Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: det är så frustrerande att det inte finns en ansvarig läkare för maken. Eftersom ingen hade hört av sig efter att han lämnade prover i måndags så ringde han och kollade. Naturligtvis fick han prata med någon som inte var insatt och tyckte att proverna inte var så tokiga. Visserligen sämre än för 14 dagar sedan men om maken skulle ta och prova att dricka ett glas vätskeersättning om dagen så skulle det nog bli bättre.:banghead::banghead::banghead: Maken lackade ur och talade om att han enbart dricker vätskeersättning, 3 liter om dagen och ett glas till inte skulle göra någon skillnad. Då kom nästa återkommande kommentar: har du provat näringsdryck? :banghead::banghead: ja och dietisten har konstaterat att den varken behövs för näringsintaget eller att den hjälper vätskebalansen.
Maken försökte förklara att han har blivit lovad dropp när det behövs vilket han enligt personen inte alls kunde ha blivit för så gick det faktiskt inte till.:meh: Men personen lovade att kolla upp med tidigare läkare för att se vad de säger...
Är det verkligen vettigt att han ska behöva åka och sätta sig på akuten eller åka ambulans för att få hjälp? ??
 
Vet faktiskt inte men hoppas på hon blir kvar tills de lyckats lösa situationen med slemmet som kväver henne mer eller mindre.

Åh stackare :( hoppas de hjälper henne fort! :heart

@Snurrfian jag blir helt matt av att läsa hur mycket ni måste tjata på vården. Det är ju inte klokt! Jag förstår att din man blev arg. Det finns ingen möjlighet att få prata med läkare han haft innan?
 
:banghead: det är så frustrerande att det inte finns en ansvarig läkare för maken. Eftersom ingen hade hört av sig efter att han lämnade prover i måndags så ringde han och kollade. Naturligtvis fick han prata med någon som inte var insatt och tyckte att proverna inte var så tokiga. Visserligen sämre än för 14 dagar sedan men om maken skulle ta och prova att dricka ett glas vätskeersättning om dagen så skulle det nog bli bättre.:banghead::banghead::banghead: Maken lackade ur och talade om att han enbart dricker vätskeersättning, 3 liter om dagen och ett glas till inte skulle göra någon skillnad. Då kom nästa återkommande kommentar: har du provat näringsdryck? :banghead::banghead: ja och dietisten har konstaterat att den varken behövs för näringsintaget eller att den hjälper vätskebalansen.
Maken försökte förklara att han har blivit lovad dropp när det behövs vilket han enligt personen inte alls kunde ha blivit för så gick det faktiskt inte till.:meh: Men personen lovade att kolla upp med tidigare läkare för att se vad de säger...
Är det verkligen vettigt att han ska behöva åka och sätta sig på akuten eller åka ambulans för att få hjälp? ??
Alltså dom har skött det hela med din man så fruktansvärt dåligt! En riktig jävla soppa! Jag hoppas att det snart blir bättre för er :( :heart
 
Jag blev visst utan internet lite plötsligt. Hoppas det kickar igång av en omstart och att det inte är totalhaveri hos Telia så som förra gången det brakade.
 
@Snurrfian jag blir helt matt av att läsa hur mycket ni måste tjata på vården. Det är ju inte klokt! Jag förstår att din man blev arg. Det finns ingen möjlighet att få prata med läkare han haft innan?
Han har haft så många läkare och varje har sagt att nu ska vi reda ut det här och hålla koll men sen är de som bortblåsta. Problemet är antagligen att det hela tiden är "akut". Kunde man vänta ett par veckor så skulle man nog kunna ha en läkare. Nu ringde de och så att han ska åka till akuten, lämna nya prover och få vätska om det behövs. Tänk om de istället hade gjort som det var sagt, kollat proverna och sen bett honom kommit till mottagningen och få dropp där.
 
Är så fruktansvärt trött idag. Vaknade vid 02:00 och somnade igen runt 4. Sen när klockan ringde var det hemskt segt att komma i gång.
Proffesorn skällde och varnade för någon/något och hade efter det en obehaglig känsla i kroppen. Vid tre tiden kom en bil i hög fart och jag blev genast på min vakt och gick ut. Sen kom jag på att det bara var postbilen, den fortsatte vidare till andra fastigheter.

Irriterande att inte få sova en hel natt :(.
 
:banghead: det är så frustrerande att det inte finns en ansvarig läkare för maken. Eftersom ingen hade hört av sig efter att han lämnade prover i måndags så ringde han och kollade. Naturligtvis fick han prata med någon som inte var insatt och tyckte att proverna inte var så tokiga. Visserligen sämre än för 14 dagar sedan men om maken skulle ta och prova att dricka ett glas vätskeersättning om dagen så skulle det nog bli bättre.:banghead::banghead::banghead: Maken lackade ur och talade om att han enbart dricker vätskeersättning, 3 liter om dagen och ett glas till inte skulle göra någon skillnad. Då kom nästa återkommande kommentar: har du provat näringsdryck? :banghead::banghead: ja och dietisten har konstaterat att den varken behövs för näringsintaget eller att den hjälper vätskebalansen.
Maken försökte förklara att han har blivit lovad dropp när det behövs vilket han enligt personen inte alls kunde ha blivit för så gick det faktiskt inte till.:meh: Men personen lovade att kolla upp med tidigare läkare för att se vad de säger...
Är det verkligen vettigt att han ska behöva åka och sätta sig på akuten eller åka ambulans för att få hjälp? ??
:mad: fy vad kämpigt ni har det. Allt han gått igenom borde ju finnas journalfört och då tycker jag att det ska vara lätt att läsa och kunna "ta över" patienter. Men tydligen inte... :rage::crazy:
Lider med er :(:heart
 
Gör storkok på all möjlig mat till minstingen som ska frysas in i kuber. Broccoli, majs, ärtor, köttfärsås, fisk, kyckling... Och han äter allt lika glatt :D

Kan vi byta bebis nån dag kanske? :angel:Jag lagar o lagar o det enda ongen äter är Hipps spaghetti o köttfärssås på burk. Sempers variant har nog också slunkit ner.. men det måste vara motsvarande pasta o köttfärssås. Möjligen kan en stuvad makaron smita igenom köttfärskontrollen.. :nailbiting:
 
Jag borde plugga o ladda för utbildning fre-sön. Har förberett mig i månader, man blir bedömd hela tiden och måste leverera.. men blev natten till idag jäkligt sjuk. Nu däckad i feber och halsont :banghead::arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 699
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 515
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
152 913
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 595
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp