Outlander (Diana Gabaldon)

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ jag har sett alla avsnitt som kommit ut än. Vad ska jag nu stilla min abstinens med innan ett nytt kommer!?
 
What??! Är det uppehåll mitt i säsongen?

Jag funderar på att köpa första boken åtminstone men jag är lite orolig att det kanske förstör serien för mig?
 
@Daff Jag antar att Summerwind syftar på när säsong två kommer ;) Jag tror iofs inte att det kommer att bli så mycket av ett uppehåll trots allt. Om jag inte minns fel kommer serien bestå av någonstans 20-25 avsnitt och vi är ju framme vid nummer 7 ... Så lugn, @Summerwind jag trooor att det inte borde bli särskilt mycket Outlanderfri tid!

(Jag tittar ju inte via svenska kanaler så jag har inte så bra koll på det där, men rimligheten säger ju att det inte bör bli mer än typ en-två månader.)
 
@Daff Jag antar att Summerwind syftar på när säsong två kommer ;) Jag tror iofs inte att det kommer att bli så mycket av ett uppehåll trots allt. Om jag inte minns fel kommer serien bestå av någonstans 20-25 avsnitt och vi är ju framme vid nummer 7 ... Så lugn, @Summerwind jag trooor att det inte borde bli särskilt mycket Outlanderfri tid!

(Jag tittar ju inte via svenska kanaler så jag har inte så bra koll på det där, men rimligheten säger ju att det inte bör bli mer än typ en-två månader.)
Vad jag har hört så är första boken uppdelad på sexton avsnitt och det är åtta avsnitt som sänds nu (jag ser på Viaplay) och det sista går nu på söndag. Sedan kommer avsnitt 9 att sändas i USA 4 april 2015 och vi får förmodligen se det dagen efter. Så det blir sex månaders väntan.....

Läser böckerna förstås - det har blivit några gånger nu :-)
Gillade inte Lord John serien lika bra som de andra.
 
@Summerwind se mitt inlägg ovanför ditt ;)

Jag tycker att serien om Lord John fungerar på engelska. Läser man den översatt är den fullständigt vedervärdig. Just nu är jag mest nyfiken på "The space between" och allt vad som har med Michael och Janet att göra ... jag tycker att vi har fått veta alldeles för lite om Jennys familj!

(Fast min allra största favorit i serien måste nog vara Fergus och Marsali. Ser alltid fram mot att de ska återkomma.)
 
@Summerwind se mitt inlägg ovanför ditt ;)

Jag tycker att serien om Lord John fungerar på engelska. Läser man den översatt är den fullständigt vedervärdig. Just nu är jag mest nyfiken på "The space between" och allt vad som har med Michael och Janet att göra ... jag tycker att vi har fått veta alldeles för lite om Jennys familj!

(Fast min allra största favorit i serien måste nog vara Fergus och Marsali. Ser alltid fram mot att de ska återkomma.)
Jag har bara läst en Lord John bok - och på svenska. Tyckte den var ganska ointressant. Måste säga att i sista boken "Written in my own heart's blood" så blev jag ganska besviken på Jamie och hans agerande när han fick reda på att Lord John och Claire haft "köttsligt umgänge". Att misshandla Lord John så och överge honom sedan tyckte jag var för lågt för "min" Jamie.
Konstigt att man kan leva sig så in i fiktiva personer....

Fergus och Marsali har jag ingen jättestark relation till, vet inte riktigt varför.


A
 
@Summerwind Jag fick betydligt mycket mer förståelse för LJ efter att ha läst Brotherhood of the Blade. Så den rekommenderas!

Håller med dig om Jamies agerande.
 
Vad tyckte ni om senaste avsnittet då?

Själv var jag inte allt för imponerad. Maken tyckte dock att det var bra.
 
Jag gillade det, tycker om när de bygger på lite på boken. Men det är ju tydligt att de försökt locka en mer "manlig" publik. Tråkigt med det långa uppehållet bara, tycker den passade fint som höstserie. Den är ju lite murrig och mysig.
 
Jag ska precis kolla på det :D återkommer med en åsikt sedan.
Suck.. nåja jag får väl passa på att läsa de två sista böckerna i serien som jag faktiskt inte läst än :eek:
 
Jag tyckte det var ett helt okej avsnitt faktiskt, skönt att de skalat bort lite av detaljerna jag tyckte var jobbiga i boken :p Känns surt med uppehållet verkligen! Jag som just börjat vänja mig vid att det är en vecka mellan avsnitten :meh:
 
Har haft maraton under gårdagen och nu morgonen och sett alla avsnitt av serien, love it! :love:
Så segt att behöva vänta så länge till nästa..

Jag har inte läst böckerna så det kanske är ngt att ta tag i under tiden :)
 
Och där kunde jag inte hålla mig längre utan beställde hem samtliga böcker på engelska. Inte för jag vet när jag ska hinna läsa dem men ;)
 
Och där kunde jag inte hålla mig längre utan beställde hem samtliga böcker på engelska. Inte för jag vet när jag ska hinna läsa dem men ;)
För de böckerna finns det alltid tid :D

Jag insåg när jag kollade senaste avsnittet att det är alldeles för länge sedan jag läst böckerna, så jag ska påbörja ett nytt varv under uppehållet.
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 806
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 456
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 117
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp