Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill så sjukt gärna äta pannkaksfrukost, och det har dom där. Pannkakor med god sylt och vispad grädde (vilket dom däremot inte brukar ha). (Är det nu jag ska skriva något om mina blodvärden? ;) )
Jag ska äta pannkakor nu :p Dock utan grädde. Och sylten (oöppnad burk) hade bäst före i maj :cautious: Så får se hur det smakar.
 
Som du, blir gasig, magen sväller och jag får kraftigt magknip som brukar resultera att jag hamnar på toa en stund efter att jag ätit potatis.
Jag älskar ju tyvärr potatis :(
Men det finns vissa grejer med potatis jag kan äta, tex pommes man köper ur frysen, Felix potatisplättar och en viss sorts köpepotatisgratäng. Inget man lagar själv dock :(
Å Felix pulverpotatismos med en av sorterna.
Men himla kul att käka sånt här vareviga vecka :crazy:

@Klara

Jag blev allergisk 2013 och har således provat mig fram i hopp om att hitta någon potatis jag kan äta :p

Jag har haft dessa problem i nästan 20 år. Men det är först sista halvåret jag lyckats koppla det till potatis. Tanken har aldrig slagit mig innan.

Precis som du kan jag äta vissa saker, främst frysta produkter. Märker du någon skillnad på färsk och "gammal" potatis?
 
Jag ska äta pannkakor nu :p Dock utan grädde. Och sylten (oöppnad burk) hade bäst före i maj :cautious: Så får se hur det smakar.
Jag hade åtminstone god sylt i min filmjölk. Som att det väger upp för pannkaksbristen :cautious:.
Oöppnad sylt borde inte vara några som helst problem, sylt borde väl knappt ha ett bäst före-datum egentligen?
 
Förbereder oss för att åka och kolla på eventuellt blivande förskola till knodd.. Har bestämt mig för att kolla de tre närmaste och sedan skicka in önskemål. Hade varit väsentligt mycket lättare att gå runt där om jag sluppit ha med bebben dock :crazy: Men han lär nog tycka det är kul!
 
Förbereder oss för att åka och kolla på eventuellt blivande förskola till knodd.. Har bestämt mig för att kolla de tre närmaste och sedan skicka in önskemål. Hade varit väsentligt mycket lättare att gå runt där om jag sluppit ha med bebben dock :crazy: Men han lär nog tycka det är kul!

Usch det där påminner mig om att det är dags att söka plats för min minsting... vi hoppas få plats där storasyster går :)
 
Jag hade åtminstone god sylt i min filmjölk. Som att det väger upp för pannkaksbristen :cautious:.
Oöppnad sylt borde inte vara några som helst problem, sylt borde väl knappt ha ett bäst före-datum egentligen?
Nä det smakade okej. Jordgubbssylten (har hallon med mig) var dock full med mögel upptäckte jag :wtf:Annars brukar ju som sagt det hålla länge :) Men Jordgubbssylten var ekologisk, kommer inte ihåg om denna också var det. Risken är väl att nu när den är öppnad går det fortare att den blir dig kanske, jag vet inte :p
 
Jag ska nu ge mig ut på en shoppingodyssé... först Tunatutten med vidhängande blå lada :crazy: :nailbiting: och sedan vingla mig därifrån söderut till Hedemora och byggnadsvårdsbutiken där. Vi får se om jag överlever... :cautious:

Edit: Jag har egentligen shoppingförbud men majoriteten av inköpslistan är inte till mig, dvs jag är som vanligt en enormt snäll flickvän :p :D
 
Har ett svagt minne av att ambulansen var här inatt och gav smärtlindring...tack för det! :D
Sen ska jag försöka styra upp det här med att ta mig in för omgipsning...
 
Det kan vara så att jag testade på att vara impulsiv i dag.... :angel:
Det kan ha resulterat i att jag klippte av mig håret, i duschen, i ren desperation över dom kluvna hårtopparna.... :o
Det kan vara så att det inte blev så bra... :cautious:

Det här med att vara impulsiv är nog inte min grej :o :D
Lyckades dock rädda det hår som fanns kvar och har nu en betydligt kortare frisyr :up: :D
 
Pappa kommer med näringsdrycker och måltidsersättningar imorgon , och min dator, en bärbar dvd-spelaren, filmer och en massa ljudböcker.
Just nu tragglar jag mig igenom Nora Roberts "Förföljaren" men får liksom inget grepp om den för att jag somnar ifrån osv :rofl:
 
Det kan vara så att jag testade på att vara impulsiv i dag.... :angel:
Det kan ha resulterat i att jag klippte av mig håret, i duschen, i ren desperation över dom kluvna hårtopparna.... :o
Det kan vara så att det inte blev så bra... :cautious:

Det här med att vara impulsiv är nog inte min grej :o :D
Lyckades dock rädda det hår som fanns kvar och har nu en betydligt kortare frisyr :up: :D
Klippte också mig själv idag, dock inte på impuls :p
 
Pappa kommer med näringsdrycker och måltidsersättningar imorgon , och min dator, en bärbar dvd-spelaren, filmer och en massa ljudböcker.
Just nu tragglar jag mig igenom Nora Roberts "Förföljaren" men får liksom inget grepp om den för att jag somnar ifrån osv :rofl:
Får du inte stå på benet? Av vilken anledning valde man gips istället för låst ortos?
 
Vaknade upp hemma i min egen säng :heart med alla tre katterna tätt tryckta intill mig :love:.

Jag hann bara sova knappt fem timmar för nu måste jag ner till stallet för att pussa på hästar men framförallt ta in dem inför hovis.

Trött idag men vilken underbar resa det blev :) Igår bjöd Syster mig på oxfilé till födelsedagslunch (restaurang i London) som var såå god. Den kan jag leva på länge!
 
Bad en vän prova ut en jacka till mig, för jag tycker vi har ganska lika storlek även om jag känner mig något större
Fick till svar "Det går ju inte, du är ju mindre än mig"
Say what???? O_o
Jag som hade värsta ångesten för att fråga ifall hon skulle ta illa upp :o
 
Rensar telefonen på bilder för att frigöra utrymme. Även fast dom hamnar på en extern hårddisk så känns det oerhört tufft att tömma den på foton av guldhästen, på något sätt blir det ännu mer definitivt att han inte finns med mig längre :(
 
Det är helt fantastiskt att en katt på tre-fyra kilo kan fylla upp en hel säng så att en vuxen människa inte får plats! Men man vill ju inte störa :crazy::)
Hoppas att @hallonsaft hittar någonstans att sova i alla fall!
Var glad att det inte är en häst iallafall, dom kan dessutom komma på att man är en bra huvudkudde. :o Fråga inte hur jag vet det. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 692
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 495
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
152 881
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 595
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp