Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade minsann fint folk på Elmia Horse show! @happyrider såååå himla kul att se dig igen, var alldeles för längesedan sen sist.:bump:

Igår var dagen D eller kvällen K hur man nog vill säga!:D Dvs kvällen när jag äntligen fick hoppa Misty!:love: Och ja, @fio det var värt VARENDA tjatande om henne på messenger, vilken känsla hon ger??? Det må vara att hon inte kan hålla galoppen fullt ut och hon är mycket bäbis att rida men jeeeesus vad hon hoppar!!!:heartheart:heart

Film kommer sen.
 
Grattis @Novali01 till fin häst. Du lyckas hela tiden hitta bra hästar :D Det kommer att gå fint med ditt företag.
Kämpar på hemma. Får prioritera Marco som är under igångsättning. Travar nu i tio minuter om dagen. Snart ska vi även galoppera. Ganska trist att rida runt runt i paddock så jag tror att vi vågar oss ut på nån liten grusväg snart. Han har varit väldigt snäll sista tiden och jag lullar runt i skritt på lång tygel.;)
 
Träffade minsann fint folk på Elmia Horse show! @happyrider såååå himla kul att se dig igen, var alldeles för längesedan sen sist.:bump:

Igår var dagen D eller kvällen K hur man nog vill säga!:D Dvs kvällen när jag äntligen fick hoppa Misty!:love: Och ja, @fio det var värt VARENDA tjatande om henne på messenger, vilken känsla hon ger??? Det må vara att hon inte kan hålla galoppen fullt ut och hon är mycket bäbis att rida men jeeeesus vad hon hoppar!!!:heartheart:heart

Film kommer sen.
Det samma!!! Vi har visst alltid mycket att prata om när vi träffas! Såå roligt att se dig också!! :heart

Vilken himla fin häst :love:
Den tänker du väl ändå behålla?!
Jättetrevlig galopp och fina språng!
 
Ikväll har jag hopptränat. Denna gång ny tränare då Amanda var sjuk. Så det blev hennes sambo & kollega Rikard som hjälpte till istället. Är trots det mycket nöjd. Fick bra med tips & trix med hur jag ska gå vidare. Kul!! Till helgen är det tävling både lördag & söndag :D
 
Ikväll har jag hopptränat. Denna gång ny tränare då Amanda var sjuk. Så det blev hennes sambo & kollega Rikard som hjälpte till istället. Är trots det mycket nöjd. Fick bra med tips & trix med hur jag ska gå vidare. Kul!! Till helgen är det tävling både lördag & söndag :D
hahahah det ska jag säga till Rikard...att du "trots" att han höll i träningarna är nöjd....:devil:
Skämt åsido, lycka till på tävlingarna och min lyckospark består av ett enda råd, sitt still o VÄNTA på hindret så kommer nollorna sitta som ett smäck!:banana:
 
  1. Ikväll har jag hopptränat. Denna gång ny tränare då Amanda var sjuk. Så det blev hennes sambo & kollega Rikard som hjälpte till istället. Är trots det mycket nöjd. Fick bra med tips & trix med hur jag ska gå vidare. Kul!! Till helgen är det tävling både lördag & söndag :D
Ska du både till Krk o Mark?
Nu äntligen kanske jag kan få se er igen
Ska Amanda ha träning varannan onsdag i stora manegen på Krk?
Du funderar inte att hoppa för Lennart nån gång? Han har ju den andra veckan.
Kul att det går bra.
 
Igår var det hoppträning igen! Himla käckt att ha så många hästar att välja på...så jag tog en fux....hahahaha Pållan alltså! Vi gjorde samma övningar som med Misty men fler volter och många fler ggr över små hinder. Herregud vad nyttigt det är att rida så mycket lydnadsövningar och vad svårt det är??? Vi kom i höger varv snett igenom o hoppade ett litet räcke högst upp på diagonalen, skulle landa i vänster galopp och göra ett varv på volten för att sen komma på ett lika lågt räcke i vänster varv diagonal. (Det är de två räckena ni ser på filmen med Misty, fast vi började då på det blå planket.) Sen göra volt runt klockan och hoppa den gröna oxern på Mistyfilmen, landa i vänster o ta kort väg mot oxern, volt runt klockan o avsluta på blå plank. HUR SVÅRT KAN DET VARA???? Veeeeldigt svårt kan jag berätta. Avslutningsvis hoppade vi en serien med trav in, där var Pållis jeeteduktig, kommer lika lugnt in varje gång men tar tag i hindren. Älskar min Pålla!:heart

 
Nova, Haha gör du det :p:laugh: Märkligt kan undra vem som sa just de orden igår :angel::D fin liten hästlapålla :love:

Maui, Japp jag rider bägge men bara sista klassen på söndag :) Ska ni dit?
 
Ikväll har jag hopptränat. Denna gång ny tränare då Amanda var sjuk. Så det blev hennes sambo & kollega Rikard som hjälpte till istället. Är trots det mycket nöjd. Fick bra med tips & trix med hur jag ska gå vidare. Kul!! Till helgen är det tävling både lördag & söndag :D

Jag tycker ju Rikard är 100 ggr bättre än Amanda!
 
Ska du till både Mark och Kungsbacka? @Tessalonica Jag hade ju faktiskt planer på att rida på söndagen på Onsalas tävlingar men Grå blev ju sederad idag så det går ju inte! Vilken himla otur :D
Blir Kungsbackas i november iallafall!

Nu såg jag att @Maui hade frågat samma sak :angel:
 
Nova, Haha gör du det :p:laugh: Märkligt kan undra vem som sa just de orden igår :angel::D fin liten hästlapålla :love:

Maui, Japp jag rider bägge men bara sista klassen på söndag :) Ska ni dit?
Vi ska till KRK. Tilda hoppar 100 klassen.
Får hoppas Hedda lyfter lite till på hovarna denna gång.
Hade du nån koll på Amandas träningar?
 
Igår smet vi iväg på dessyrträning :D Mycket skolor i trav och galopp för att stretcha sidorna och få fatt på höger bak som gärna sladdar ut åt höger, samt lite förvänd galopp och bakdelsvändningar stod på schemat. Pigg och glad häst :heart

Är det denna som haft sådana magproblem (eller nått) eller blandar jag ihop dig med någon annan nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
151
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 855
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 369
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp