Outlander (Diana Gabaldon)

Här är ännu ett fan! Var lite rädd när serien släpptes, men första avsnittet var bra! Var i Skottland i maj och har längtat efter att komma tillbaka, det här stillade den hungern lite i alla fall. Ska bli spännande att se resten av avsnitten.
 
Jag tyckte första delen av första avsnittet var lite ... segt (lite upprabbling av fakta typ), men så fort som jag fick säckpipa och Black Jack blev jag nöjd :love: Jag tror att det bara kommer att bli bättre härifrån!
 
Ja, tills hon reste i tiden var lite segt, men tror det är en hel del av meningen i filmatiseringen eftersom färgerna blev klarare efter tidsresan :D
 
Fast scenen i Leoch (med Frank) var väldigt ... hrm ... tilltalande, får jag nog säga :o
(Gissa vem som blev väldigt mobbad av sin karl för att hon råkade utbrista ett "Nämen-herre-gud-så-kan-de-ju-inte-göra-på-TV!?)
 
Jag säger liksom inte att jag inte gillar det, bara att jag inte hade förväntat mig något så ... hrm ... påträngande! :D
 
Tänkte först, ja en ny serie jag inte läst/sett! Kikade på en trailer på youtube och insåg att jag tydligen läst den första boken och aldrig fattat att det var en serie :o

Minns ändå boken tydligt så den måste ha gjort intryck på mig, men inte brytt mig om att kolla om det fanns fler. Den boken kändes så avslutad, är det samma kvinna hela tiden? Hamnar hon i olika tidsåldrar?
 
@Teilani Det är samma kvinna, men det introduceras nya karaktärer genom böckerna. Känns dumt att avslöja för mycket ;)

Övriga: Nu är avsnitt två ute! Och ännu bättre - det har bekräftats att vi får en säsong två, baserad på andra boken Dragonfly in Amber (Slända i bärnsten)!

Min åsikt om avsnitt två är att man aldrig kan få för mycket Heughan i sitt liv :angel:
 
Jag håller definitivt med, min nya dreggelhunk absolut! Haha :o

Har sett avsnitt ett två gånger i väntan på avsnitt två, det vill jag se en gång till direkt, men jag hiiiiinnner inte :'(
Lär nog iaf se det igen innan avsnitt tre kommer ut :angel:
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 746
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 944
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp