Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red KM idag. Första gången på långbana o andra starten i LB för oss.
Hon är himla käck Ratzia. Tuffar på. Var lite het så det blev lite takt i skritten i början och sen lite problem i sista travökningen efter galoppen. Fick 63% o kom delad fyra.
Vi har fått rosett i varje dressyrstart vi har gjort.
Nu får alla vila när vi åker sen får jag sätta igång Rivica på riktigt. Är väl bara att lösa manegekort.

Grattis till rosetten!

@Tessalonica Hoppas du mår bättre snart!

@polly p Haha! Pissemyran var ju fantastiskt!

Kl

Idag tömkörde jag min pålle. Han var riktigt duktig tycker jag!
Efteråt tog vi en prommis och mös.
Fina pys!
 
@Maui Beklagar :( Men grattis till rosetten :)

@Tessalonica Håller till i Västmanland.
Det där lät inte alls trevligt O_o Hoppas att du mår bättre snart!

Idag har det kommit snö igen och frysit på lite så det var bara att rida i miniridhuset (ska iofs inte klaga då vi ju faktiskt har ett ridhus till skillnad mot många av er andra). Lite problem med högerställning annars flyter det på. Förutom att F tyckte att uppsittningspallen i ena hörnet var läskig :meh:. Han blev iaf inte istadig som han kan bli utan var ändå ridbar trots att han spände till när vi passerad/var på väg mot pallen.
 
Idag blev det en uteritt i beckmörker med pannlampa.
Pigg och glad pålle och glad matte.
Tror ärligt inte alla fyraåringar hade pallat...O_o

Duktigt av en 4-åring!

Kl

Här blåser det satan och är fruset. Så ridbanan är ett fruset knöggel.
Jag och pålle stack ut i skogen istället.
Det var jättemysigt!

Han ser inte helt snygg ut nu direkt. Isbjörnspäls och inte en muskel kvar i överlinjen..
Men det ska vi råda bot på!
Måste dock åka bort två svängar inom kort. Min farbror är döende och min farmor fick amputera benet igår trots att de inte visste om hon skulle klara det. Så jag vill åka och hälsa på dem. De bor dock båda långt bort. Så pålle får stå ut med vila då.
 
@fio och @Novali01 klart ni ska! Har inte hört om hur många eller inte som är med så det borde väl bli av..? Vi har inte anmält än. Tror nog det blir för mycket för Loppan ändå..


Idag var hon med och hoppade och då med yngsta dottern som ju är första pilot.
Spänd ryttare och vääldigt glad och taggad pålle:D!
Hon kan ju bli lite stark och vi har kört på Kimbelwick, dock med tygeln i bettringen men det blir liite skarpt så nästa gång får det nog bli tredelat för hon mjuknar ju så fint när hon kommer loss i kroppen och det blir inte den där krypa ihop effekten.
Någon som vet hur typ beris flippanbett fungerar?
Skulle vilja ha liite hävstång men ändå att hon har lite mer sug fram till handen..
 
@polly p prova pelham? Berisbetten tycker jag är så stumma.
Jag bara funderar på hur det är tänkt mellan passen? Måste hästarna stå i transporten då? Kan ju bli väldigt dumt om det är kallt. Och vi som deltar ska vi ha med egen mat eller vet du nåt hur det är tänkt?
 
Babypelham i gummi har jag som hon funkar bra på också men vet inte om hon får mer sug till det än kimbelwicket. Jag gillar ju pelhamet på dubbla tyglar och rider då mest på den övre sättningen, men det blir trixigt i hoppning ffa för barnet men ska nog slänga på det med delta och se..

Det är inte många anmälda-typ åtta? Kolla med Agnes om vad som gäller, borde ju gå att ställa in lite på dagtid? Mat mm vet jag inte så mycket om heller.. Dottern min var inte sugen men jag blev:D..
Om arrendatorn har någon lobotomerad pålle att hyra ut..men vi får se..
 
Helt säkert tar hon mer tag i ett gummipelham än Kimblewick metall. Prova.

Ok vad tråkigt att inte fler anmäler när klubben gör en sån satsning? Ska kolla med Agnes.
 
@polly p prova pelham? Berisbetten tycker jag är så stumma.
Jag bara funderar på hur det är tänkt mellan passen? Måste hästarna stå i transporten då? Kan ju bli väldigt dumt om det är kallt. Och vi som deltar ska vi ha med egen mat eller vet du nåt hur det är tänkt?

Lunch ingår nog som jag kan utläsa det och sen är det ju teori. Kan inte tänka mig annat än att dom använder daguppstallningen.
 
Babypelham i gummi har jag som hon funkar bra på också men vet inte om hon får mer sug till det än kimbelwicket. Jag gillar ju pelhamet på dubbla tyglar och rider då mest på den övre sättningen, men det blir trixigt i hoppning ffa för barnet men ska nog slänga på det med delta och se..

Det är inte många anmälda-typ åtta? Kolla med Agnes om vad som gäller, borde ju gå att ställa in lite på dagtid? Mat mm vet jag inte så mycket om heller.. Dottern min var inte sugen men jag blev:D..
Om arrendatorn har någon lobotomerad pålle att hyra ut..men vi får se..

Jag vet inte hur pass mycket mer ni vill betsla upp. Är det minimini kan ni alltid testa baucher. Det är en del hästar som upplever det som skarpare. Och det brukar inte ge lika mycket ihoprullande som ren stång.

KL

Jag tänkte ge mig och häst ledigt idag. Jag drog till ryggen och nacken här om kvällen då jag skulle försöka få upp vår nya torktumlare. Sambon är borta på jobb. Men imorgon kan han justera hoppas jag.
Nu har jag inte sovit på 2 nätter.. Skitrygg!
Så iom att jag ändå skulle ut med hunden på långis tog jag med hästen.
Tack gode gud för att jag har en så toppen-häst med en sån liten imbecill till hund! ;)
Hon är ju inte van vid hästar. Det här var premiärturen att umgås med häst. Lilla fröken hund på under 3 kg har dock noll självbevarelsedrift. Jag försökte först skoja och gasa på henne för att få henne att springa före. Men hon vill gå 3 cm från matte. Jämt! Och när jag bytte metod och försökte jaga på henne för att få henne ur vägen för mig och häst lägger sig den lilla undergivna saken ner och ber mig inte döda henne.
Jepp.. Tålamodet för hundträning tröt.. Jag bar hunden en bit. Men sen kom jag på att hästen ju är skolad iaf. Det går ju att styra honom med kroppsspråk etc väl. Så han fick gå 5 m bort i sidled och hunden på andra sidan mig.
Bästa häst!
 
Idag var det lite mjukt i marken igen. Hurra!
Glädjen minskade dock något när mina största ridbrallor var för små och jag precis lyckades åla mig i dem. Ännu värre var att stövlarna knappt gick att stänga! :O
Det har aldrig hänt förr! Så nu har jag på riktigt fått grepp om hur tjock jag blivit. Inget mer baka förrän till jul för den här fröken! Tydligen kan jag inte äta som när jag tränar hela dagarna nu.. Synd! :P

Jaja.. Ridpasset gick förvånansvärt bra. Hästen skötte sig fint. Vi har ju tappat båda två. Men han var hyfsat lugn och var lydig. Så jag är jättenöjd! Och det var SÅ kul! :D

Sen fick jag höra att det verkar finnas ett ridhus ca 3 km härifrån som man kan få rida i. Lycka!
Jag ser hopp om att kunna komma igång med något vettigt iaf i vinter, oavsett väder. Hurra!
 
Köp större ridbyxor och stövlar så får du fortsätta äta :angel::D

Det blir en kostsam historia på många sätt då. Ny garderob öht med.
Klippkort hos vet alt sätta stödhjul under hästens mage..
Truck för att lyfta upp mig i sadeln..
Blir fint det här!
/knaprar sallad och tittar på den fantastiska chokladkakan med cocos som står i kylen..
 
Tog en hyffsat rejäl tur ut på grusvägarna idag. Men energin tog inte slut, så på kvällen blev det lite jobblek i ridhuset också :)

 
Tog en hyffsat rejäl tur ut på grusvägarna idag. Men energin tog inte slut, så på kvällen blev det lite jobblek i ridhuset också :)


Ser ut att finnas mer trav än många av de "svenska" iberier som finns i henne. Kul!

KL

Vi har storm här. Jävla Helga!
Jag som är fet, peppad och redo att åla mig i ridkläderna. Men här blåser träd ner och hästarna har fått komma in tidigare varje dag.
Jaja.. Någon gång mojnar det väl.
Jag har iaf klippt hästens örontussar och älgskägg lite. Ska ta och rota fram min klippmaskin och dra av hela djuret någon dag i v.
 
Jag har vågat mig ut i stormen både lördag och söndag.
Jag var beredd på spänd och svårpåverkad häst men blev så himla glad då han lyssnade riktigt bra och gav en jättefin ridkänsla.
Han var lite på tårna men ändå ridbar...
Jag är så himla nöjd och glad!
 
Jag red lördag morgon, då var det ok men söndag när jag tänkte göra samma sak då blåste det så inibängen att jag hoppade det. Behöver ju verkligen rida ut när jag kan på min glada 5-åring men det får bli en annan dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 202
· Visningar
44 489
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 011
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 467
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 964
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp