Bukefalos 28 år!

Råttis-tråden

Sv: Råttis-tråden

knapp

Ojsan hoppsan, jag har skrivit fel färg på calippo på första sidan, han är ingen silver mink utan en dark pearl.
Tänkte bara jag skulle rätta till det:p Ibland är man snurrig:P

För övrigt håller jag med viva och zebran, färger borde man kunna om man föder upp (minst), sen tog jag en kik på din hemsida också och det låter ju inte vidare seriöst att avla på råttor med okänd bakgrund:grin:

Dom har fin bakgrund bara att jag inte hunnit skriva upp föräldrarnas namn på hemsidan. Dock finns dom på stamtavlan (papperet) :)
 
Sv: Råttis-tråden

Tänk att tiden går så himla fort.
6 veckor och 90-95 gram senare...

Det är nog det jobbigaste som finns när man måste lämna bort sina älsklingar.
Men för dom kommer det nya äventyr att komma. Givetvis är dom alltid välkomna hem hit igen :heart

S. Myran ♀ blir ju kvar här

S. Nisse ♂
S. Black and white ♂
S. Blue Mirror ♀
S. Run away ♂
S. Blue Sky ♂
S. Spirit ♂
S. Smirnoff ♂
S. S. Dimma ♀
S. Vanessa ♀


Alla älsklingarna som blivit så stora :heart
Och alla är sålda nu :cry:
 
Sv: Råttis-tråden

Aha, då har jag upptäckt att jag skrivit fel på min hemsida xD Skrev standard där men det ska ju vara toppörade givetvis xD Man lär så länge man lever. Och jag har bestämt mig att jag ska lära mig detta om färger en gång för alla xD

Tusen tack för hjälpen :heart:heart:heart
På tal om att skriva fel på hemsidan så är rex inte en ras utan ett hårlag. Sen är Husky Roan inte en färg, Husky är teckningen och Roan står för blekgenen. Så brukar man skriva PEW (Pink Eyed White) och inte Albino på vita råttor.
 
Senast ändrad:
Sv: Råttis-tråden

Mina råttor finns inte i livet längre. är väl minst 15 år sedan..

Men nu verkar det finnas kunniga på färger här så tänkte passa på att fråga vad de egentligen hade för färg:D

En hane. Vit med röda ögon (min färgbeskrivning nu då)
En hane. Hade det varit en häst hade jag kallat honom svartskäck. Mönstrad ungeför som en Tinker om någon begriper vad jag menar.:p
 
Sv: Råttis-tråden

Vit med röda ögon = Pew (pink eyed white) Kan också ha varit en champagne om den inte var kritvit utan mer ljust creme/beige färgad:)

"Svartskäcken" låter som en variegated, men svårt att veta utan bilder;) Kan också ha varit en black hooded om den hade svart som en huva runt huvud och framkropp och en "ål" på ryggen.
 
Senast ändrad:
Sv: Råttis-tråden

tack för svaret.
den första var kritvit. Den andra var som den sista du beksriver. fast lite svart ner på benen också.
 
Sv: Råttis-tråden

Jo, men jag tror inte ni tycker min sk uppfödning var speciellt seriös.:o

Senaste slutade nämligen som ormmat:eek:
 
Sv: Råttis-tråden

Ormar måste ju också ha mat.

Jag menade inte att du skulle avla, råttor är ju underbara som bara sällskap också.;)

Jag hade först 2 råttor, sen gick det något år innan jag skaffade råttor igen och nu är stuck for life:p
 
Sv: Råttis-tråden

*kl* Nu räcker det med diskussioner om Challe99 och hennes uppfödning. Vill ni diskutera uppfödare så gör detta i generella ordalag, annars tas tråden bort.

/Erica -moderator
 
Sv: Råttis-tråden

va f*n jag som tog tid och la upp bilder på den andra tråden nu. tyckte den var mycket trevligare :( nu blir man ju helt av sig mitt i en trevlig disskution :O

ajja laddar upp bilderna här i morgon istället. Måste lägga mig nu :)
 
Sv: Råttis-tråden

Mycket bra Erica.
Det tackar vi andra jätte mycket för
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Råttis-tråden

Har tre små Råttor.

Först ut är Kain Gabriel Omen Aeterna Hona ba var mm runt ett och ett halvt år
102_1252.jpg


Lux Dea Hona Eubk färgen är jag inte säker på dock. Syster till omen, som kan öppna burdörren
102_1254.jpg


39640_1248082422.jpg

Sist ynglingen Anette Ba bb mm ca ett år

Har haft råttor ca 5/6 år nu, och komnmer nog aldrig tröttna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Råttis-tråden

På förekommen anledning; om ni har synpunkter på modereringen så ska detta tas med Gunnar, inte i denna tråd.

/Erica - moderator
 
Sv: Råttis-tråden

Läste att du undrade ang torkning av grönsaker och frukter till gnagar-spett

Det går alldeles utmärkt att torka dem på en plåt öppet.
Vill du att det ska gå snabbare kan du torka dem i ugnen på 50 grader i 3 timmar. Men Det tar en fruktansvärd tid om man ska göra mycket.

Tänk på att du vänder dom då och då under dagen så dom torkar på båda sidor.

Du kommer märka när dom är klara men det brukar ligga runt 3 dagar :laugh:

Lycka till
 
Sv: Råttis-tråden

Tusen tack för tipset, det ska jag verkligen prova, låter suveränt och måste vara billigare än dom gnagar stänger man köper med fröer. :bump:
 
Sv: Råttis-tråden

Igår hade jag badgäster här :) Det är en suveränt träningstips att låta dom simma någon gång, vet en tjej som lät sina simma 1 gång i veckan. Det är ju bra för kroppen och dom tränar musklerna på ett effektivt sätt. Fast i början ska man inte låta dom simma för mycket om dom inte är vana. Ta upp dom ofta och låt dom vila.

Vi hade även lektion i agillity och jag blev så stolt över Petson som är otroligt snabb, man behöver knappt föra honom alls, utan tar banan med en riktigt bra fart. Se om det blir en start i sommar för oss. Jag hoppas det :)

Någon mer som ska till HD-mässan i maj?
Den är ju lagd på bar bayard, jag funderar på att ta med mig Petson. :bump:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 039
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 990
Senast: lilstar
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp