Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälper min man leta skjorta (ännu tråkigare än att göra det åt sig själv). Jag ledsnade på att inget dög och skickade den här på Skype till honom:
Men-s-light-side-lace-font-b-shirt-b-font-male-and-female-costumes-font-b.jpg

Hans mamma tyckte han skulle ha den gula (när hon hade slutat skratta) :rofl:

Edit: Jag kan tillägga att min man är en ordentligt byggd grovarbetare :D
 
Senast ändrad:
Färdig i stallet för dagen. Hästar fodrade och utsläppta till en fin dag med blå himmel och 10 grader. Frukost intagen och nu borde jag förbereda mig för att åka till jobbet istället för att surfa runt på buke. Livet går lite för fort just nu så buketiden är minimal. :down:
 
På sjukhuset för medicin. Hoppas trycka ner immunförsvaret rejält nu så embryot kan fortsätta växa och bli en bebis :love:.
Hade dock typiska pms-symtom i natt så hoppet har liksom redan dalat :meh:.
 
Jag är så himla sugen på att dra fram fotostudioutrustningen och försöka ta några fina bilder på katterna. Men dom prylarna befinner sig givetvis längst in i klädkammaren, där någon (läs: sambon) fyllt upp hela gångytan med prylar efter att jag rensade och städade där i början av sommaren. Så jag kan inte komma åt dom på egen hand när jag inte kan lyfta undan det som står i vägen :down:
 
Är på jobbet och tittar ut på det vackra vädret. Längtar tills man kan dra härifrån och åka till stallet istället. Är så himla ridsugen. Red lektion i fredags och vill bara fortsätta där vi slutade.
 
2,5 timmar kvar av denna sega arbetsdagen. Har massor att göra på jobb, men de har inte ersatt en i personalstyrkan så just nu känns det segstartat.
 
Kom precis på att inom ett år har jag betalat av mitt billån och strax därefter topplånet på huset (gjorde en omvärdering av huset och la om lånen för ett par år sen och fick ner topplånet rätt rejält)! Vilket kommer göra att vi från nästa höst kommer kunna BÅDE amortera mer på huslånet men även spara mer pengar :banana: !

/Hon som blev överlycklig redan när CSN-lånen var färdigbetalda :D
 
Gjort hälsoundersökning inför härdplastutbildningen imorgon. Blev godkänd :up:
Lady Gaga har ställt in konserten i Stockholm om en månad :down: Och tydligen kan jag inte avboka hotellet trots jag är rätt övertygad att jag valt att kunna göra det. Måste ringa hotellet. Hoppas det inte blir problem för att jag bokat via booking. Men det är redan betalt också. Dock ligger den typen av rum ute för ca 2-300 kr mer än när jag bokade så hoppas dom kan inse att dom inte förlorar på att betala tillbaka mig :cautious:
 
Måndag = veckans stressigaste dag = sushi i bilen på parkeringen innan nästa möte...
 
Druckit kaffe. Slöar. 2 barn var uppe mellan 02.00 och 04.00 och härjade :arghh: :banghead:
Men jag kan lova att jag skickade 2 zombies till skolan idag :rofl:
Tro icke att ni slipper för att ni ska leka på nätterna istället för att sova :devil:

Blir nog en till kopp kaffe snart så jag håller mig vaken :p
 
Gjort hälsoundersökning inför härdplastutbildningen imorgon. Blev godkänd :up:
Lady Gaga har ställt in konserten i Stockholm om en månad :down: Och tydligen kan jag inte avboka hotellet trots jag är rätt övertygad att jag valt att kunna göra det. Måste ringa hotellet. Hoppas det inte blir problem för att jag bokat via booking. Men det är redan betalt också. Dock ligger den typen av rum ute för ca 2-300 kr mer än när jag bokade så hoppas dom kan inse att dom inte förlorar på att betala tillbaka mig :cautious:
Kontakta booking direkt istället, hotellet brukar inte kunna göra något när du bokat via något annat företag.
 
Grrr.
Klev ut till bilen. Vred på nyckeln och den bara klickade hyseriskt. Inga extra lampor lyste. Men den startade inte.
Ringde avkomman för hämtning och medan jag väntade hämtade jag batteriladdaren.
Kopplar den och när jag sätter i kontakten går laddarens säkring.
:eek: :arghh: :mad:

Nu har förmiddagen ägnats åt telefonsamtal till verkstad - de kunde göra något åt den först på måndag. Samtal till OK för hyrbil - som finns ett par mil bort. Samt samtal till försäkringsbolaget. Mitt i detta har jag lånat bil för att åka upp på stan för att justera nämndprotokoll och fixat någon som kan köra mig till hyrbilsfirman.
Återstår att fixa bärgare. Det gör jag imorgon.

Det går inte så bra nu......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 779
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 551
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
153 182
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 631
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp