Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis så duktigt gjort ;) Allt gick ju galant. Djupt imponerad.
Men alltså hur många hästar har du? Såg att du har en annons ute på en annan häst :confused:
En bunt?:D I företaget har jag 2 st FT-hästar till salu just nu, ett sto som du såg på annons och en valack som gått upp till *-igt. Sen har jag 3 ponnyer också....Själv har jag Pållan till salu, har insett att det aldrig kommer gå till vintern att ha så många att rida. För jag har 1 3-åring, 1 4-åring, 1 6-åring förutom Pållan.....:angel:
 
Grattis @Anyo ! Så himla duktig:bow:!
Även stort grattis till dig @Novali01 även du fantastiskt duktig och ambitiös.
Hur 17 hinner du med alla hästar:p..
Angående gårdens läge ligger den söder om Tranemo men ca en mil närmre än vårt förra ställe och betydligt bättre vägar då det är asfalterad.
Har en hästgård ca 15 min ridväg från vårat med ridhus och bra preparerad ridbana:).
 
@Gaia jag som följer er tråd emellanåt : så himla duktiga ni är ! Helt underbart att se er fina kommunikation och din fina välutbildade hästs arbetsglädje och inställning .
Tycker det är extra kul att du visar så mycket av en ännu relativt "alternativ" gren ! :) Hatten av jag är sjukt imponerad av er :)
 
@Gaia jag som följer er tråd emellanåt : så himla duktiga ni är ! Helt underbart att se er fina kommunikation och din fina välutbildade hästs arbetsglädje och inställning .
Tycker det är extra kul att du visar så mycket av en ännu relativt "alternativ" gren ! :) Hatten av jag är sjukt imponerad av er :)
Tack snälla, blir lite rörd faktiskt ! :o Vi kämpar på med våra svårigheter, men ser man tillbaka så har det faktiskt hänt en del. Kul att andra ser det också :love:
 
Red hela vägen till ridbaban utan att Bellona stannade:)! Körde ett barbacka pass och det var ett dumt tilltag känner jag idag i rumpan:D. Ska träna lite hos hemmatränaren idag och sen ska vi se om hon kan hjälpa mig med fsg framöver..

Jag är ju sjukt dålig på att formulera annons mm så vi får se om vi istället kan hjälpas åt..

Vi har rivit både foderbord och hönshus inne i min ladugård.
Ambitionen där är att göra provisoriska boxar till en början och sen i sommar göra det stora lyftet sas. Vi har ju tillträde 1:a November men fick greja i ladugården innan.
Är så himla kul:love:!

https://www.instagram.com/p/BXIF387lmWB/

https://www.instagram.com/p/BXAZKmpF8u8/
 
Vilken rolig tid ni har framför er nu @polly p
Få planera stall till sina egna hästar är min dröm :)
Min lilla går in på sin tredje vilovecka idag och igår ledde jag henne till ett större grönbete ca 1 km från stallet.
Som tur är tog jag beslutet att leda i träns och longerlina....
Vi möter nämligen en rullskidåkare och hästen blir fullständigt livrädd :crazy:
Reser sig, slänger sig nerför en slänt och ut på en åker med mig hängande i linan.
Även att jag dras omkull så släpper jag inte :up: så det hela slutade väl.
Sen var det jätteglad häst på stort bete :bump:
Men vansinnigt ridsugen är jag :)
 
Varit iväg över helgen och pålle vilat. Tydligen hade han fått ngt anfall på lör vid intag och rest sig och slagit mot sitt huvud hela vägen in som en dåre. Han har flugmössa och flugtäcke. Men hon som tog in är duktig och tyckte han verkade slåss mot ngt insektsaktigt i huvud/hals-region.
Lilla knäppgök..

Idag red vi iaf. Han var helt ok och vi slapp några hopp. Det tackar min rygg för.
Red mest galopp IOM att jag hade så ont i arslet efter att ha suttit på dålig pall i 3 h.
Men vi trampade lite också.
Trampet är så mkt mer arbetsbart nu. Kul!
 
Här händer inte mycket. Har fått någon hemsk barnbacill :down: Mår så sjukt jäkla dåligt, halsen känns som taggtråd, öronen som om de blöder, huvudet tungt som betong. :arghh: Jag håller på allvar på att bli galen!!
Ingen medicin får man heller, vi håller tydligen på att bli resistenta :banghead:
 
Jag har emigrerat... bye bye buke och 06 tråden!

BXLeRlehrIa

Här händer inte mycket. Har fått någon hemsk barnbacill :down: Mår så sjukt jäkla dåligt, halsen känns som taggtråd, öronen som om de blöder, huvudet tungt som betong. :arghh: Jag håller på allvar på att bli galen!!
Ingen medicin får man heller, vi håller tydligen på att bli resistenta :banghead:

Det får du tacka den äldre generationens föräldrar för där deras satans ungar skulle ha pencillin för minsta lilla så dom kunde gå till jobbet :meh:
 
Jag har emigrerat... bye bye buke och 06 tråden!

Jag har sett dina bilder :D Förstår att du flyttar :) Vi andra får väl komma och hälsa på dig och smaka på ditt vin och din mat :p

@Tessalonica Trist att vara sjuk. Hoppas du blir bra snart.

@Gaia Imponerad av vad du håller på med. Så duktiga ni är.

Vår lånehäst debuterade 140 i helgen. Riktigt modig och hoppade fint. Rev sista hindret och dottern ett annat med foten då hon hoppade på kanten och rev ner hela hinderstödet. Riktigt bra debut.
Tyvärr är den grå inte helt ok. Känns så trött så idag blir det koll av veterinär om nåt är fel.
Även unghästen kom hem och skadade sig tämligen direkt. Haltar bak o har nog sträckt sig högt upp. Var lite bättre igår.
Hedda är fortfarande på station och vägrar bli dräktig.:( Trist. Har väl en chans kvar innan vi får hämta hem henne. Dyraste sommarbete ever:crazy:
 
Jag har emigrerat... bye bye buke och 06 tråden!

BXLeRlehrIa



Det får du tacka den äldre generationens föräldrar för där deras satans ungar skulle ha pencillin för minsta lilla så dom kunde gå till jobbet :meh:
Jag ser inte bilden och blir galet nyfiken :confused:
Vart ska du hän där man inte har tillgång till Internet och kan logga in på buke????
Månen?;);)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp