången och vi körde bara igenom två gånger för lite lek. Jag hoppas att jag inte behöver nojja över tekniken än;)..
IMG_20160617_160109_zpsfacdmbtr.jpg


Loppis:
Screenshot_2016-06-18-08-55-24_zpsgcruuxaz.png
Screenshot_2016-06-18-08-50-38-1-1_zpsuhk8vlia.png

Söt hon är Rutan! Loppan verkar vara en sån pärla.

Jag hoppas ni också hittar något! Och att ni får sålt på bra vis.

Kl

Idag har förkylningen muterat och satt sig på luftrören. Blä!
Tyckte dock tjockis behövde röra sig för knäets skull. Så han fick följa med och hämta soptunnorna, gå lite och sen tog jag honom för hand på grusvägen en liten stund. Efter var jag sjöblöt av svett.
Sen fick djuret in på svältkur med lite halm..
Åh jag är så ridsugen! Jag vill bli frisk nuuuu!
 
Roligt med nya hästar lite bilder och annat :)


Jag vågar knappt säga det, än mindre tro det och nojjar jämt men Stråla känns väldigt fin nu och blir starkare, nu jäklar ska det vara våran tur att ha lite flyt känner jag.
Måste bara visa när jag och Rino låg och vilade tillsammans, jag har aldrig sett en häst drömma så där förut :love:

Kolla på båda, dom är väldigt korta.
 
Roligt med nya hästar lite bilder och annat :)


Jag vågar knappt säga det, än mindre tro det och nojjar jämt men Stråla känns väldigt fin nu och blir starkare, nu jäklar ska det vara våran tur att ha lite flyt känner jag.
Måste bara visa när jag och Rino låg och vilade tillsammans, jag har aldrig sett en häst drömma så där förut :love:

Kolla på båda, dom är väldigt korta.
Han gör ju precis som en hund :D dom ligger ju ofta och rycker.
Kul att Stråla är på gång igen :)

Vi har haft lite oflyt här :( Var ute och skrittade med dottern i fredags. Plötsligt blir Ratzia sur på Marco o skickar ut ett bakben som träffar honom på insidan frambenet. Har reagerade inte speciellt men blev ett litet sår. Igår var det svullet men han haltade inte. Skulle tävlat men strök honom. Hoppas svullnaden går ner snabbt för han ska till Åby o tävla flera dar nästa vecka.
Åkte in med Ratzia som hoppade fint och kom trea i 125.:p
Plockade upp Bill (3-åringen) på vägen hem. Han hade varit hos grannen o betat.
Jag kör sakta nerför deras grusväg o stannar. Då brakar det till i transporten :crazy: Sara rusar o kollar. Då sitter Bill på rumpan. Har tappat balansen helt. Sara får upp honom igen o ser att det rinner blod från huvudet. Har en rejäl rispa på ena ögonlocket och ett sår under ögat :( Stackars lille häst. Tog en stund innan det slutade rinna blod så han såg lite hemsk ut. Tror inte att ögat är skadat.
 
Det blev ingen tävling för mig idag :( Jag trillade av innan jag knappt kommit upp i sadeln. Ratzia för iväg som en rodeohäst :confused: och på tredje skuttet for jag i backen rejält.
Blev trampad på baksidan låret som nu är svullet och vätskefyllt som en påse.
Slog i ryggen och har mest ont där :(
Fick ringa efter man o dotter för att få hem mig o hästen. Fick massa hjälp av snälla ryttare mfl.
 
Vilken otur med hästarna @Maui . Såg ju lite otäckt ögat ..

Idag blir ju lilla Rutan ett år :love:!
20160619_182136-1_zpsiktkdbrg.jpg

20160619_182638_zpscacpvs0h.jpg


Ridit Bellona och det var ingen höjdare. Började grina:(..Funderar på vad jag ska hitta på med henne. Tråkigt när det inte fungerar men ska till tränaren imorgon och får hoppas det vänder. Funderade nästan på att sälja både henne och Rutan för att kunna köpa något annat men samtidigt tycker jag så himla mycket om många sidor hos henne.
 
@Maui Usch lät verkligen inget vidare.... Hoppas du kryar på dig snabbt! Tyvärr är det väl så att man har än mer ont dagarna efter.

@polly p Med tanke på hur mycket tid och engagemang vi lägger ner på våra hästar så tycker jag att det är viktigt att det är roligt att rida och hålla på, iaf för det allra mesta...
Tycker att det känns som det varit kämpigt för dig det sista och det kanske rent krasst är så att du och B inte passar ihop.
Ta dig en rejäl funderare och kom ihåg att det inte är något nederlag att behöva sälja. Utan tvärtom, jag ser det som ett klokt beslut om man inte passar ihop.
Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
209
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 051
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 036
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 218
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp