Real women have curves?

@nightcrawler Din slutkläm med att du blir äcklad av dina valkar, är det så du ser på andra också? Att någon med valkar, mage etc är äckligt? Jag tycker det är lite taskigt att man inte kan få ta upp problemen kring hur illa man som överviktig i samhället blir behandlad idag utan att någon måste komma och säga att det är minst lika illa att någon poängterar att man är för smal/smal. Det handlar ju om att se utom sig själv och sätta in sig i någons situation och inte kräva fokus som smal i alla sammanhang när den redan smala är de som är så mycket uppmärksammade redan och dessutom efter dagens ideal till största del. Kan man inte i stället låta bli att behöva söka den delen när vi pratar om överviktigas behandling och låta de få göra sig hörda och stötta och försöka ändra den dåliga behandlingen man får med lite extra hull i stället för att göra det till något egoistiskt när 99.9% av tiden redan består av smala och dess förträfflighet?
 
Citerar Lady Dahmer:



Jag håller med henne. Ja, folk borde ge fan i att kommentera andras kroppar. Men nej, att det finns en facebookgrupp som heter "Real women have curves" är inte något som berövar smala privilegiet att (på västerländsk samhällsnivå) anses ha den ultimata kroppen.

Att det är svårt att låta bli att lyssna på elaka kommentarer om man har en dålig dag? Ja, det är det även om man inte är smal.

Fast ska man ändå få kränka varandra? Bara för att det ena är accepterat och det andra inte?
Skulle det vara bättre om vi inte kränkte varandra för kroppstorlek, bara accepterade den sortens kroppstyp osv?
Det är dåligt att i det är så att smal är lika med accepterat. Men man behöver inte förolämpa andra pga det?
Att vara smal ska inte vara den ultimata kroppen. Det är vad en kvinna själv vill ha ska vara det ultimata för henne. Alla borde få se ut som dom vill, och borde inte kränkas för det. Varken lite eller mycket.
 
en sak som jag har märkt mycket av är att det är mer acceptabelt att va på någon som är smal än någon som är tjock. nåde den som säger nått om dom tjocka för dom är det synd om och dom kan bli sårade. men en smal person ska bara ta det. dom får väl äta mer då så dom blir normala. jag var väldigt smal förut och fick jämt höra det. nu väger jag normalt men jag trivs inte med det riktigt då jag har fått lite mage. är nöjd i övrigt då jag ändå inte är fet. men mage och lite valkar äcklar mej när jag alltid har vart pinnsmal

Ja, det är så. Smala får man kränka, men inte tjocka.
Fast jag tycker inte att du borde vara missnöjd med att du har mage, du ser ut som du vill, äter som du vill, tränar som du vill osv. Att du är nöjd är det som räknas.
 
Ja, det är så. Smala får man kränka, men inte tjocka.
Fast jag tycker inte att du borde vara missnöjd med att du har mage, du ser ut som du vill, äter som du vill, tränar som du vill osv. Att du är nöjd är det som räknas.

Att man är tjock betyder inte att man VILL vara tjock eller att man är nöjd med det! Därmed Inte sagt att Nightcrawler är tjock, jag vet inte vem det är ;)

Jag förstår inte varför man alltid ska vara så nöjd och så stolt. Får man inte kämpa för att få något man vill ha?

Nu pratar jag samhälls-generellt, alla betyder inte nödvändigtvis alla.
Alla vill vara smala. Vissa kämpar och kommer aldrig dit, har smala kompisar och är alltid den fula. Andra får höra hur fula de är och ger upp direkt.
Resten är smala, och lider av att det finns en grupp som favoriserar det de inte är.

/hon som väger 60 kg, är 163 cm och aldrig haft en kompis med BMI över 21...
 
@nexxa Men då är ju problemet att man inte är nöjd med sig själv. Det är dessutom ett problem som den enskilde kan jobba med. Att skylla på att resten av världen är dum att och att folk skriver idiotiska saker är svårt att göra så mycket åt.
 
Men nu får folk väl för tusan ta och ge er.

Visst fan gör det ont när man får höra att folk blir äcklade av en, när folk skriker benrangel efter en eller när man blir mobbad år ut och år in för att man är just smal. Att få höra, ät lite mer, har du en ätstörning "höhöh" är jävligt kul.

Det är absolut inte okej att tycka att det här är okej bara för att samhället tycker om smala människor.

Oavsett hur man ser ut så ska man inte behöva stå ut med en jäkla massa negativa kommentarer om ens utseende. Fy fan.

Jag blev mobbad för att jag var mager. Åt som en häst men gick inte upp i vikt och folk ansåg att de hade rätt att behandla mig som skit för det.

Även om jag nu är normal-mullig i kroppen så sitter en sjuk självbild kvar i huvudet på mig. Så när folk skriver "buhu" om smala människor som faktiskt får lida för det så vill jag bara be dom att dra något gammalt över sig och gå och skämmas. Dom får gärna ta med sig folket som instämmer med. Dummare skit får man leta efter.

Fy tusan vad arg jag blir. Det är som att bli spottad i ansiktet. Folk förstörde mitt liv på grund av att jag var smal.

Men jag antar att jag ska vara glad för att det är fullt med smala glada människor i media. Bu fucking hu för mig som fick leva i skräck på grund av hur jag såg ut. Oavsett att min kroppshydda var det media tycker bäst om.

Får ursäkta min gräsliga svenska.
 
@LadyCovergirl Fast det är ju att okeja beteendet, att man ska göra något åt sig själv, för det är väl bättre att göra något åt de som säger sådana elakheter? Många som är elaka via nätet skulle knappast våga agera likadant irl
 
@nexxa Rena elakheter kan väl vara sunt att bry sig om men på bekostnad av sitt eget mående? Mja, där är jag tveksam. Och många gånger är det ju inte elakheter som sådant utan mer åsikter. Särskilt det här med "alla kändisar är så smala och det skrivs bara om dieter överallt"-stuket. Om jag inte vill gå på en diet så gör jag inte det och jag bryr mig heller inte om det. Jag ser det inte som kritik riktat personligt mot mig.
 
Problemet med fatshaming blir inte bättre av att skinnyshaming okas.

Problemet med fatshaming OCH skinnyshaming blir bättre av att vi (och med vi menar jag samhället) slutar att sexualisera och fokusera så jäkla mycket på kvinnors kroppar.

Är det en jäkla slump att det alltid är kvinnors utseende som diskuteras? Nej. Kan vi göra något åt det? Alla kan göra det de kan. Steg ett är att never bäver dissa andra kvinnors kroppar. Eller iallafall komma på dig själv och ge dig en mental slap när det sker. Sen vet jag inte, men alltså, kroppsshaming av kvinnor känns så jäkla B oavsett varifrån det kommer.
 
@Mammas Jag håller med dig fullständigt!

Kvinnor ser ner på sina kroppar så himla mkt så det inte är klokt. Jag har gjort det en del med, men inte så mkt kanske. Min lösning är att helt enkelt inte titta mig i spegeln. Då kan jag själv bilda mig en bild av hur jag ser ut! Som jag tycker att jag ser ut, snarare än den bleka människan som stirrar tillbaks i spegeln.

Står man och letar fel så hittar man fel. Garanterat! Det spelar ingen roll om du är supermodell eller vanlig svensson. Vill man hitta fel så gör man det. Så sluta leta fel. Se fördelarna med just din kropp istället och fokusera på dem. Har du en kropp som fungerar så är ju bara det en rejäl vinst, alla har inte den turen.

När jag är på dåligt humör så tittar jag aldrig i spegeln. Jag tittar bara om jag känner mig glad och nöjd med mig själv!
 
Vad man kan utläsa

De normalsmala ska vara stolta och nöjda - de har kroppen samhället premierar och som "alla vill ha", men får då stå ut med avundsjukan och skitsnacket
De som är smalsmala ska inte vara stolta och nöjda för då blir de hackade på - magra bengetter som lider av att inte kunna gå upp i vikt för de funkar inte som alla andra - mer kcal in än ut = viktökning
De som är tjocka ska inte vara stolta och nöjda för då blir de hackade på - de är ju feta och då blir det mobbing av alla som är smalare, förutom att de måste vara både lata och dumma
De som är mitt emellan ska inte vara stolta och nöjda för då hackas de på - för mulliga - de ska inte tro de ser bra ut, gå ner i vikt ska ni se att ni duger typ

Och de som hackar allra mest oavsett på vilken kroppstyp det hackas är faktiskt väldigt ofta andra kvinnor..

Känns rätt skönt att gilla min egen kropp precis som den är att inte behöva bry sig om sån där hets måste jag säga
 
Att man är tjock betyder inte att man VILL vara tjock eller att man är nöjd med det! Därmed Inte sagt att Nightcrawler är tjock, jag vet inte vem det är ;)

Jag förstår inte varför man alltid ska vara så nöjd och så stolt. Får man inte kämpa för att få något man vill ha?

Nu pratar jag samhälls-generellt, alla betyder inte nödvändigtvis alla.
Alla vill vara smala. Vissa kämpar och kommer aldrig dit, har smala kompisar och är alltid den fula. Andra får höra hur fula de är och ger upp direkt.
Resten är smala, och lider av att det finns en grupp som favoriserar det de inte är.

/hon som väger 60 kg, är 163 cm och aldrig haft en kompis med BMI över 21...

Man får kämpa för att vara smal/kurvig/ha muskler om man vill, men man behöver inte vara missnöjd med hur man ser ut. Man behöver inte kolla i spegeln och tänka t.ex "Jag är för tjock, och det är fult, jag måste träna mer", bara för att median säger att smalt är acceptabelt. Man borde göra det för sig själv, och inte för någon annan.
 
Men nu får folk väl för tusan ta och ge er.

Visst fan gör det ont när man får höra att folk blir äcklade av en, när folk skriker benrangel efter en eller när man blir mobbad år ut och år in för att man är just smal. Att få höra, ät lite mer, har du en ätstörning "höhöh" är jävligt kul.

Det är absolut inte okej att tycka att det här är okej bara för att samhället tycker om smala människor.

Oavsett hur man ser ut så ska man inte behöva stå ut med en jäkla massa negativa kommentarer om ens utseende. Fy fan.

Jag blev mobbad för att jag var mager. Åt som en häst men gick inte upp i vikt och folk ansåg att de hade rätt att behandla mig som skit för det.

Även om jag nu är normal-mullig i kroppen så sitter en sjuk självbild kvar i huvudet på mig. Så när folk skriver "buhu" om smala människor som faktiskt får lida för det så vill jag bara be dom att dra något gammalt över sig och gå och skämmas. Dom får gärna ta med sig folket som instämmer med. Dummare skit får man leta efter.

Fy tusan vad arg jag blir. Det är som att bli spottad i ansiktet. Folk förstörde mitt liv på grund av att jag var smal.

Men jag antar att jag ska vara glad för att det är fullt med smala glada människor i media. Bu fucking hu för mig som fick leva i skräck på grund av hur jag såg ut. Oavsett att min kroppshydda var det media tycker bäst om.

Får ursäkta min gräsliga svenska.


Usch, så fult av dom. Rent gräsliga personer.
Jag är ledsen för vad som har hänt emot dig.
Jag håller med dig, bara för att media har bestämt detta så betyder det inte att man kan kränka smala.
 
Man får kämpa för att vara smal/kurvig/ha muskler om man vill, men man behöver inte vara missnöjd med hur man ser ut. Man behöver inte kolla i spegeln och tänka t.ex "Jag är för tjock, och det är fult, jag måste träna mer", bara för att median säger att smalt är acceptabelt. Man borde göra det för sig själv, och inte för någon annan.

Jag förstår fortfarande inte, varför måste man älska sitt utseende, alltid hela tiden?
Jag tror det är du som har problem med att sätta dig in i anda personers situationer.

Tänk att du är fet. Du går på tunnelbanan, väggarna är tapetserade med smala tjejer som modellerar för diverse märken. Du kommer till jobbet, alla pratar om hur jobbig men samtidigt otroooligt rolig senaste löpturen var. Ni handlar plocksallad till lunch på Ica, den innehåller ju mycket grönt. Plocka med lite extra tonfisk, det är ju nyttigt. Ena kollegan köper bara en redbull, det är tjejen som alla avundas. Hon tränar varje dag, äter inget när ni är med och svimmar hela tiden. Alla andra kollegor sitter jämt inne på hennes rum, för hon har ju något speciellt.

När du kommer hem slår du på tvn. En smal hallåa säger glatt att härnäst börjar Paradise Hotel. Smala tjejer och vältränade killar dyker upp i rutan. Du funderar på mat. Spagetti med köttfärssås? Nja, det är ju så mycket kolhydrater. Köp lite kvarg istället, det säger den smala tjejen på jobbet att hon äter. Kvällen går, när Paradise Hotel är slut börjar du bli hungrig. Bara en chokladbit, du har ju varit såå duktig hela dagen. När du ätit dig mätt på choklad dyker hallåan upp igen, gladare, smalare och med mer synliga bröst och kindben än någonsin.

Du loggar in på bukefalos, ser att någon gnäller på en facebookgrupp vid namn Real women have curves. Haha.


Man måste inte älska sina valkar, att acceptera dem är en sak, att vara nöjd med dem en helt annan!!
Måste man gråta ut på ett forum för att det finns en grupp få facebook som gillar "större" tjejer, när ALLA modellgrupper bara har smala tjejer?!
 
Är man inte nöjd, stolt och älskar sig själv som man är, så tvivlar jag på att man gör det bara för att vikten ändras och nej, alla vill faktiskt inte vara smala!

Snyggt citat utan sammanhang. ;D

citat:
Nu pratar jag samhälls-generellt, alla betyder inte nödvändigtvis alla.
Alla vill vara smala.
slut citat.

Acceptera är en sak, nöjd en annan. Får man inte vilja något i den här världen?
 
Jag förstår fortfarande inte, varför måste man älska sitt utseende, alltid hela tiden?
Jag tror det är du som har problem med att sätta dig in i anda personers situationer.

Tänk att du är fet. Du går på tunnelbanan, väggarna är tapetserade med smala tjejer som modellerar för diverse märken. Du kommer till jobbet, alla pratar om hur jobbig men samtidigt otroooligt rolig senaste löpturen var. Ni handlar plocksallad till lunch på Ica, den innehåller ju mycket grönt. Plocka med lite extra tonfisk, det är ju nyttigt. Ena kollegan köper bara en redbull, det är tjejen som alla avundas. Hon tränar varje dag, äter inget när ni är med och svimmar hela tiden. Alla andra kollegor sitter jämt inne på hennes rum, för hon har ju något speciellt.

När du kommer hem slår du på tvn. En smal hallåa säger glatt att härnäst börjar Paradise Hotel. Smala tjejer och vältränade killar dyker upp i rutan. Du funderar på mat. Spagetti med köttfärssås? Nja, det är ju så mycket kolhydrater. Köp lite kvarg istället, det säger den smala tjejen på jobbet att hon äter. Kvällen går, när Paradise Hotel är slut börjar du bli hungrig. Bara en chokladbit, du har ju varit såå duktig hela dagen. När du ätit dig mätt på choklad dyker hallåan upp igen, gladare, smalare och med mer synliga bröst och kindben än någonsin.

Du loggar in på bukefalos, ser att någon gnäller på en facebookgrupp vid namn Real women have curves. Haha.


Man måste inte älska sina valkar, att acceptera dem är en sak, att vara nöjd med dem en helt annan!!
Måste man gråta ut på ett forum för att det finns en grupp få facebook som gillar "större" tjejer, när ALLA modellgrupper bara har smala tjejer?!

Din vardag måste vara rejält sorglig om den ser ut sådär.

Curves innebär ju inte större tjejer. Det kan betyda kurvig al'a tits and ass.

Kurvig betyder inte mullig eller större utan just att personens kropp har kurvor.

Det är ju inte heller en grupp som säger "we like curves". Man säger att kvinnor utan kurvor inte är riktiga kvinnor.
 
@Silkisif Så för att normerna premierar smalhet är det ok att racka på dem? Det rackas ju även på smala hela tiden, plus att som smal verkar det vara ännu viktigare att kvinnorna ställer upp för att behaga män. Iallafall jag, som nu är överviktig men som tidigare varit väldigt tunn, upplevde att som smalare fick jag rejält mycket mer oönskad uppmärksamhet. Men det är helt ok med dagliga sexuella trakasserier, jag var ju smal?

Om det är din egen verklighet du beskriver, vad är det som gör att du tror att de andra mår bättre än du? De kollar också på paradise hotel och rackar ner på sitt utseende. Vad säger att en med en ätstörning mår bättre än en med en annan (jämför nu svält/hetsätning med enbart svält).

Varför inte bara tycka att det är skit att det Ständigt Jävla Jämt är så fett mycket fokus på kvinnokroppar än att racka ner på de som anses följa den ideala bilden?

Och det är ju inte som att "idealt" bmi = lycklig, så indoktrinerade kvinnor är i att hata vår kropp och bedöma den efter utseende och inte funktion så känns det som att alla kvinnor hatar sina kroppar. Oavsett storlek.
 
Din vardag måste vara rejält sorglig om den ser ut sådär.

Curves innebär ju inte större tjejer. Det kan betyda kurvig al'a tits and ass.

Kurvig betyder inte mullig eller större utan just att personens kropp har kurvor.

Det är ju inte heller en grupp som säger "we like curves". Man säger att kvinnor utan kurvor inte är riktiga kvinnor.

Precis. Och alla vet ju att det viktiga är att en man sätter etiketten "riktig kvinna" påoss för att vi ska kunna vara lyckliga. :grin:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 872
Senast: Gunnar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 839
Senast: SiZo
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp