Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har nu det forsta regnet sedan slutet pa May. Eller regn ar kanse synd att saga ... men luften har liksom "andats blott" sa det faktiskt ar blott ute. Nar det "regnade" i July sa kunde man fortfarande rakna varje regndroppe som hade fallit.:cautious:
Dessutom ska det regna i morgon, och pa Tisdag, och pa Onsdag och temperaturerna har gatt fran 30*C till 18 - 20*C ... for att bli perfect vader med sol och runt 20-22*C igen pa Torsdag :cool:
 
Vaknat och konstaterat att en handledssträckarmuskel gör svinont även idag. Även när armen hålls helt still så värker det i den. Och anledningen är den löjligaste någonsin: jag har satt för många plastdiamanter på klisterpapper på för kort tid :cautious:
 
@tornblomma hur är det med halsen idag? En nära vän till mig gurglar klorhexidin vid halsont och rekommenderar det varmt. Men jag har aldrig vågat prova, så jag kör på min egen kur med skållhett citronte med honung i.
 
Försökte du slå världsrekord? :D
Inte vad jag vet ;)
Men jag vill få färdigt en diamond painting så fort som möjligt eftersom det gör ont att sitta upp längre stunder, så ju fler bitar jag hinner placera ut innan jag lägger ner för stunden desto fortare kommer jag bli klar :D
Nu blev det ju dock bakslag, så jag lär låta bli sånt helt i minst två dagar och sen vara noga med att använda handledsstödet så jag inte hamnar i ett så dåligt läge igen
 
Gud vad jag hatar att tvätta. Enda tvättiden som var ledig innan jag sticker till Stockholm var den från 07-12 idag. Dessutom var katten galen och började skrika om frukost klockan sex. :meh:

Sa jag hur mycket jag hatar att tvätta? Tror någon att man kan tvätta en gammal svart kofta och ett vitt överkast i 30C tillsammans? Eller ska jag tvätta dem separat? HATAR ATT TVÄTTA :arghh:
 
Precis vaknat och funderar lite fram och tillbaka hur jag ska flytta tillbaka hästen till stallet. Planen var att rida först, men det lutar åt promenad just nu.
 
Proppmätt är bara förnamnet,men guuuuuuuuuuud så gott.Mer kalops åt folket :d

Hahaha näää. Är inte så värst förtjust i kalops, år och dar sen jag åt det senast, dvs när jag bodde hemma och mamma lagade det :p. Inget fel på maten, den var vällagad och fin, men jag är bara inte tokig i just kalops :D.
 
Jag har borstat min hund...
Folk klagar på Husky, dom har uppenbarligen aldrig borstat en cavalier :rofl:
Hon är dessutom klippt O_o :p
Nu förtjänar jag att slöa i soffan :D

(Å hon bara är du inte klar snart matte med världens valpögon :love:)
AQKAAAAC2hFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTliZWI4ZTQyYTZiMjI0MmIxYThhNTY4LmpwZw

Så söt :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Gud vad jag hatar att tvätta. Enda tvättiden som var ledig innan jag sticker till Stockholm var den från 07-12 idag. Dessutom var katten galen och började skrika om frukost klockan sex. :meh:

Sa jag hur mycket jag hatar att tvätta? Tror någon att man kan tvätta en gammal svart kofta och ett vitt överkast i 30C tillsammans? Eller ska jag tvätta dem separat? HATAR ATT TVÄTTA :arghh:

Jag hade inte blandat. Hahaha du låter som mig när det gäller strykning...Äger inte ens ett strykjärn för jag avskyr det så mycket :o:p
 
Adrenalinkvoten är fylld för idag då jag på väg in till jobbet i morses var cm från att fronta med en idiotisk fjolårsälgkalv som slänger sig ut framför bilen! Som tur är sprang den inte rakt utan lite snett över vägen, annars hade den legat över huven...

Och prioriteringarna i mitt huvud är uppenbara, när det enda som far genom hjärnan när jag stampar allt jag kan på bromsen är "AKTA TÅRTAN!!!" som jag hade med mig i passagerarsätet :p !
 
Hahaha näää. Är inte så värst förtjust i kalops, år och dar sen jag åt det senast, dvs när jag bodde hemma och mamma lagade det :p. Inget fel på maten, den var vällagad och fin, men jag är bara inte tokig i just kalops :D.
Kalops är helt okej, men dillkött är godare om man frågar mig :) ! Det blev jag faktiskt lite sugen på nu.... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 820
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 570
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
153 358
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 794
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp