Real women have curves?

Vill minnas att för något/några år sedan fanns en tråd här på buke där alla flickor/tjejer/kvinnor postade div bilder på vad de ansåg vara snygga män, mer eller mindre påklädda och ingen tyckte att det var att göra män till objekt som det var okej att kommentera eller att det på något vis var synd om de män som inte hade de kroppstyperna. Hör heller inget om "en riktig man"/ " a real man"-bilderna/kommentarerna som florerar minst lika mycket som "a real woman"-bilder/kommentarer på sociala media.

Lite intressant.
 
@Gnist vad som florerar beror ju på ens eget flöde. Jag har aldrig sett en bild som anspelar på "en riktig man", men det är ju inte ok det heller. Personligen tycker jag att det är värre med en riktig kvinna än en riktig msn på grund av att kvinnors kroppar sexualiseras sååå mycket mer, men det gör det inte ok något av det.
 
Vill minnas att för något/några år sedan fanns en tråd här på buke där alla flickor/tjejer/kvinnor postade div bilder på vad de ansåg vara snygga män, mer eller mindre påklädda och ingen tyckte att det var att göra män till objekt som det var okej att kommentera eller att det på något vis var synd om de män som inte hade de kroppstyperna. Hör heller inget om "en riktig man"/ " a real man"-bilderna/kommentarerna som florerar minst lika mycket som "a real woman"-bilder/kommentarer på sociala media.

Lite intressant.
Fanns en likadan tråd om kvinnor med! Där personlig smak avgjorde vad personen ansåg vara snyggt.

Det var inte trådar som skrev om riktiga män eller riktiga kvinnor.
 
Hör heller inget om "en riktig man"/ " a real man"-bilderna/kommentarerna som florerar minst lika mycket som "a real woman"-bilder/kommentarer på sociala media.

Ja, det dyker upp bilder på temat "a real man" emellanåt också. Och begreppet "en riktig man" är precis lika problematiskt som begreppet "en riktig kvinna".
Skillnaden dem emellan är att medan en riktig kvinna uppmanas se ut på ett visst sätt så uppmanas en riktig man vara på ett visst sätt.
 
Att man har personliga preferenser är ju något vi bara får köpa. Alla gillar olika saker och jag är inte säker på att det går att förändra helt heller.

Men jag tycker det är en enorm skillnad på att säga vad man själv tycker är vackert/hett/etc och att säga att något annat är dålig.

Jag har vart både för smal och för fet enligt normen.
Jag upplevde absolut att folk var på en mer om smal. Där var folk öppet på en och gav gliringar. Då jag var överviktig var det nog mer så att man bara inte ansågs lika snygg och inte fick lika mycket fördelar. Men heller inte lika mycket skit i form av skitsnack, otrevligheter etc.
Jag vet inte om någon någonsin kommenterade det nedsättande, direkt till mig.
Däremot blev jag absolut ledsen då en klantskalle frågade om jag var gravid.

Jag tycker det verkar vara så att man behandlar överviktiga "fel" på ett vis och de som är för smala på ett annat mer direkt.

I dagsläget är jag hyfsat smal. Jag tränar mycket och försöker hålla hyfsad koll på vad jag äter. Det verkar göra att det är ok att kalla mig för mager. Det har jag nämligen råkat ut för nyligen. Nu är jag 34 år och har inga ätstörningar(längre) och är ok med hur jag ser ut. Men jag tycker inte man säger så till folk. Mager är ingen komplimang. För mig klingar det rätt illa.
Det är en grej om man är orolig om personen äter nog, är frisk etc. Men jag fattar inte varför man ska hävda att en frisk person eller tom en sjuk är mager för.
Är man orolig lägger man fram det annorlunda. Det har iaf jag gjort då jag haft vänner med än inte diagnosticerad anorexi tex.
Då poängterar man ju att man vill hjälpa och undrar hur de MÅR. Hur de ser ut är inte det viktiga.

Jag har manliga vänner också som inte kan lägga på sig och ständigt ska behöva höra hur smala de är. Så det är inte bara tjejer..

Är någon överviktig anser jag inte heller det behöver poängteras. Som sagt.. Hur någon ser ut är deras business.
Är det dock så att en vän jag känner väl och bryr mig om lever osunt och inte mår bra kan vi prata om det. Men det är något annat än utseendet det bygger på - igen.
 
Ja, det dyker upp bilder på temat "a real man" emellanåt också. Och begreppet "en riktig man" är precis lika problematiskt som begreppet "en riktig kvinna".
Skillnaden dem emellan är att medan en riktig kvinna uppmanas se ut på ett visst sätt så uppmanas en riktig man vara på ett visst sätt.

Det finns bilder om "riktiga män" som ska se ut på ett visst sätt.

Har sett bilder på fb där svettiga, muskulösa solbrända, halvnakna brandmän anses vara "riktiga män" och även bilder som visar att "riktiga män" har skägg.

... :wtf:
 
@Mammas Nej gud nej, tog inte det som kritik. Spann bara vidare ;) Det där med att bli utstirrad i vilket syfte de än gör det är sjukt obehagligt. Det får en verkligen att känna att man vore ett objekt. Jag känner att jag vill försvinna vid sådana tillfällen för att det är så obehagligt :crazy:

Som flera har skrivit så är det många gånger kvinnor själva som säger elaka saker om varandras utseende. Tänk om alla bara kastade iväg det och helhjärtat värnade om varandra och struntade i att lägga tid på något som inte borde spela någon roll. Vilken dröm!
 
@tuaphua Det känns lite ledsamt att du tror att du inte behandlades sämre som överviktig än smal och att det skulle bero på att man automatisk inte var snygg eller hade så många fördelar :( Det känns väldigt ytligt.
Jag tänker på mina vänner i alla möjliga format och de av mina vänner som är överviktiga? De är så otroligt vackra både på in- och utsidan och de har jättemånga fördelar! De är både smarta, trevliga och humoristiska sådana :love:
 
@tuaphua Det känns lite ledsamt att du tror att du inte behandlades sämre som överviktig än smal och att det skulle bero på att man automatisk inte var snygg eller hade så många fördelar :( Det känns väldigt ytligt.
Jag tänker på mina vänner i alla möjliga format och de av mina vänner som är överviktiga? De är så otroligt vackra både på in- och utsidan och de har jättemånga fördelar! De är både smarta, trevliga och humoristiska sådana :love:

Jag får nog rekommendera att läsa om mitt inlägg. ;)

Jag tyckte jag rätt tydligt skrev att man som underviktig fick mer direkta gliringar och att man som överviktig behandlades fel på annat vis, mer indirekt. Men inte genom direkta påhopp.

Att man fick fler fördelar menar jag givetvis att man av andra människor ges bättre möjligheter. Dvs man kanske tex inte fick lika snabb hjälp av bartendern, killen som skulle med tåget kanske inte åbäkade sig att hålla det när man kom rusandes lite sen, man fick inte gå förbi kön, man bjöds inte på ditten och datten.. Sånt som folk gör extra av olika skäl, bla för att de tycker någon är attraktiv.
 
@tuaphua Fast man kan ju vara attraktiv trots övervikt :) Det låter hemskt att man pga sin vikt skulle bli dissad så framför en smal? :eek:

Alla attraheras man ju av olika saker. Men jag upplevde stor skillnad i hur jag behandlades. Och jag är inte så bakom flötet att jag inte märker varför vissa gör vissa saker.
Det finns väl studier på det där också har jag för mig. Att folk med ett visst sorts yttre genererar viss sorts behandling i form av olika förmåner, få jobb etc.

Det är väl lite samma som att anta att jag som rejält sminkad skulle vara mindre kunnig inom mitt yrkesområde eller mindre intelligent än någon som inte sminkar sig.
Men visst bemöts jag annorlunda beroende på hur jag ser ut där med.
Detsamma gäller vilka kläder man bär.

Givetvis gäller det inte alla människor eller ens de flesta. Men det gäller så pass många att det iaf blir en tydlig skillnad.

Det beror också som sagt på i vilka kretsar man rör sig, vilka miljöer..
 
Det finns bilder om "riktiga män" som ska se ut på ett visst sätt.

Har sett bilder på fb där svettiga, muskulösa solbrända, halvnakna brandmän anses vara "riktiga män" och även bilder som visar att "riktiga män" har skägg.

... :wtf:

Jo, visst finns det. Men tonvikten ligger inte där.

Bildgoogla först "real men" därefter "real women" så tror jag att du ser skillnaden jag trycker på.
 
Jo, visst finns det. Men tonvikten ligger inte där.

Bildgoogla först "real men" därefter "real women" så tror jag att du ser skillnaden jag trycker på.

Real women: Ungefär 1 550 000 000 resultat
Real men: Ungefär 535 000 000 resultat

Är ju uppenbarligen "bara" en miljon fler som tycker till om hur riktiga kvinnor ska vara. Betryggande.
 
Real women: Ungefär 1 550 000 000 resultat
Real men: Ungefär 535 000 000 resultat

Är ju uppenbarligen "bara" en miljon fler som tycker till om hur riktiga kvinnor ska vara. Betryggande.

Ja. Försöker trösta mig med att en (deprimerande liten) del av träffarna förmodligen är att man ska ge fan i att använda begreppet.

Sen är som sagt bildgooglingen högst nedslående. Visst finns det några sexpack och nåt skägg bland "real men" men resultatet är betydligt mer varierat än vid sökningen "real women" som nästan undantagslöst visar nakna eller underklädesprydda kroppar.
 
Real women: Ungefär 1 550 000 000 resultat
Real men: Ungefär 535 000 000 resultat

Är ju uppenbarligen "bara" en miljon fler som tycker till om hur riktiga kvinnor ska vara. Betryggande.

Ja och inte bara antalet. Jag blev faktiskt chockad över hur bilderna enhetligt visade en så drastisk skillnad! Naturligtvis är båda idéerna problematiska, men att se resultaten för "real woman" var ju bara gräsligt.
 
Ja. Försöker trösta mig med att en (deprimerande liten) del av träffarna förmodligen är att man ska ge fan i att använda begreppet.

Sen är som sagt bildgooglingen högst nedslående. Visst finns det några sexpack och nåt skägg bland "real men" men resultatet är betydligt mer varierat än vid sökningen "real women" som nästan undantagslöst visar nakna eller underklädesprydda kroppar.

Ja och inte bara antalet. Jag blev faktiskt chockad över hur bilderna enhetligt visade en så drastisk skillnad! Naturligtvis är båda idéerna problematiska, men att se resultaten för "real woman" var ju bara gräsligt.

Ja men precis, det var bara ett tillägg. Kollar man på båda blir det ju smärtsamt uppenbart att det handlar om helt olika saker.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 089
Senast: Gunnar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 644
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 185
Senast: SiZo
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp