Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kycklinggrytan som blev över var planerat att bli middag idag men magen larmade att jag borde vara snäll så det fick bli mannagrynsgröt som middag.
Inte riktigt samma sak :meh: men fördelen är ju att jag kan äta grytan en annan dag, den står i frysen så det är lugnt.
Var slö i morse och tog en av tantens nudlar och tänkte inte på att jag ska inte hälla i hela påsen som det är en chilifrukt på .Men vrång som man är så fick jag ner hela skålen men det svider i rumpan då jag varit på toan
 
Då var löningen inskickad och Leo ivägskickad för sista gången .Jädra svårt med sovmorgon när man har hund .Det är alltid kissa eller skita kl 6-7 på morgonen och förut så låg katten och han i tantens säng då den var tom men dom senaste två helgerna har dom kommit på att dom ska ligga på mig istället .Katten mellan benen och hunden på överkroppen eller bakom ryggen beroende hur jag ligger .Var även till morsan idag efter valet .Hon hade fallit ur soffan där hon sover i väntan på säng och tog sig inte upp själv men hon ringde hemtjänsten men det tog lång tid så brorsan fick rycka ut .Hemtjänsten dök upp efter en timme så hon var knappt kontaktbar och jag fick inte ur henne något vettigt idag .Hoppas det beror på att hon sovit dåligt och inte på att slutet är allt för nära
 
Kvällstjänst ikväll igen men nu är brännarhuvud med integrerade luft och oljekanaler samt oljemunstycke klara (blir en enda komponent som förenklar designen rejält, varför komplicera när det inte behövs) och blandningsnosen mer än halvfärdig så imorgon kväll blir den klar. Sen återstår oljeförvärmaren (en burk med en doppvärmare med termostat i) och sen är det dags att koppla ihop det hela. :up:
Jag vet av erfarenhet att man inte BÖR höja matningstrycket mer än nödvändigt för då kan man smälta värmeväxlaren, det var VÄLDIGT nära gränsen på förra stället när jag justerade in brännaren. Värmeväxlarpaketet lyste körsbärsrött och på 10 minuter blev det 30 grader varmt i stallet :o där jag också hade verkstan.

Det var väldigt trivsamt med verkstad i stallet, bra musik på stereon, jag svarvade och fräste mm. och hästen låg och lyssnade på musik eller sov och varje kväll avslutades med en kopp kaffe hos hästen och hennes obligatoriska bulle doppad i kaffet. :) "Bortskämd", nää inte ett dugg,,,,,,eller? :D
 
Min bil luktar skunk. Bokstavligt. Det lag en pakord skunk pa vagen som jag var tvungen att passera mitt over ... Det vill saga ett hjulpar pa var sida om den och det leder alltid till att det STINKER i bilen i flera dagar.:yuck:
 
Sitter på bussen till jobbet som vanligt.
Få se om jag får komma in på jobbet idag. Idag börjar den stora övningen. Så det blir väl speciella köer vid vakten. De ska gå igenom väskor och bilar.
Nu är det kallt. Bara 2 grader varmt och dimma
 
Sitter på bussen till jobbet som vanligt.
Få se om jag får komma in på jobbet idag. Idag börjar den stora övningen. Så det blir väl speciella köer vid vakten. De ska gå igenom väskor och bilar.
Nu är det kallt. Bara 2 grader varmt och dimma
Här står det 8 på termometern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 618
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 409
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
152 399
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Nödvändiga resor?
  • Positiva tråden del 2
  • Masked Singer 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp