Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gör jag med! Världens finast hingst verkligen!! Hoppar helt fantastiskt o är supersnygg att se på, kan inte bli bättre tycker jag. Men en annan hingst som är helt kanon både i temperament o hoppning men inte lika känd, är Radisson. Han är verkligen en hingst man ska använda på skarpa ston att han sen hoppar helt fantastiskt gör ju inte saken sämre.
 
En kompis får föl efter Corporal i april, spännande :)

KL

Idag var jag på p&j med Julia. Det är alltid lika intressant att sadla på nytt ställe. Idag var allt för första gången men hon skötte sig jättebra :) inte lastad sedan juni förra året men bara traskar in.
Tyvärr glömde min man att filma men det kommer väl fler gånger ;)

 
Åh, vad roligt @Tessalonica! Hur har det gått? Har du sålt Ronaldo?

Dottern min hoppade i Tranemo idag och nollade 80-90. Roligt när det funkar för barnet:)! Han är ju en superbussig ponny som hoppar allt men har inte så brått.
Funderar på om det kan hjälpa oss att sätta upp en ryttare med mer ben, timing och känsla?
Också sen såklart jobba vidare på att ryttaren hittar "det" också?
 
Tack @Novali01 & @polly p :)
Alltså jag hade anmält oss till 30 cm feg som jag är. :p Trots det åkte en bom ner, var lite läskigt med läktare. Är nöjd ändå för hon söker hinder och är snäll. Resten kommer väl sen :D
Duktigt gjort. Höjden spelar inte så stor roll, det är ju allt runt omkring som är läskigt. Kul att ni kom ut.

@Novali01 Vad skarpa ston? Hon är inte skarp. Har nog bästa huvudet av alla när det gäller hinder o tävling. Tom jag har ju placering med henne :p

Kul @polly p att det gick bra idag för dottern. De behöver lite framgång emellanåt.:D
 
Var o hoppade i morse. Fick lite hjälp av dottern som skällde på mig :crazy: Skippade visst nåt galoppsprång mellan två räcken o fick mkt skäll. Hoppade en bana på knappt en meter o ville sen höja men då fick jag höra att så dålig kontroll jag hade så räckte höjden:(
Av barn får man höra sanningen.
Rivica är bussig o hoppar även om det går lite fort. Dressyrgaloppen är ett minne blott.
 
Tack @Maui :) Det är så roligt när de är små. Alla framsteg blir så stora.:)

Hehe, jag löste på bloggen. Sara är hård men säkert rättvis ;) Bara att kämpa på. Låter som du fått bättre självförtroende i hoppningen, det är mkt värt :)
 
@Maui ha haha ja nu ser jag ju hur du tolkade det men jag tänkte inte på Heddan utan menade att Radisson är bra för skarpa ston!
Det är väl jättebra att Sara kan hjälpa dig med hoppningen, då kan ju du trimma henne i dressyr o få chansen att ge tillbaka...he hehe

@Tessalonica man ska hoppa den höjd man är bekväm med, om det är bommar på marken eller 100 cm har ju ingen betydelse utan nånstans ska man börja!!
 
Har fått besked om att jag rider för Rose på kick-offen. Rider själv så det blir ju spännande. Hoppas jag får med någon som kan filma lite så jag kommer ihåg vad hon säjer till mig hur jag ska rida.
Du skippade det hela @fio ? Eller tar du hoppningen bara. Spännande att ni får träna för Douglas. Undra om 50+ får vara med och hoppa en meters hinder :p
 
Har fått besked om att jag rider för Rose på kick-offen. Rider själv så det blir ju spännande. Hoppas jag får med någon som kan filma lite så jag kommer ihåg vad hon säjer till mig hur jag ska rida.
Du skippade det hela @fio ? Eller tar du hoppningen bara. Spännande att ni får träna för Douglas. Undra om 50+ får vara med och hoppa en meters hinder :p

Nej , jag ska vara med. Jag rider precis före dig. Det är bara Ulla som strulat med schemat. Hoppningen ska jag inte vara med på nu när det var Douglas. Alltså han är ju duktig och så men har väl inte så mkt "egen" kunskap eller hur jag ska uttrycka det. Tränar hellre för pappa Lennart dagen efter.
 
Senast ändrad:
Jaha...
Ponnyn är såld (om han går igenom besiktningen).

En fantastisk hästfamilj men det är med delade känslor hos mig.
Jag har verkligen fäst mig vid det där ponnyskrället.
Det är verkligen en liten pärla!!

Usch vad tomt det kommer bli...
 
@happyrider Härligt med en bra familj trots att det kommer att bli tomt!

Våra spekulanter på lånehästen backade efter misslyckad provridning i fredags, var ju helt kassa förutsättningar.
Ja,ja..det kommer väl fler, hoppas verkligen han ska hitta sin människa.
Måste säga att mer pillimarisk häst har jag aldrig skådat. Idag lyfte han ner övertråden, hade ingen ström i, brukar inte behövas. Innan dess hade han som vanligt plockat av grimman på ponnyn och stod och jonglerade med den ( favoritsyssla ). Var borta i ärende på eftermiddagen och när jag kom hem stod han med ett framben konstigt. Jorå, då hade han satt det över undertråden. Tackade min lyckliga stjärna att inget hänt, han bara stod helt still..Strömmen åkte på efter det:p..

Sen fick han spelet när tjejerna ledde ut honom och glömde dra av den innan. Liten känslig pöjk med mycket i huvudet:)..
 
Fast gå med stålskor du när det ligger en eltråd på marken så får du nog spelet du med!:D

@happyrider men skönt med bra familj till ponnyn! Och nu kan ni ju koncentrera er på att leta annan i lugn o ro, eller ska hon fortsätta alls?
 
Fast gå med stålskor du när det ligger en eltråd på marken så får du nog spelet du med!:D

@happyrider men skönt med bra familj till ponnyn! Och nu kan ni ju koncentrera er på att leta annan i lugn o ro, eller ska hon fortsätta alls?
Jag vill att hon ska göra ett uppehåll och känna efter vad hon verkligen vill men själv kollar hon massor av annonser.

Vi får se hur vi gör.
 
Grattis @happyrider Skönt att få sålt när man väl bestämt sig. Hoppas besiktningen går fint.

Sara hoppade för L igår. Var nöjd men tyvärr 6 i gruppen så det blev lång väntan. L var orolig för vad hon skulle skriva om det hela på sin blogg :p
Har för mig att jag ridit för Rose tidigare på nån kick-off men med den gamla hästen.

Ska ni till Scandinavium? Har biljetter till torsdag o fredag kväll. Alltid roligt att komma dit. Får se om jag kan hitta nåt onödigt att köpa också.
 
Jag har inga biljetter men åker nog in på fredag. Ska in imorgon och kolla clinicen för Markhne :)

Jag tänkte när jag såg filmen att det måste vara trångt. Får man fråga vad en träning kostar?

Lyx du har det Monica ;)
 
Det kan jag svara på.. 300 + ridhushyra som är 50 för medlemmar som tävlar för klubben och 100 för icke tävlande för klubben.

Såg att ni var i DS hallen maui.. vilken tur att jag inte var med haha hatar DS hallen. Normalt är vi ju i det stora ridhuset. Då funkar det ju med 6 st men DS är ju mkt mindre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 636
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
14 034
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 905
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp