Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag ägt min häst i två veckor och är såå nöjd med henne!
Jag har promenerat med henne, linat henne och ridit i både ridhus och skog...
Hon har ett fantastiskt temperament och är nyfiken, social, lyhörd och positiv inför allt jag ställt henne inför.
Nu ska hon få vila helt i 4 veckor för att smälta allt nytt.
Det är så vansinnigt kul igen :):banana:









 
Såå fina ni är och wiie vad jag är glad för din skull:love:!!!

Idag hade vi ut "min" tränare till byn! Skönt att bara behöva åka knappt 10minuter och jäkligt roligt när man gör lite grej med fika och lunch kring det. Loppan som dottern red var gga trutig och så vidare när dom red fram. Frustrerat barn vilket inte gynnar något och ger även mig lite dålig energi. Valde att inte titta när tränaren tog vid men kunde sedan tjyvkika och hon lyckades vända dom och det såg riktigt trevligt ut:)!
Jag är också riktigt nöjd med min och Bellonas insats! Inget jucklande med tungan över bettet heller:banana:!
Framåtbjudningen är väl sådär och egentligen skulle hon väl inte gå ute dygnet runt men,men..

Jag är ju skitsämst på att se framsteg och även om dom är små, det gick faktiskt att rida förvända i bägge galopperna. Vänsterfattningarna krånglade lite men var betydligt bättre nu så vi jobbar nog på, jag och lilla Bellis:heart. Hon är dock väääldigt mycket häst att rida men så underbara kvaliteer i gångarter och takt mot lilla energiska Loppan.
13557897_1160082190679965_6442134867430874521_n.jpg
 
Tack vad ni är snälla!

@Maui Ja jag har bytt stall. Känns verkligen bra även om jag har liite längre att åka. Tror faktiskt det är värt det. Finns ridhus 20x60 samt jättestor utebana så träningsmöjligheterna är fantastiska.

Vi har så otroligt med knott här. Hur är det hos er? Täckar ni?
Min häst har stått inne nattetid nu till att börja med men till helgen släpps hon troligtvis dygnet runt. Tror jag tänker täcka....
 
Tack vad ni är snälla!

@Maui Ja jag har bytt stall. Känns verkligen bra även om jag har liite längre att åka. Tror faktiskt det är värt det. Finns ridhus 20x60 samt jättestor utebana så träningsmöjligheterna är fantastiska.

Vi har så otroligt med knott här. Hur är det hos er? Täckar ni?
Min häst har stått inne nattetid nu till att börja med men till helgen släpps hon troligtvis dygnet runt. Tror jag tänker täcka....
Vi har våra inne på nätterna. Har inte varit så farligt med insekter på dagarna än. De har bara haft täcken några enstaka dagar.
 
Nu har jag ägt min häst i två veckor och är såå nöjd med henne!
Jag har promenerat med henne, linat henne och ridit i både ridhus och skog...
Hon har ett fantastiskt temperament och är nyfiken, social, lyhörd och positiv inför allt jag ställt henne inför.
Nu ska hon få vila helt i 4 veckor för att smälta allt nytt.
Det är så vansinnigt kul igen :):banana:










Åh, så himla kul att läsa! Hon är vansinnigt söt!

Min går ute när det går, beroende på flygfän. Vi har fått en massa broms och blinningar. Så han får vara inne dagtid nu ibland.
Ute har han för det mesta täcke och huva. Han är den som blir mest biten på gården. Och springer gärna om han blir upprörd av ngt skäl. Så han får hellre ha täcke i onödan än tvärtom.

Kl

Idag tränade jag första passet i vårt mini-gym i källaren. Nu ska jag bli fit! ;)
Hästen fick träna sig i longe idag. Efter ngt ryck/benvikning ledsnade matten och häst fick alltså extrempetiga krav på form. Den var näbben nästan i backen och röra sig energiskt utan överilning. Sen var häst skötsam.
Efteråt hade vi gosstund läääänge.

Här om dagen insåg jag något när jag står i hästens hage och han kommer rusande från ena sidan glad över att se matte och på min andra sida kommer hunden, som rymt hemifrån och spårat upp mig, lyckligast i stan över att hitta sin förlorade kroppsdel.
Jag förstör mina djur och är nog mer ett djur själv.
Varm i hjärtat blir man iaf av de små liven!
 
@happyrider Så vansinnigt söt o vad ni passar bra ihop! Stort grattis till det köpet! Ang täcke så kan hästar inte vara i hagen här utan täcke. Vi har knott i mängd o blinningarna har dykt upp nu. I juli brukar de vara inne på dagen o ute på natten.

@Tessalonica Det förstår jag att du fick fina ord om din vackra prinsessa! Hon hoppar ju helt fantastiskt!
 
@happyrider Vi har haft vidrigt mycket knott men grannen har en sån där knottmaskin o det har äntligen gjort skillnad. Har börjat komma blinningar o har sett bremsar med :( Mina e inne på natten.

@tuaphua Gott att komma igång. Har jag oxå gjort med min egna träning. Jätteskönt :)
Haha, rolig hund. Min smiter ibland med, men dock till grannarna :p

@Novali01 Tack :)
 
@happyrider Vi har haft vidrigt mycket knott men grannen har en sån där knottmaskin o det har äntligen gjort skillnad. Har börjat komma blinningar o har sett bremsar med :( Mina e inne på natten.

@tuaphua Gott att komma igång. Har jag oxå gjort med min egna träning. Jätteskönt :)
Haha, rolig hund. Min smiter ibland med, men dock till grannarna :p

@Novali01 Tack :)

Ja, hon är jättesöt när hon kommer rusande!

Har du kommit någonstans i sadelfrågan?

KL

Vi har tokmycket bromsar nu. Så våra står inne dagtid och är ute täckade, luvade och sprayade på natten.

Jag har tagit min lite för hand, linat och miljötränat och tricktränat iom att jag själv behandlats, haft gäster etc. Imorgon hoppas jag hinna rida.
På söndag åker jag 100 mil uppåt för att begrava min lilla farmor och packa saker. Så då blir jag borta ett tag. Skönt med snäll stallägare som ser till pålle!
Just nu har jag dock underhållning utanför fönstret. På midsommar blev någon granne lite glad i hatten och skulle köra pistmaskinen ut mot sjön och göra en skjutbana. Jajjemän.. Ni förstår läget.. Pistmaskinen har stått ute på sankmarken i en v. Nu hade två karlar här planerat räddningsaktion. De är förmodligen glada i hatten och har kört fast en grävmaskin där ute med.
Att bo här är ngt helt annat än jag är van vid från Stockholm.
#banjo-county ;)
 
Helga har hunnit med lite tävling igen i helgen, jag red en 90-klass med noll fel i fredags på stor 3-dagars tävling i grannskapet. Sen gick hon även 100-klass nolla på lördagen. Hon är verkligen en perfekt tävlingshäst trots sin unga ålder. Tittar inte på nåt, snäll på framhoppning, snäll i transporten och hoppar sen snällt runt allt som kommer trots tittiga hinder o publik o domartorn nära inpå banan.
 
hahahahahaha jag kan se dessa vilda nordligt avlade karlar med lite innanför västen!:laugh::laugh:

Det är mycket bonnbränna, snus, bärs och hörselkåpor. ;)
Det tog några dagar, några öl och lånade/hyrda maskiner. Men nu är iaf lilla grävaren bärgad. Pistmaskinen står där den står. Eller ja. Någon dm lägre.. ;)

Kul att Helga är en sån pärla. Grattis till bra scoutat(och förvaltat så klart)!
 
Grattis :)

Jag ska tävla nästa vecka :banana:
Så kul att du kommit igång ordentligt.
Jag går fortfarande runt o skrotar men idag åkte sara till Falsterbo så jag fick mocka och sen longera dem. Gick rätt bra.
Var hos läkare idag då låret är rejält svullet under till. Fick remiss till ultraljud för att avgöra vad det består av. Lät som om det skulle gå tillbaka av sig självt om ett tag
Rider inte. Låret och ryggen måste bli ok först.
På fredag åker jag till Barcelona för att sen kryssa med jättefartyg i en vecka. Ska bli härligt.
 
Härligt det låter med semester @Maui :)! Hade också behövt/velat komma iväg men iom mitt liv är lite oppånerpå just nu så får det vänta till saker är mer på plats..
@Tessalonica Vilken underbaring:love:!!! Man blir ju själv ett stort smil av den bilden! Kul med tävling också!

Ridit ut på Bellona och det var en riktigt trevlig tur! Sen red tjejerna ut med Loppis och Zamora som är lånehäst i sommar från min kompis med welsh cob stuteri. Imorgon åker vi på lillsemester till stora staden. Vi ska först besöka ponnyn vi sålde i Vallentuna. Blir kul att åka som "familj" fast töserna är såpass stora. Får se om vi springer på knugen;)..
Å så hade vi en huxflux spekulant och en inbokad. Han som bara kom spontant utan bokad visning la bud så nu känns det lite hoppfullt ..
Även om vi sagt att det kan ta låååång tid så vore det skönt med ett avslut.
 
Vi har vansinnigt mycket insekter i år, förutom när det regnar vilket det gör i princip varenda dag, men så fort det är lite uppehåll och lite vindstilla så är det groteskt mycket insekter. Jag packar in dom men täcken och luvor, det är det enda som hjälper någorlunda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
160
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp