Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade dressyrtävlingar i helgen ( de som @fio inte kunde vara med på). Skrev för domaren. Det är riktigt nyttigt att göra det och trevligt. Hon hade oftast inga kommentarer på 7-orna så var det bra ekipage fick jag se en del. De sämre däremot hade jag fullt upp att skriva hela tiden.
 
Vi hade dressyrtävlingar i helgen ( de som @fio inte kunde vara med på). Skrev för domaren. Det är riktigt nyttigt att göra det och trevligt. Hon hade oftast inga kommentarer på 7-orna så var det bra ekipage fick jag se en del. De sämre däremot hade jag fullt upp att skriva hela tiden.

Längesedan jag skrev men tycker också det är kul och lärorikt!
Skrev ft dressyr för Britt Hammar då fick jag skrivkramp..;)
 
Debut för Misty på FT-banorna, har inte tyckt hon känts klar alls, vinglig som hejsan i dressyren med bakbenen i Övre Volta, hoppningen blä men rätt bra känsla i terrängen. Så med det i baktanke så tog jag en gren i taget i söndags...dressyren slutade på 66%, hoppningen nolla och terrängen nolla på hinder o med ynka 4 tidsfel! Jag såg ut så här :confused::confused: när dagen var slut!:D Så vi kommer nog att tävla på nu....

 
Debut för Misty på FT-banorna, har inte tyckt hon känts klar alls, vinglig som hejsan i dressyren med bakbenen i Övre Volta, hoppningen blä men rätt bra känsla i terrängen. Så med det i baktanke så tog jag en gren i taget i söndags...dressyren slutade på 66%, hoppningen nolla och terrängen nolla på hinder o med ynka 4 tidsfel! Jag såg ut så här :confused::confused: när dagen var slut!:D Så vi kommer nog att tävla på nu....

Vilken liten juvel :love:
 
Idag fick lillpys behandling av kiro. Jag tycker ju att munnen börjat bli lite problem och väntar på tandis. Det är ingen jättekris än. Men min är så känslig. Så man vill inte låta det bli för mycket.
Tandis är lite svår. Min vanliga från Spanien kommer inte förrän om 3 månader. Det tycker jag blir för länge. Så jag ska testa en annan från samma skola. Pojkvännen känner honom. Så han får nog trycka på lite. Har hört att vi kunder ska vara försiktiga med sånt om vi vill ha hjälp.. Så jag har försökt coola ner mig.
Pojkvännen kunde iaf hjälpa pålle med lite spänning i nacke och bog som kommer av truten.
Fick nr till reservtandis om jag nu inte får ut den tilltänkta snabbt nog.
Nu börjar killen och hästen få en relation. Min är ju så jäkla reserverad och släpper inte andra än mig och ena tränaren inpå sig. Idag bjöd han in killen till gos och släppte garden. Han känner ju att han får hjälp. Kul att se!

Sen fortsatte operation helrenovering av en elevs häst. Den har fått munnen fixad av min tandis och fick nu träffa pojkvännen och få kirobehandling som efterputs när den fått korrigerat bett. Den har haft en mun svenska vet inte riktigt rått på(PRE) och haft en hel del sekundära problem av truten. Ska bli kul att se hur det blir med lilla fröken efter det här. Det är en gammal vän till mig som äger. Hon gav mig väldigt mycket i början av min karriär och när jag var ung som en extra faster. Så jag har henne att tacka för mycket. Nu vill jag hjälpa henne få ordning på sin lilla tjej.
 
@tuaphua Alltså jag måste ha missat nån info? Gjorde inte du o pojkvännen slut o flyttade isär? Mitt under gårdsletandet?
Jag undrade också :p men kunde inte med att fråga tänkte att det gör säkert @Novali01 om ett tag :D Jag fick ju rätt.
Härligt väder idag och mindre att göra på jobbet så jag fick en skön ridtur i skogen med vår grå. Han har blivit riktigt lugn att rida ut på nu.
 
hahahahhahahahahahah @Maui :laugh::laugh::laugh:. När jag gick i skolan var det alltid jag som fick ställa alla obekväma frågor både till andra elever och lärare, då hade jag inget emot det. Sen växte jag upp o lärde mig att de flesta människor inte klarar av helt raka frågor då de alltid tror att det ligger nåt bakom, så jag dämpade mig betydligt. I arbetsvärlden lärde jag mig att jag funkar bäst med killar då de inte räknar med, oftast iaf, att det ligger nåt bakom en rak fråga men att chefer ibland kunde känna sig hotade av en tjej som både var teknisk o smart....så då lärde jag mig att dämpa även de egenskaperna när det behövdes.

Sen fyllde jag 40 o bestämde mig för att världen nu var klar för att ta mig som jag är!:devil:
 
Var och tränade Bellona igår. Var ett bra pass. Behöver jobba på att stärka och gymnastisera höger bak. Så tips på övningar mottages tacksamt..
Sen fick jag skäll att jag får sluta rida henne som en gunghäst i få galoppen;)..
Men så bra att få lite pekpinnar.
Jag måste få henne mellan hjälpreda, upp i fronten och inte sitta och bara rida uppresande så hon höjer halsen och rumpan men sänkt i ryggen.

Sen körde jag sitter och Loppan på deras första träning på evigheter. Light pass för att hitta lite verktyg och komma igång mer.
Det gick så himla bra:love:!

Idag red jag ut och fick sån härlig "vi" känsla.
Kanske tur hon inte blev såld för nu kör vi på och så får vi se.

Tycker faktiskt det känns bättre och lättare nu med henne..
Sen har jag väl blivit lite mer tränad själv och hon mer igång.
Har dessutom lyckats tappa nio kilo..
Det kan ju påverka. Hoppas jag fixar resten och når min målvikt:p.

En himla bra dag idag:)
BUz4ZCyF_zS
 
Har ju helt glömt hur man lägger in bilder.
"Tur" jag sökt nytt jobb på dagverksamhet för dementa:o..
Det känns ju rätt kört;)
 
Var och tränade Bellona igår. Var ett bra pass. Behöver jobba på att stärka och gymnastisera höger bak. Så tips på övningar mottages tacksamt..
Sen fick jag skäll att jag får sluta rida henne som en gunghäst i få galoppen;)..
Men så bra att få lite pekpinnar.
Jag måste få henne mellan hjälpreda, upp i fronten och inte sitta och bara rida uppresande så hon höjer halsen och rumpan men sänkt i ryggen.

Sen körde jag sitter och Loppan på deras första träning på evigheter. Light pass för att hitta lite verktyg och komma igång mer.
Det gick så himla bra:love:!

Idag red jag ut och fick sån härlig "vi" känsla.
Kanske tur hon inte blev såld för nu kör vi på och så får vi se.

Tycker faktiskt det känns bättre och lättare nu med henne..
Sen har jag väl blivit lite mer tränad själv och hon mer igång.
Har dessutom lyckats tappa nio kilo..
Det kan ju påverka. Hoppas jag fixar resten och når min målvikt:p.

En himla bra dag idag:)
BUz4ZCyF_zS

Höger bak är vänster sluta och höger öppna. :)
 
Var med dottern på hoppträning och när vi kommer hem har Ratzia trampat av en framsko . Den satt på när vi åkte så jag ångrar att jag inte tog in henne :banghead: Hon har väl sprungit när hon blev ensam ute.
Vår gamla hovslagare har lagt av och vi har bokat in en ny att sko hästarna om en månad. Kontaktade honom och gick reda på att han är bortrest i en vecka :(
Hatar tappskor:mad: Saras kille ska gå en tappsko kurs men det dröjer ett tag innan den blir av.
Måste fixa en hovslagare kvickt.
 
@polly p Vad roligt att du hittar tillbaka till Bellona, hon är ju en jättefin välutbildad häst! Och grattis till viktminskningen, den skulle jag behövt haka på....:eek::cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 719
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp