Real women have curves?

Svarade på vad jag ansåg relevant att svara på, övriga ord hade bara varit utfyllnad och gett en oklar bild på vad jag svarade på så jo det finns sammanhang.
 
Jag förstår fortfarande inte, varför måste man älska sitt utseende, alltid hela tiden?
Jag tror det är du som har problem med att sätta dig in i anda personers situationer.

Tänk att du är fet. Du går på tunnelbanan, väggarna är tapetserade med smala tjejer som modellerar för diverse märken. Du kommer till jobbet, alla pratar om hur jobbig men samtidigt otroooligt rolig senaste löpturen var. Ni handlar plocksallad till lunch på Ica, den innehåller ju mycket grönt. Plocka med lite extra tonfisk, det är ju nyttigt. Ena kollegan köper bara en redbull, det är tjejen som alla avundas. Hon tränar varje dag, äter inget när ni är med och svimmar hela tiden. Alla andra kollegor sitter jämt inne på hennes rum, för hon har ju något speciellt.

När du kommer hem slår du på tvn. En smal hallåa säger glatt att härnäst börjar Paradise Hotel. Smala tjejer och vältränade killar dyker upp i rutan. Du funderar på mat. Spagetti med köttfärssås? Nja, det är ju så mycket kolhydrater. Köp lite kvarg istället, det säger den smala tjejen på jobbet att hon äter. Kvällen går, när Paradise Hotel är slut börjar du bli hungrig. Bara en chokladbit, du har ju varit såå duktig hela dagen. När du ätit dig mätt på choklad dyker hallåan upp igen, gladare, smalare och med mer synliga bröst och kindben än någonsin.

Du loggar in på bukefalos, ser att någon gnäller på en facebookgrupp vid namn Real women have curves. Haha.


Man måste inte älska sina valkar, att acceptera dem är en sak, att vara nöjd med dem en helt annan!!
Måste man gråta ut på ett forum för att det finns en grupp få facebook som gillar "större" tjejer, när ALLA modellgrupper bara har smala tjejer?!

Så du menar att bara för att median favoriserar smala så har man rätt att kränka dom?
Denna gruppen säger inte att dom tycker om större tjejer, utan att man ska vara det, annars så är man inte en riktig kvinna. Det är lika dåligt som att säga att man måste vara smal.
 
Din vardag måste vara rejält sorglig om den ser ut sådär.

Curves innebär ju inte större tjejer. Det kan betyda kurvig al'a tits and ass.

Kurvig betyder inte mullig eller större utan just att personens kropp har kurvor.

Det är ju inte heller en grupp som säger "we like curves". Man säger att kvinnor utan kurvor inte är riktiga kvinnor.

Ja, förmodligen är hela jag sorglig. ;)

Kurvig betyder antingen att

1. Man är vältränad och har muskler, men då TENDERAR brösten att försvinna.

2. Man har lite fler procent fett på kroppen. De som bara sätter fett på bröst och rumpa är rätt få, så en sådan kropp är knepig att ha som ideal. Bara de med rätt gener och/eller tillräckligt mycket pengar når dit. Jag sätter exempelvis även fett på benen, tränar jag försvinner brösten. Det är en för många omöjlig ekvation.
Jag tror inte att poängen från början med gruppen som diskuteras är att riktiga kvinnor har mage. Jag tror att det är att riktiga kvinnor har bröst och rumpa. Exempel

Det finns en grupp som heter Real women have muscles. Varför blir inte TS stött av den gruppen?
 
@nightcrawler Din slutkläm med att du blir äcklad av dina valkar, är det så du ser på andra också? Att någon med valkar, mage etc är äckligt? Jag tycker det är lite taskigt att man inte kan få ta upp problemen kring hur illa man som överviktig i samhället blir behandlad idag utan att någon måste komma och säga att det är minst lika illa att någon poängterar att man är för smal/smal. Det handlar ju om att se utom sig själv och sätta in sig i någons situation och inte kräva fokus som smal i alla sammanhang när den redan smala är de som är så mycket uppmärksammade redan och dessutom efter dagens ideal till största del. Kan man inte i stället låta bli att behöva söka den delen när vi pratar om överviktigas behandling och låta de få göra sig hörda och stötta och försöka ändra den dåliga behandlingen man får med lite extra hull i stället för att göra det till något egoistiskt när 99.9% av tiden redan består av smala och dess förträfflighet?

jag blir äcklad av mej själv för jag äcklas av fetma. jag skiter i om andra är feta det är deras problem.
har man alltid sett ut på ett visst sätt så är det svårt att acceptera om kroppen ändras. jag gick upp av mediciner. men har lyckats gå ner igen. då var jag ändå inte jättestor. men från att ha vägt 53 så gå upp till 75 utan att göra nått då man jävligt dåligt. väger 65 nu och är nöjd med det förutom magen som inte vill ge sig.

du har tydligen aldrig vart så smal så du har fått höra dom kränkningar som man får höra då eftersom du säger som du gör. man får inte vara för smal heller i dagens samhälle. du ska vara smal och vältränad men du får inte vara för smal. det är problem åt båda hållen. det är inte bara dom feta som det är synd om. varför ska dom smalas problem förminskas? det är lika hälsovådligt att vara för smal.
 
Senast ändrad:
Ja, förmodligen är hela jag sorglig. ;)

Kurvig betyder antingen att

1. Man är vältränad och har muskler, men då TENDERAR brösten att försvinna.

2. Man har lite fler procent fett på kroppen. De som bara sätter fett på bröst och rumpa är rätt få, så en sådan kropp är knepig att ha som ideal. Bara de med rätt gener och/eller tillräckligt mycket pengar når dit. Jag sätter exempelvis även fett på benen, tränar jag försvinner brösten. Det är en för många omöjlig ekvation.
Jag tror inte att poängen från början med gruppen som diskuteras är att riktiga kvinnor har mage. Jag tror att det är att riktiga kvinnor har bröst och rumpa. Exempel

Det finns en grupp som heter Real women have muscles. Varför blir inte TS stött av den gruppen?

Kanske för att jag inte har sett den gruppen förut?
 
Här ger du lite svar åt dig själv. Varför är det fel att ha fått lite mage? Varför ser du lite valkar som något äckligt?
Det är inte för att just du råkar vara född med en tanke om att smalt är "bäst" och lite rundare är lite "fel". Det är samhället som har gett dig den bilden.
Precis som alla andra i samhället peppras av bilder att smalt är det rätta. @Andromedae hade ett väldigt bra citat där.

Att det är "mer synd om" (ogillar det uttrycket men hittar inget bättre för stunden) tjocka än smala beror alltså på samhällets ideal. Bara en sån sak som att jag tvekade ett ögonblick inför att skriva tjocka - för att det kan låta nedsättande - medans smala kändes naturligt att skriva. Så laddade är orden (och formerna).

har aldrig haft mage. är naturligt smal från början. jag är van att se ut så. varför skulle jag vilja få mage och valkar?
 
@Silkisif Så för att normerna premierar smalhet är det ok att racka på dem? Det rackas ju även på smala hela tiden, plus att som smal verkar det vara ännu viktigare att kvinnorna ställer upp för att behaga män. Iallafall jag, som nu är överviktig men som tidigare varit väldigt tunn, upplevde att som smalare fick jag rejält mycket mer oönskad uppmärksamhet. Men det är helt ok med dagliga sexuella trakasserier, jag var ju smal?
Jag skriver INGENSTANS att det är okej med trakasserier, varför kan du inte diskutera på ett schysst sätt? Vi tycker olika och disuterar, ja, men det betyder inte att du behöver vara otrevlig. Eller?

Nej det är inte ok att racka ner på dem. Jag vill dra en parallell till en annan tråd.
Där handlade det om (om jag minns rätt) smileys i olika färger. Folk tyckte att de vita var helt okej, det är ju majoriteten, men att ha svarta klubbor? Nej fy!
Då var det helt okej att "vara otrevlig mot" de privilegierade. Varför inte nu?

Jag vet inte om det var just du som var med och diskuterade i den, men du verkar ju ha halva bukefalos bakom dig så någon känner säkert igen situationen.

@SilkisifOm det är din egen verklighet du beskriver, vad är det som gör att du tror att de andra mår bättre än du? De kollar också på paradise hotel och rackar ner på sitt utseende. Vad säger att en med en ätstörning mår bättre än en med en annan (jämför nu svält/hetsätning med enbart svält).

Jag säger fortfarande inte att de andra mår bättre.. Men de mår inte dåligt av samma skäl. De ser inte på sin smala kompis som gråter ut över att den är såååå fet, tittar ner på sin mage och suckar.. Inte när deras kompis väger 20 kg mer.
Jag har inte nämnt ätstörningar öht, jag tycker inte det hör hit. Du får gärna förklara varför det gör det om du tycker det hör till ämnet.

@SilkisifVarför inte bara tycka att det är skit att det Ständigt Jävla Jämt är så fett mycket fokus på kvinnokroppar än att racka ner på de som anses följa den ideala bilden?
Jag förstår inte din mening, förlåt.
Utan förstärkande ord:
"Varför inte tycka att det är skit att det alltid är så mycket fokus på kvinnokroppar (snarare) än att racka ner på de som anses följa den ideala bilden?"
Om jag tolkat rätt: Jag håller med...

@SilkisifOch det är ju inte som att "idealt" bmi = lycklig, så indoktrinerade kvinnor är i att hata vår kropp och bedöma den efter utseende och inte funktion så känns det som att alla kvinnor hatar sina kroppar. Oavsett storlek.
Sant. Jag har inte sagt något annat.
 
Så du menar att bara för att median favoriserar smala så har man rätt att kränka dom?
Denna gruppen säger inte att dom tycker om större tjejer, utan att man ska vara det, annars så är man inte en riktig kvinna. Det är lika dåligt som att säga att man måste vara smal.
Det är vad media säger åt mig hela tiden. Ta en titt på tv-shop. Ska de få finnas?!

Nej, det är inte okej att kränka, men skaffa lite skinn på näsan! Det är ingen som säger du är ful, det är någon som favoriserar en grupp som aldrig annars känner sig favoriserad. Kan du inte låta dem ha sin tid i rampljuset? De har ingen annan. Blunda, titta bort. Låt dem som av gruppen blir det känna sig lite stolta för en gångs skull.
 
Ja, förmodligen är hela jag sorglig. ;)

Kurvig betyder antingen att

1. Man är vältränad och har muskler, men då TENDERAR brösten att försvinna.

2. Man har lite fler procent fett på kroppen. De som bara sätter fett på bröst och rumpa är rätt få, så en sådan kropp är knepig att ha som ideal. Bara de med rätt gener och/eller tillräckligt mycket pengar når dit. Jag sätter exempelvis även fett på benen, tränar jag försvinner brösten. Det är en för många omöjlig ekvation.
Jag tror inte att poängen från början med gruppen som diskuteras är att riktiga kvinnor har mage. Jag tror att det är att riktiga kvinnor har bröst och rumpa. Exempel

Det finns en grupp som heter Real women have muscles. Varför blir inte TS stött av den gruppen?

Hon kanske inte har sett gruppen? Hon kanske inte har blivit kränkt för att hon inte har muskler?
 
Det är vad media säger åt mig hela tiden. Ta en titt på tv-shop. Ska de få finnas?!

Nej, det är inte okej att kränka, men skaffa lite skinn på näsan! Det är ingen som säger du är ful, det är någon som favoriserar en grupp som aldrig annars känner sig favoriserad. Kan du inte låta dem ha sin tid i rampljuset? De har ingen annan. Blunda, titta bort. Låt dem som av gruppen blir det känna sig lite stolta för en gångs skull.

*Kräks lite i munnen*

Känns inte som om det går att besvara det på ett annat vis.

Åh, vad fan är det för fel på att alla kanske ska få må bra och slippa en jävla massa skit hela tiden. Det handlar inte om att vissa ska få en stund i rampljuset som stolta. Man behöver inte platta till andra för att kurviga, tjockisar, plankor, benrangel, smala, normala, yppiga ska få kunna känns sig stolta.

Det handlar inte om att få skinn på näsan det handlar om att folk är så jävla respektlösa. Inklusive dig.
 
@nightcrawler Självklart ska inte någon bli påhoppad för att man är för smal heller, är medveten om att många har stor problematik att öka i vikt trots att de äter mer. Min ena bror tex går inte upp i vikt vad han än äter. Om han vill bli större i kroppen så får det ske av träning.

Men det är fortfarande så att det sticker mest i ögonen om någon är överviktig för att det smala idealet finns precis överallt och berättar hur vi ska se ut för att accepteras och inte ses ner på i samhället. En överviktig person vill folk gärna stämplas som både ful och korkad. Men som smal antas du inte vara korkad pga hur du ser ut. Hur man än vänder och vrider på det så är det aldrig okej att ta sig rättigheter att vara elaka mot vare sig för smala eller överviktiga alls. Men vi kan också konstatera att de överviktiga i jämförelse med de för smala får ta mycket mer skit och då när någon vill diskutera det så måste alltid någon för smal mena att de har det likadant och det är ju inte sant, därför tycker jag att man kanske kan försöka vara peppande eller ett stöd i stället för att ha behov av att skrika lite högre om sig själv när det uppenbara största skiten får tas av överviktiga
 
Eller så kan man bara säga att folk ska vara lite snällare mot folk.

Bara för att en stor grupp människor får skit så betyder det inte att en mindre grupp människor som också får skit inte mår dåligt av det.

Att få höra jävla benrangel, ät lite mer du är så vidrigt smal kan göra lika ont som när någon vrålar jävla tjockis vad korkad och lat du är.
 
@Springsteen "Som att bli spottad i ansiktet" Exakt, precis så känns det med sånna där texter..

Själv blev jag kallad spinkis från dagis, det är väl inte så farligt i sig. Bara att skaffa sig lite skinn på näsan som @Silkisif säger! Och sen på högstadiet eskalerade det när fler hakade på så jag inte kunde äta lunch utan att få massa kommentarer om vad jag hade på tallriken och saker på temat "ska du äta ALLT det där?" med menande blickar och gapskratt. Detta ledde till slut till att jag inte orkade äta i skolmatsalen utan skippade helt enkelt lunch, vilket såklart inte direkt ledde till någon viktökning. Blev ännu smalare och blev inkallad till skolsköterskan vilket naturligtvis kom ut och ledde till ännu fler kommentarer och hån.

Har fortfarande, 24 år gammal, väldigt svårt att äta bland folk och cyklar ofta hem på lunchen så de som inte känner mig kanske ser mig som ett träningsfreak, men det kan finnas annat bakom. Även bland smala.

Men det är klart, jag är ju smal så det är väl bara att stå ut.
 
Hon kanske inte har sett gruppen? Hon kanske inte har blivit kränkt för att hon inte har muskler?
Då borde hon inte bli kränkt om hon inte har fett.

Sant, men hon borde ha kollat om det fanns en med innebörden Real women have no curves innan hon startade tråden? Annars tycker jag ett mycket mer passande ämne vore typ "Varför alltid klaga på kvinnokroppen?"


*Kräks lite i munnen*

Känns inte som om det går att besvara det på ett annat vis.

Kan du inte försöka diskutera ens lite mer sakligt? Det hade räckt med ett
"Känns inte som om det går att besvara det du skriver, det är så fel EFTERSOM..."


Åh, vad fan är det för fel på att alla kanske ska få må bra och slippa en jävla massa skit hela tiden. Det handlar inte om att vissa ska få en stund i rampljuset som stolta. Man behöver inte platta till andra för att kurviga, tjockisar, plankor, benrangel, smala, normala, yppiga ska få kunna känns sig stolta.

Det handlar inte om att få skinn på näsan det handlar om att folk är så jävla respektlösa. Inklusive dig.
I den ideala värld du tror vi lever i så håller jag med dig. Men folk mår dåligt för att de alltid är den som inte kan vara med på idrotten för att de inte orkar springa, de går och "shoppar" med sina kompisar men provar aldrig kläder eftersom de skäms för att de bär storlek XL.
Ja, det finns smala människor dom också mår dåligt, det är INTE de jag vill komma åt, de är sjuka. Deras sjukdom är deras problem, de har också gått på medieniten som bekräftar smala människor. De tycker ni synd om. Men alla de tjockare som når dåligt, men som bara inte kan sluta äta, inte kan spy? Är det inte synd om dem? Kan de aldrig få någon form av bekräftelse?

Jag hade GÄRNA sett att det fanns en grupp som gillade smala, en som gillade tjocka, en som gillar blonda, en som gillar svarthåriga, en som gillar rockabilly, en som gillar... ja, allt. För vi är alla olika och folk gillar olika. Varför ska inte alla få känna sig bekräftade någon gång? Jag tycker det som diskuteras här är egoistiskt.
Jag tycker inte det är såå fel att det står real women. Det är någon annans syn, kan man inte acceptera att vi gillar olika? Visst hade det varit bättre med "I like women with curves", men jag tror faktiskt inte att någon skulle bli mindre kränkt för det.


@Silkisif Du nämnde ätstörningar när du skrev om tjejen som var allas hjälte. Hon som inte äter alls och svimmar hela tiden.
Förlåt. Det var inte ätstörningarna i sig jag ville åt, jag ville få till känslan av att hon är smal, och alla älskar det. My bad.
 
I den ideala värld du tror vi lever i så håller jag med dig. Men folk mår dåligt för att de alltid är den som inte kan vara med på idrotten för att de inte orkar springa, de går och "shoppar" med sina kompisar men provar aldrig kläder eftersom de skäms för att de bär storlek XL.
Ja, det finns smala människor dom också mår dåligt, det är INTE de jag vill komma åt, de är sjuka. Deras sjukdom är deras problem, de har också gått på medieniten som bekräftar smala människor. De tycker ni synd om. Men alla de tjockare som når dåligt, men som bara inte kan sluta äta, inte kan spy? Är det inte synd om dem? Kan de aldrig få någon form av bekräftelse?

Jag är smal. Jag är inte sjuk. Jag äter mycket mat men kroppen väljer att vara smal eftersom jag rör på mig väldigt mycket. Nu är jag inte överdrivet smal, utan har strl S i kläder. M.a.o. borde det vara "perfekt och problemfritt"?
Jag handlar aldrig kläder, jag hatar att shoppa, jag hittar inte kläder som passar. Dessutom räknas jag automatiskt som pisstråkig eftersom jag försöker ta hand om mig själv.

Faktum är att jag får fler negativa kommentarer osv nu när jag är smal jämfört med när jag tidigare vägde 20kg mer. (och det var inte 20kg muskler om vi säger så...)

Två fel gör inte ett rätt.
 
Ja, det finns smala människor dom också mår dåligt, det är INTE de jag vill komma åt, de är sjuka. Deras sjukdom är deras problem, de har också gått på medieniten som bekräftar smala människor. De tycker ni synd om. Men alla de tjockare som når dåligt, men som bara inte kan sluta äta, inte kan spy? Är det inte synd om dem? Kan de aldrig få någon form av bekräftelse?

Alla smala är inte sjuka. Jag hade till exempel ingen ätstörning som sådan, tyckte inte att jag var tjock eller så utan slutade äta enbart på grund av kommentarerna.

Men jo, absolut är det synd om de som är tjocka också. Men det är väl ingen motsättning mot att det kan vara jobbigt för smala också?
 
Då borde hon inte bli kränkt om hon inte har fett.

Sant, men hon borde ha kollat om det fanns en med innebörden Real women have no curves innan hon startade tråden? Annars tycker jag ett mycket mer passande ämne vore typ "Varför alltid klaga på kvinnokroppen?"




Kan du inte försöka diskutera ens lite mer sakligt? Det hade räckt med ett
"Känns inte som om det går att besvara det du skriver, det är så fel EFTERSOM..."



I den ideala värld du tror vi lever i så håller jag med dig. Men folk mår dåligt för att de alltid är den som inte kan vara med på idrotten för att de inte orkar springa, de går och "shoppar" med sina kompisar men provar aldrig kläder eftersom de skäms för att de bär storlek XL.
Ja, det finns smala människor dom också mår dåligt, det är INTE de jag vill komma åt, de är sjuka. Deras sjukdom är deras problem, de har också gått på medieniten som bekräftar smala människor. De tycker ni synd om. Men alla de tjockare som når dåligt, men som bara inte kan sluta äta, inte kan spy? Är det inte synd om dem? Kan de aldrig få någon form av bekräftelse?

Jag hade GÄRNA sett att det fanns en grupp som gillade smala, en som gillade tjocka, en som gillar blonda, en som gillar svarthåriga, en som gillar rockabilly, en som gillar... ja, allt. För vi är alla olika och folk gillar olika. Varför ska inte alla få känna sig bekräftade någon gång? Jag tycker det som diskuteras här är egoistiskt.
Jag tycker inte det är såå fel att det står real women. Det är någon annans syn, kan man inte acceptera att vi gillar olika? Visst hade det varit bättre med "I like women with curves", men jag tror faktiskt inte att någon skulle bli mindre kränkt för det.



Förlåt. Det var inte ätstörningarna i sig jag ville åt, jag ville få till känslan av att hon är smal, och alla älskar det. My bad.

Varför ska hon behöva kolla upp saker och varför får hon inte bli kränkt när folk kränker henne för hur hon ser ut? Det är ju säkerligen inte enbart en grupp på internet som har gjort att hon känner som hon gör.

Det har att göra med att man säger att någon inte är kvinna vara för att de inte har kurvor, fett, muskler osv. Det är så jäkla dumt att det inte är klokt.

Att det gör en kräkfärdig är att man rättfärdigar shaming av smala med att tjocka har det så mycket värre. Och att klanka ner på smala gör att tjocka känner sig bättre. Varför inte vara lite snäll och inte klanka ner på någon? Det kanske vore något?

Så smala människor som mår dåligt mår dåligt för att de är sjuka och att det är deras problem? Tack för ännu en spottloska å de smala människor som lider. Sen så drar du upp ätstörningar igen. Är smal = spy?

Min sambo är väldigt smal och får stå ut med det mesta när det gäller kommentarer om detta. Själv är jag inte i närheten av smal längre. Men han äter mängder och går inte upp i vikt. Men visst han måste ju spy för han är ju smal.

Att tjocka aldrig får någon bekräftelse om att det är som du säger "synd om" stämmer inte direkt. Det anses vara elakt att kommentera en tjock människas vikt och utseende. Men att påpeka mängden mat en smal äter eller att ta sig friheter när det gäller deras vikt är socialt accepterat.

Sen så får jag be om att du slutar lägga ord i munnen på folk. Det är ingen som skriver att det inte är synd om tjocka. Det är ingen som skriver att tjockisen som inte kan springa borde få lite mer skinn på näsan för bu fucking hu för den tjockisen liksom.

Nej. För så är det inte. Folk reagerar på det faktum att det är ok att shaming mot kvinnor är acceptabelt.

Det är ingen som skriver att det är mer synd om smala som får skit.

Däremot skriver folk att det är synd om tjocka och att smala som får skit ska ta det med en klackspark. Det är allt annat än okey.

Varför är det så jävla svårt att kanske tänka att dumma kommentarer och shaming oavsett kroppstyp gör ont? Hur svårt kan det vara?

"I like women with curves" Eller "we who like women with curves" är något helt annat än "real women have curves" och det är sorgligt att du inte förstår skillnaden. Curves kan bytas ut mot vilket annat beskrivande ord som helst och det skulle fortfarande vara lika fel.
 
Så du menar att bara för att median favoriserar smala så har man rätt att kränka dom?
Denna gruppen säger inte att dom tycker om större tjejer, utan att man ska vara det, annars så är man inte en riktig kvinna. Det är lika dåligt som att säga att man måste vara smal.


En sak jag tänkte på rent allmänt att man "får" hacka mer på vissa grupper än andra är ju t ex att det är helt okej att hacka på "typiska svenskar" som låten Välkommen till Sverige eller Svennebanan. Inte har jag hört en låt om andra kulturer på det viset, där man driver med deras traditioner. Speciellt inte som spelas på svensk radio.

Så vissa saker är absolut mer "okej" att hacka på verkar det som, smala, svennar, blonda t ex. Kan absolut inte förstå varför men bara en observation.
 
En sak jag tänkte på rent allmänt att man "får" hacka mer på vissa grupper än andra är ju t ex att det är helt okej att hacka på "typiska svenskar" som låten Välkommen till Sverige eller Svennebanan. Inte har jag hört en låt om andra kulturer på det viset, där man driver med deras traditioner. Speciellt inte som spelas på svensk radio.

Så vissa saker är absolut mer "okej" att hacka på verkar det som, smala, svennar, blonda t ex. Kan absolut inte förstå varför men bara en observation.

Har också märkt det.
Är det avundsjuka? Hackar man på dom bara för att andra gör det? Osv.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 873
Senast: Gunnar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 137
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp