Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här ridbanan har varit orörd länge. Men trots det är den bättre än förra ställets.
Imorgon ska den dock fixas till och om det behövs topdressar han. Det räknar han med att behöva.
Tog pålle i kapson och linade idag med. Idag pågick jobb runt ridbanan. Då var det svårare med bara vänsterarm. Märks att jag behöver träna upp koordinationen i min vänster igen. ;)
Sen tog vi en prommis i skogen. Har hittat en del grusvägar som blir fina ridvägar. Ska se om vi hittar lite stigar också sen.
Mysig dag med lite motion för oss otränade två.
 
Fin hon ser ut @happyrider :love:!
@Novali01 och @fio riktigt läckra grållisar ni har!!!

Flyttar och flyttar och känns som jag aldrig blir klar..Lite möbler och småplock i huset kvar. Längtar till det är helt färdig röjt! Har iallafall lejt bort städningen av huset, sköönt!
Känns lite knasigt med den typ av städ nervåningen där ägaren ändå ska blåsa bort allt och totalrenovera vilket behövs. Tycker ju då det borde räckt med fönstren och en grundstäd..
Ska städa ur stallet på lördag. Kommer att sakna vissa bitar, som bra ventilation men känns som vi får till det ok planeringsmässigt i det nya med både stor uppvärmd sadelkammare och rejäl foderkammare.

Flyttade hästarna igår. Idag på dagen fick Bellona komma ut lite under uppsikt efter två veckors boxvila.
Lite halvspännande med nytt ställe. Har sin sjukhage i Loppans hage och hon verkar ta det gga piano.
Loppan började tokbrunsta och jazza runt för gubbens gamla valack i hagen bredvid.

Blir spännande att inrätta sig som inackordering. Lite synd att gubben är gga sen på morgnarna men jag kan ju liksom inte göra så mkt åt det.
Tur att gårdsfolket nattar vid halv tio iallafall.

Börjar bli lite ridsugen. Har inte suttit till häst sen jag hopptränade..Men blir lättare när vi avslutat gamla stället helt hoppas jag.
 
Min 6 åriga Grå och jag har oxå varit på hoppträning idag! Han vill gärna rinna i väg framåt och skippa ett galoppsprång på distanserna och tjafsar lite mot handen! Jag ska ringa ut tandläkaren, det var ett tag sedan tänderna blev gjorda eller rättare sagt två år sedan, så tror Grå är rätt vass faktiskt. @Maui var snäll och filmade! Tack för det, ser ju sällan hur vi ser ut! Men jag ser ju nacken på Grå och fattar ju vad bulldozern kommer ifrån... Vi var ju och galopperade i skogen häromdagen och satan vilken hastighet han lägger upp! Dock är han ändå hyfsat snäll och lydig så jag slipper betsla upp än så länge iallafall!

Tänkte ägna mig åt att hoppa mkt serier i vinter med bommar emellan så han får komprimera sig mera så han kommer upp lite mer i luften och inte så mkt framåt! Tror inte vi med fälttävlanshästar behöver oroa sig så mkt att våra hästar inte kommer framåt i sprången över oxrar och liknande i kombinationer! Såg något avsnitt där med Peter Markne där han pratade om att han ville ha hästarna mer framåt i sprången och inte så mkt upp i luften! Jag har inte haft en enda fälttävlanshäst som inte länger direkt när man rider framåt! Medan många hopphästar bara backar av mera och hoppar rätt uppåt men det scenariot behöver vi nog inte vara rädda för :D

Här är lite klipp från träningen!
Oj vad han har vuxit till sig. En riktig snygging ju. Ingen valp här längre :)

Den lille tandläkaren, är det Korpe?
 
@Tora Nej inte Korpe! Det blir den Amerikanska varianten denna gången! Har ju haft BL ute ett par ggr för länge sedan och varit väldigt nöjd med honom! Nu blir det visserligen en annan men av samma skola. Däremellan har jag ju haft veterinärer med tandutbildning men senast när en vet. ville ta kanintänderna för hen trodde att det var vargtänder så fick jag nog...
 
Senast ändrad:
Visst e hon töt???:D Blir nog bra när hon blir klar men helt klart är hon en fantastiskt snäll häst, 100% pålitlig att rida ut själv o hoppar alltid allt som kommer i hennes väg. De egenskaperna kommer man långt med hos mig iaf.:heart

Är det den jag ska ha sen då? Låter ju som att det kan bli en ypperlig tanthäst. :D
 
@Tora Nej inte Korpe! Det blir den Amerikanska varianten denna gången! Har ju haft BL ute ett par ggr för länge sedan och varit väldigt nöjd med honom! Nu blir det visserligen en annan men av samma skola. Däremellan har jag ju haft veterinärer med tandutbildning men senast när en vet. ville ta kanintänderna för hen trodde att det var vargtänder så fick jag nog...
Är det världens bästa LZ du ska ha?
 
Vem är det? Troligtvis inte då hon som jag ska ha bor här i närheten!
Snenskfödd och bor nu i DK. Men jobbar i nedre delarna av S.
Gått längsta utb i USA. Samma skola som BL. Men många år till.
Fd svårklassryttare i hopp.
Har sederande vet med och gått alla kurser för att få jobba i S.
Så bra så man dör! Både med hästar och som käftis.
 
Snenskfödd och bor nu i DK. Men jobbar i nedre delarna av S.
Gått längsta utb i USA. Samma skola som BL. Men många år till.
Fd svårklassryttare i hopp.
Har sederande vet med och gått alla kurser för att få jobba i S.
Så bra så man dör! Både med hästar och som käftis.

Ingen aning, har aldrig hört talas om eller kan ens komma på någon som heter LZ
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 281
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 744
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp