Bukefalos 28 år!

NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Tack för ett jättebra svar!!:) känner att jag skulle behöva byta sadel säkert 10 gånger nu innan vi har den fina rundade musklade ryggen som vi jobbar mot!! Då tänkte jag att en bomlös kanske vore den smidigaste lösningen! Får hem en barefoot London på söndag som jag ska prova! Nån som vet om man får tävla med den?
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

*kl*

Idag tog jag tag i saken och klippte Odinn. Helklippte.
Förutom huvud och benen då såklart.

Han blev så fin så, min fina fina prins. Sedan gick han ett kanonbra dressyrpass i paddocken på BETT, hallelujja!

Även om det inte var så där mjukt och skönt som det är när han går på hacket så var det endå inte en massa flängande med huvudet eller gapande med munen. Han var lite hängande i handen ibland men ganska stabil i formen, gick betydligt bättre en jag trodde det skulle göra, det går framåt! :D

Draken fick sig en tur ut oxå i det underbara höstväder, och det gick sjukt bra. Hon blandar väldigt mycket i sina gångarter och väljer något mellan trav och tölt, sjukt bekvämt är det men det är lixom ingen gångaret, eller en 6:e gångart kanske? ;)
Jaja, men hon jobbas mest i skritt, i form, för att bygga muskler och stärka sig.

Idag tränade jag lite på övergånger trav-skritt, och att hon skulle försöka bibehålla sin låga fina form och inte köra upp huvudet högt och sänka ryggen, som hon hemskt gärna annars gör, och det gick faktiskt över förväntan.
Vi fick till flera steg då och då där det blev riktigt trav och där hon behöll formen, skoj=) Och hon har verkligen en GIGANTISK trav, vilket steg hon har! Gisses amalia, det ska bli så skoj att få utveckla denna häst :love:

På lördag är det träning igen, hoppas någon kanske kan klicka lite bilder då, det är verkligen på tiden.
Vill själv se hur (illa!) det ser ut, haha!

Med hästarna går det bra nu=)

Halvklippt Odinn
IMG_1978_zps9fa64d08.jpg


Helklippt
IMG_1981_zps878486e5.jpg


Snygg i fina nya täcket
IMG_1985_zpsc7f46b21.jpg


Å så en härligt tur ut i höstsolen med min lilla Skäck.
IMG_2012_zpsc6aa3064.jpg
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Min tjej är också helklippt nu, så nu är hon tjock och snygg .. Inte kan man skylla på pälsen längre iallafall.
Hon reagerade inte alls på varesig maskinen eller något annat, chockande! Trodde hon skulle bli skogstokig med tanke på hur hon är. Red lektion för JE i onsdags, gick bra men vi båda var helt slut efteråt!
Fina svarta tjejen. Kanske blir det lite bilder snart.
Måste leta fram mina täcken också, nyss var det bara en plusgrad ute ..
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Hej hej!

Jag vill bara presentera mig och min nya vän Katla!

552633_10151088634722616_1265088882_n.jpg


Jag lånar henne över vintern bara, för att prova på islandshäst :D Kan säga att jag redan är frälst!
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

*KL*

Nu har vi haft flera nätter på rad med några minusgrader! Det betyder att jag har täckat av hästarna :D:banana:

Underbart att bara kunna slänga ut dom på morgonen utan att behöva klä på allt. Tror dom gillar att det är lite kallare ute nu :)
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Håller med, när det inte regnar så klarar sig betydligt fler hästar utan täcke.
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Va menar du? Tycker du han ser tjock ut? :O;)
Haha, ja hans kurvor blev väldigt framhävande!
Så nu kan ja inte skylla på nått annat, utan kan bara konstatera: Ja, han e allt bra rund :angel:
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

FOTA MAMMA!!
Jag måste jobba imorgon så kan inte vara där .. Så nu får du det fina uppdraget att fota mamma och våra svarta pojkar ;)
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Kl (delvis)

Imorgon ryker nog Kveikjas päls. Om det är som det sagts att sadeln inte glider fram lika mycket när pälsen inte kan vika sig o låta sadeln glida iväg så hoppas jag kunna rida utan att behöva lägga om sadeln hela tiden. Så som det är på sommaren!

Vad tror ni om det med tanke på att hon går på lösdrift? Jag är verkligen jätteosäker! Fast hon har nog 1cm kvar av päls att växa ut om man tittar på hennes oklippta päls. Så är hon inte helnäck till midvintern.

Vad för täcken har ni som har helklippt?

Behöver man köpa hem ett stalltäcke även om hon går på lösdrift?

:confused:
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Stalltäcke känns väl onödigt om hon går ute hela tiden, bättre med regn- och vintertäcke i så fall.
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

*kl*

Är ni väldigt pryda så kan ni titta bort nu,för här kommer Nakenbilder.

IMG_2053_zps4a1b9b75.jpg


IMG_2052_zps9f8361ea.jpg


IMG_2051_zpsf155aec5.jpg


IMG_2049_zps7fc6d512.jpg


IMG_2047_zps13a71a6a.jpg


IMG_2055_zpsbf0e7be3.jpg


Ja.....på hästen alltså :angel:
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Min har klarat sig på ett 200 grams täcke ute hela vintern, på lösdrift.
Ibland hade han ett 300 gr men de tyckte ja han blev lite för varm i, hade det då det var mycket blåsigt & regningt med låg temperatur ute, då var det väl enda gången det var lagom för honom. :)
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Kl

Var i en hästaffär för några dagar sen och hittade täcket med stort T! :love:
Det var helt perfekt lila färg, Sol hade varit såååå jäkla snygg i det. Men... Det kostade 2300!!! Liiiiite väl mycket för att få en fin färg. Jag har ju redan två superbra täcken. Men inget lila :love:. Om jag ändå vore rik.
 
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Var det möjligtvis ett Rambo? Klämde på ett sådant häromdagen, lila och i den prisklassen... La tillbaka det när jag såg prislappen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
34 35 36
Svar
716
· Visningar
53 742
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 408
Senast: gul_zebra
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 366
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
175 677
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp