Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött som bara den och pållan med..Varit på "hemmaklubben" och ridit för instruktören där. Hon rider även för "min" tränare så tänk och synsätt blir i sig ganska likt.
Men idag blev Bellona sur på riktigt och small i sargen och slog mot skänkeln mot slutet i arbetet att vara i ramen och ta i lite mer i galoppen.. Hon blev för trött troligtvis..
Men jag måste också vara mer konsekvent och lita på min förmåga. Ger efter och ger upp lite för fort.
Ska testa ny tränare i nästa vecka dit det inte är riktigt så långt, samma anläggning jag varit på för min nuvarande men hon har flyttat till annan ort längre bort. Det blir för långt att åka egentligen till henne men om det inte funkar så är det väl bara att gilla läget.
Vet ju inte heller hur och om jag ska fortsätta för nuvarande klubb, är ju smidigt då den är närmst och yngsta dottern ska rida där i vår. Hade "min" tränare kommit lite oftare dit så hade det varit guld, nu har det varit ca en gång i månaden.
Blir lite rörigt också när jag inte har fasta träningstider.

Speciellt nu när det är den här årstiden så vill jag helst träna varje vecka så gott som.
 
Vi fick också problem med knagglig hage direkt. Vår bushäst som kan busa som de värste har nog vrickat sig. Halt från en dag till nästa utan att gjort nåt speciellt förutom att gå i hagen. Kollat så det inte var en hovböld.
Nu öser regnet ner så nu blir det mjukt igen till nästa gång det fryser på.
Har också lagt ridningen på hyllan för ett tag. Har massor att göra på jobbet innan vi åker.

Men ska rida KM till helgen. Såg att jag tävlar mot @fio :D Jag har inte ens ridit programmet med henne än:o
 
Vi fick också problem med knagglig hage direkt. Vår bushäst som kan busa som de värste har nog vrickat sig. Halt från en dag till nästa utan att gjort nåt speciellt förutom att gå i hagen. Kollat så det inte var en hovböld.
Nu öser regnet ner så nu blir det mjukt igen till nästa gång det fryser på.
Har också lagt ridningen på hyllan för ett tag. Har massor att göra på jobbet innan vi åker.

Men ska rida KM till helgen. Såg att jag tävlar mot @fio :D Jag har inte ens ridit programmet med henne än:o

Nja vi får se om jag har lust...
 
:( Skit är vad det är.

Hoppas båda pållarna är på banan igen snart!

KL

Jag läser om er andras träningar och tävlingar etc.. Haha.. Det känns mil bort för mig just nu iom den (icke-)form vi båda är i nu.
Idag blev jag överlycklig över att vi hade ösregn. Det betydde att volten regnats upp lite och smält så pass att jag kunde ta ut djuret en repa där. Jag tog det avsuttet med plan att rasta ur det värsta idag och rida imorgon.
Det var drag i det lilla livet vill jag lova!
Men nu tror jag att jag kan komma till roligare ridning snabbare imorgon. Jag tror han blir mindre på tårna och man snabbare kan börja med något vettigt.

Det är så himla härligt att vara tillbaks bland hästarna iaf! Underbart!
 
Det är ju inte ens fullt...
40 ryttare är fullt :p samt de från andra klubbar som inte kommit med.
Jag tränade dressyr idag o red upp programmet. Gick väl si så där.:(
Har ju knappt ridit o de sista veckorna bara dressyr på lektion. Kan ju hoppas att det inte regnar eller blir kallt resten av veckan så att jag rider lite till :banghead:
 
Fixar ni galant @Maui :)!
@tuaphua Förstår att det är gott att vara tillbaka i hästeriet:)!

Wieee, vad känner mig nöjd och glad idag. Loppan fick följa med till träning med yngsta barnet.Det gick såå himla bra. Lilla pållan skötte sig exemplariskt och var så bussig och arbetsvillig. Dottern som är den som stått tillbaka för sin syster och inte aktivt tränat eller gjort så mycket i hästväg var strålande glad. Det blir nog himla bra detta:D ( förutom att jag får låta bli att kalla henne min så kidsen hör;)!) Vi kör lite mjukis med Loppan, varannandagsridning och lite lugn avvänjning av fölis. Just nu delar jag dom ett par timmar på kvällen.
Många rekommenderar att vänta med att skilja dom helt till fölet är minst sju åtta månader men hon är lite vresig vid mat och så Loppan så vi får se..
Hann dock inte rida Bellona idag och får se hur det blir och jag känner imorgon då det är begravning...
 
@Maui Vem rider du? Ratzia? Trodde Rivica var ofräsch än.

Jag är inne i en total novemberdepression. Igår la jag mig på soffan o VÄGRADE gå upp o släpa mig iväg till ridhuset. Här är becksvart när jag kommer hem och att rida ut med pannlampa i regnet vägrar jag också. Ja, det är jättesynd om mig just nu. Stackars mig. Buhuhääääääää:yuck::yuck:
 
@Maui Vem rider du? Ratzia? Trodde Rivica var ofräsch än.

Jag är inne i en total novemberdepression. Igår la jag mig på soffan o VÄGRADE gå upp o släpa mig iväg till ridhuset. Här är becksvart när jag kommer hem och att rida ut med pannlampa i regnet vägrar jag också. Ja, det är jättesynd om mig just nu. Stackars mig. Buhuhääääääää:yuck::yuck:

Ja det är jättesynd om dig..

Ååh så gott att vara långledig i 9 dgr! Fördelen med att jobba natt! Har släpat mig upp vid 9.30 tiden och sitter och funderar om jag ska åka till stallet vid 13 och rida ut, eller vänta tills ikväll och gå in i vårt ridhus där jag är ensam 99.9% av tiden. Gäääsp!

:sneaky:
 
40 ryttare är fullt :p samt de från andra klubbar som inte kommit med.
Jag tränade dressyr idag o red upp programmet. Gick väl si så där.:(
Har ju knappt ridit o de sista veckorna bara dressyr på lektion. Kan ju hoppas att det inte regnar eller blir kallt resten av veckan så att jag rider lite till :banghead:


Ja såklart stryker jag mig! Nä det är folk på Tdb som avanmält :p

Det går åt helvete just nu så är inte jättesugen på att rida dressyr på KM nä..
 
Åååååvadduärgullig @fio! Nu känner jag mig genast bättre när du tycker synd om mig.... (ja, ironi rinner av mig som vatten på en gås...:devil:)

Klart du ska ge dig iväg nu o rida för ikväll kommer du ligga på soffan o käka praliner....:D
 
@Maui Vem rider du? Ratzia? Trodde Rivica var ofräsch än.

Jag är inne i en total novemberdepression. Igår la jag mig på soffan o VÄGRADE gå upp o släpa mig iväg till ridhuset. Här är becksvart när jag kommer hem och att rida ut med pannlampa i regnet vägrar jag också. Ja, det är jättesynd om mig just nu. Stackars mig. Buhuhääääääää:yuck::yuck:
Jag rider Ratzia. Rivica ser ok ut men jag har tappat lusten att vara ute i mörker o regn så det blir lite ridning. :( Får ta tag i det när vi kommer hem. Borde kanske lösa ett manege kort. Förra året hade vi tillgång till manege men de ska ju sälja och har renoverat upp hela stället så där kan man inte vara längre :cry:
Red i paddocken ikväll men den har blivit för lös o blöt på kortsidorna. Får fixa den till våren . Behövs nog dräneras om mm. Känns som dyrt :confused:.
 
Hoppas du piggar på dig snart då @Novali01. Men annars dör ingen om hästarna parkeras ett litet tag och man inte är jätteambitiös hela tiden. Fast krasst sett så är jag inte bäst på att "bara vara" heller men ibland måste man och praliner och soffläge är väldigt underskattat.
Var rädd om dig!

Begravning för morfar idag och sedan red jag ut ihop med äldsta dottern, mådde lite sådär och hade huvudvärk men skönt att komma ut. Bara hejsanhoppsan ridning rakt ut i skogen vilket gör mig lite irriterad men jorden går nog inte under heller. Var dottern före mig så blev det så orytmiskt tempo och när jag red först tramsade Bellona och stod emot och ville inte gå fram tills jag tog en diskussion. Bytte sedan häst med dottern under turen till liten ponny då hon bara var irriterad på honom.

Svårt att rida koncentrerat hemma på ridbanan. Min padock liksom @Maui :s behövde också massa kärlek egentligen men har inte råd. Behöver dessutom nya ridstövlar men kan fetglömma förrän långt fram i vår. Vi är tre om mina nuvarande då båda döttrarna snor dom av mig. Ingen bra lösning..
Mitt största issue just nu är väl vår ponny..hade velat få honom såld eller hittat någon bra lösning iallafall. Kommer ju inte hinnas med av äldsta dottern något kvalitativt alls framöver..

Imorgon är en annan dag o då ska vi ha ett härligt pass jag å min röda:)!
 
Hoppas du piggar på dig snart då @Novali01. Men annars dör ingen om hästarna parkeras ett litet tag och man inte är jätteambitiös hela tiden. Fast krasst sett så är jag inte bäst på att "bara vara" heller men ibland måste man och praliner och soffläge är väldigt underskattat.
Var rädd om dig!

Begravning för morfar idag och sedan red jag ut ihop med äldsta dottern, mådde lite sådär och hade huvudvärk men skönt att komma ut. Bara hejsanhoppsan ridning rakt ut i skogen vilket gör mig lite irriterad men jorden går nog inte under heller. Var dottern före mig så blev det så orytmiskt tempo och när jag red först tramsade Bellona och stod emot och ville inte gå fram tills jag tog en diskussion. Bytte sedan häst med dottern under turen till liten ponny då hon bara var irriterad på honom.

Svårt att rida koncentrerat hemma på ridbanan. Min padock liksom @Maui :s behövde också massa kärlek egentligen men har inte råd. Behöver dessutom nya ridstövlar men kan fetglömma förrän långt fram i vår. Vi är tre om mina nuvarande då båda döttrarna snor dom av mig. Ingen bra lösning..
Mitt största issue just nu är väl vår ponny..hade velat få honom såld eller hittat någon bra lösning iallafall. Kommer ju inte hinnas med av äldsta dottern något kvalitativt alls framöver..

Imorgon är en annan dag o då ska vi ha ett härligt pass jag å min röda:)!
Tråkigt med din morfar.

Min paddock behöver en hjullastare och massa nytt material :) ingen kärlek. Vill ha en fast paddock heller hård än lös.
Vilken storlek har dina döttrar? Vi har stövlar här som ingen använder.
 
Åååååvadduärgullig @fio! Nu känner jag mig genast bättre när du tycker synd om mig.... (ja, ironi rinner av mig som vatten på en gås...:devil:)

Klart du ska ge dig iväg nu o rida för ikväll kommer du ligga på soffan o käka praliner....:D

Jag kompromissade .. Jag red utomhus på kvällen :rofl: Det var så soligt och fint väder att jag inte ville sno på hans hagtid!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 871
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 002
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 372
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 844
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp