Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensar telefonen på bilder för att frigöra utrymme. Även fast dom hamnar på en extern hårddisk så känns det oerhört tufft att tömma den på foton av guldhästen, på något sätt blir det ännu mer definitivt att han inte finns med mig längre :(

:heart

Även om det inte är samma sak så förstår jag hur du tänker och känner. Jag var tvungen att sälja min ponny förra året då tiden till honom var obefintlig och när jag tömde mobilen på alla hans foton så blev det mer definitivt att han inte var min längre :(
På ett annat sätt var det skönt att inte påminnas hela tiden.
 
Jag har haft dessa problem i nästan 20 år. Men det är först sista halvåret jag lyckats koppla det till potatis. Tanken har aldrig slagit mig innan.

Precis som du kan jag äta vissa saker, främst frysta produkter. Märker du någon skillnad på färsk och "gammal" potatis?

Jag tror jag varit allergisk längre men som du först 2013 fattade att det var potatisen jag inte tålde. På midsommar av allt. Då fick jag så ont i magen att jag blev sängliggandes några timmar medans magen krampade.
Du menar färskpotatis som finns på sommaren och den som finns mer på höst/vinter/vår i butiken? Jag reagerar lika på alla.
 
Jag tror jag varit allergisk längre men som du först 2013 fattade att det var potatisen jag inte tålde. På midsommar av allt. Då fick jag så ont i magen att jag blev sängliggandes några timmar medans magen krampade.
Du menar färskpotatis som finns på sommaren och den som finns mer på höst/vinter/vår i butiken? Jag reagerar lika på alla.
Märker du av andra nattskatteväxter också?
 
:heart

Även om det inte är samma sak så förstår jag hur du tänker och känner. Jag var tvungen att sälja min ponny förra året då tiden till honom var obefintlig och när jag tömde mobilen på alla hans foton så blev det mer definitivt att han inte var min längre :(
På ett annat sätt var det skönt att inte påminnas hela tiden.
Jag ser sällan bilderna eftersom dom ligger långt bak i bildströmmen, men det blir plötsligt så påtagligt att han inte kommer att fylla telefonminnet igen.
Har väldigt få bilder på nya hästen, det är liksom inte samma sak att ta bilder på henne för att följa utvecklingen. Hon är ju redan stor, hon busar inte omkring på ridbanan och vi gör inte så himla mycket.
Guldhästen växte fort, var ute på promenader, testade saker för första gången mest hela tiden (utrustning, övningar och sånt som nya redan varit med om innan hon kom) och sånt som jag ville föreviga. Den nya känns som ett tillfälligt projekt, som en i mängden av de hästar jag jobbat med tidigare. Vi matchar rätt bra, men med guldhästen var liksom matchningen helt perfekt så skillnaden är stor. Undrar om det någonsin kommer en till sån häst under en livstid.
 
Jag ser sällan bilderna eftersom dom ligger långt bak i bildströmmen, men det blir plötsligt så påtagligt att han inte kommer att fylla telefonminnet igen.
Har väldigt få bilder på nya hästen, det är liksom inte samma sak att ta bilder på henne för att följa utvecklingen. Hon är ju redan stor, hon busar inte omkring på ridbanan och vi gör inte så himla mycket.
Guldhästen växte fort, var ute på promenader, testade saker för första gången mest hela tiden (utrustning, övningar och sånt som nya redan varit med om innan hon kom) och sånt som jag ville föreviga. Den nya känns som ett tillfälligt projekt, som en i mängden av de hästar jag jobbat med tidigare. Vi matchar rätt bra, men med guldhästen var liksom matchningen helt perfekt så skillnaden är stor. Undrar om det någonsin kommer en till sån häst under en livstid.

Det gör det. Man vet aldrig bara när :heart
 
Mini lät mig sova till 10 :love:
En timma extra och jag känner mig nästan utvilad trots bara 3 1/2 timmars sömn. Eller så är det den extra stora kaffekoppen som gör det :p

Skulle behöva åka till stan men så pass mycket ork vet jag inte om jag har. Men kylen ekar tom :meh:
 
Väntar på att färgen ska torka så att jag kan gå in och måla lite till :) Funderar på att se ett avsnitt av något serie under tiden.
 
Märker du av andra nattskatteväxter också?

Tomat reagerade jag på när jag var liten. Sen kan jag inte påstå att jag äter så många av dom andra. Jag vet att jag fick åka in till akuten en gång efter att jag ätit en nachosallad med jalapenos i med världens magont så jag trodde jag skulle dö men jag tänkte att det säkert var något tillfälligt. Det var 2006.
 
Nu har Aramis fyra skor igen. Jag ska vänta tills det slutar regna och sen ge mig ut på Annie med honom som handhäst. Lika bra att passa på innan någon sko ryker igen ;)

Känns sådär att komma hem från ett London med perfekt väder till ett regnigt och råkallt Sverige. Tror jag måste elda lite för huset har blivit riktigt fuktigt under tiden jag var borta.
 
@cewe

Varför jag åkte till akuten den gången var för att jag var gravid och när jag ringde sjukhuset med dom magsmärtorna så ville dom kolla så det verkligen var magen och inte bebisen det var något med.
Annars hade dom säkert bett mig ta en Alvedon och se om det går över.
 
Lagom till fina hästen skulle göra sin utepremiär öppnade sig himlen så premiären får dessvärre vänta lite till :meh:

Men jag har ringt två jobbiga samtal och överlevt :up:

Nu ska maten i magen och livet struktureras upp lite.... :angel:
 
Ligger i sängen med sovande V som kidnappat en tutte. Kissnödig :crazy: Ska försöka lirka loss den om stund.

Annars behöver även vi handla men det tänkte jag att pappan och V kan göra medan jag skriver min examination :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 686
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 491
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
152 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 593
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp