Outlander (Diana Gabaldon)

Jag har sett alla som kommit ut! Ja, fy vad de håller en på halster i detta avsnitt, jag blev helt besviken när eftertexten kom! Men nej, ska jag behöva vänta till nästa vecka! :p
 
Ännu ett avsnitt finns ute, jag tycker att det är fortsatt spännande men jag tyckte de rörde ihop saker och ting lite grann, även om de nästan följer boken korrekt.
Ska bli spännande att se nästa avsnitt nu när det börjar dra igång. De lämnade dock lite öppet för vissa detaljer sådär i slutet, har man läst böckerna undrar man ju givetvis om de tänkt följa det eller om de tänker göra någon annan variant.
 
I allmänhet får jag säga att jag är väldigt imponerad av produktionens kvalité. Man var ju lite skraj när man började se att programmet inte skulle hålla hög kvalité, men wow!

Får dock säga att jag inte var särskilt imponerad av Dianas uppdykande :p Den där kvinnan har många förtjänster, men hennes skottska är inte en av dem.
 
Haha, nä jag var tvungen att kolla en gång till eftersom jag inte kände igen henne, men när jag såg det igen hörde jag hur fel det lät :p
 
Ja, hon kanske bör hålla sig till att skriva böckerna hädanefter :p

I morgon är det dags för nästa avsnitt! :banana: Synd att min karl jobbar hela natten så att jag säkert måste vänta till typ ... lunch, innan vi kan titta :p
 
Jag har tittat! Det fortsätter i rätt bra stil faktiskt, även om jag är sjukt irriterad på att jag inte kan mer än typ 4 ord gaeliska :p
 
Kan du hela fyra? I text kan jag läsa en hel del, men när de pratar är det bara sassenach och sláinte jag lyckas urskilja :p
 
Ciamar a tha thu kan jag iaf, även om de inte använder det sådär ofta direkt, Chroi är ett annat bra ord också :p
Go bragh tyckte jag mig urskilja mitt i :p
 
Den här tråden var farlig - jag är fast! Jag såg dom 4 första avsnitten igår men väntar med det femte tills det finns någon undertext, jag tycker att deras dialekter är lite kluriga att förstå genom att bara lyssna.
Jag har inte läst böckerna sedan tidigare men jag kanske får lov att göra det nu?

Förresten, vilken roll är det Diana spelar och som ni menar har dålig skottska?
 
Senaste avsnittet var osedvanligt segt tycker jag, kändes som en evighet i det där rummet innan det hände grejer. Jag är lite otålig känner jag... :p Sedan bara svisch så var avsnittet slut precis när man ville se mer. De kan sin sak vad gäller att reta en lagom mycket.
 
Senaste avsnittet var osedvanligt segt tycker jag, kändes som en evighet i det där rummet innan det hände grejer. Jag är lite otålig känner jag... :p Sedan bara svisch så var avsnittet slut precis när man ville se mer. De kan sin sak vad gäller att reta en lagom mycket.
Looking forward to the wedding..... :)
 
jag läste fel avsnitts titel när jag kollade och trodde att bröllopet skulle vara i denna. Var helt besviken när det tog slut utan något bröllop.
 
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om bröllopsavsnittet, tyckte nog boken gav en bättre känsla. Svårt att få till det bra på film, jag upplevde inte Claire som riktigt så negativ i boken som det ger sken av i avsnittet. Men det tar sig väl kan man hoppas :p
 
Jag upplevde nog Claire mer bakis i boken. Fast jag älskar ju bara deras samspel kring den äktenskapliga sängen - alla blickar :love:

Avsnittets stora minus: Jag är lite trött på kvinnor på film som kommer så snart som en man stoppar sin kuk i dem. :meh:
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 744
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp