Bukefalos 28 år!

Rekomendera eller inte????

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Orzon

Det har nu gått några år. Min kompis (som är en väldigt trevlig kille, har hästar, inte det minsta ful och en bra person) råkade nog registrera sej här på Buke i fel period. För han fick en uppsjö med tråkiga mail och pm som anklagade honom för att vara tjej som bara var inne på Buke för att störa :smirk:
Idag har vi haft ett långt samtal och han vågar inte komma tillbaka för han vill inte råka ut för samma ska igen. Ska jag råda honom att göra ett nytt försök eller inte???

Jag har fortfarande dåligt samvete för att jag drog in honom här förra gången och det gick så illa. Men nu verkar ju klímatet på Buke vara lite annorlunda. Eller?
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Stackarn låter inte alls kul, alla dom som "mobbat" honom borde skämas och dom vet nog vilka dom är oxå.. FY på er!!

Han borde komma tillbaka hälsa det!!
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Tack. Jag ska hälsa att i vilket fall så tycker 2 personer (du och jag) att han ska ge Buke ett nytt försök.
Men efter att ha läst en del av dom PM han fick så förstår jag att han tror att vi är ett antal galningar som har som hobby att tracka ner på folk :eek:
 
Sv: Rekomendera eller inte????

inte för att jag hör hemma i detta forum men det är klart att han ska ge buke en andra chans.
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Det facinerar mig vad folk måste ha alldeles för mycket tid... Att ens orka börja skicka pm och anklaga folk hejvilt... Säg åt han du att han är välkommen tillbaka och att han inte ska bry sig om idioter!!
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Det är väl klart att han kan komma tillbaka om han vill det. Om någon får otrevliga PM m m så beror det väl på vad personen skriver? Har ingen aning om vad han skrev som retade folk, men vissa på forumet är inte så diplomatiska ibland s a s. Det kanske gällde honom också? (Gäller kanske undertecknad med.)
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Vad jag vet så var det inte vad han skrev som folk retade sej på. Men nu i efterhand har jag förstått att just då var det en del tjejer som utgav sej för att vara hästkillar. Det var nog bara felt timing kanske. :smirk:
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Toriryttaren skrev:
För han fick en uppsjö med tråkiga mail och pm som anklagade honom för att vara tjej som bara var inne på Buke för att störa
...

Jag har fortfarande dåligt samvete för att jag drog in honom här förra gången och det gick så illa. Men nu verkar ju klímatet på Buke vara lite annorlunda. Eller?
Saknas det inte en bit i berättelsen? Vad var det som gav upphov till alla e-brev och PM? Självklart finns det inget försvar för otrevliga e-brev och PM, men det förefaller mindre sannolikt att någon skulle bli slumpmässigt utvald att ta emot anklagelser. Vad var det som avsändarna retade sig på?

Du bör inte ha dåligt samvete, det var knappast ditt fel att det gick som det gick.
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Tycker oxå att han ska ge buke en andra chans!! Han är välkommen!!
/Trilla
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Undrar om det är han som jag PM:ade lite med. Men jag har för mig han skrev här efter ett tag att han fått tjej här genom buke.
Men det kanske inte var han.
Men jag minns den perioden. Men det var också så att det just då var några som brukade vara här som skaffade nick och spelade tjejer (har för mig det kom fram vem det var tillslut)
Iallafall, är det den killen så tycker jag han ska komma tillbaka, han var jättetrevlig. Men det slutade ju med att jag blev osäker om han var tjej eller kille, för alla skrev han var tjej, och jag fick också pm om att det var så.
Har för mig att jag skrev jag var osäker vem han var, men jag hoppas jag inte skrev något otrevligt.

Självklart ska han komma tillbaka om han vill det.
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Toriryttaren skrev:
Det har nu gått några år. Min kompis (som är en väldigt trevlig kille, har hästar, inte det minsta ful och en bra person) råkade nog registrera sej här på Buke i fel period. För han fick en uppsjö med tråkiga mail och pm som anklagade honom för att vara tjej som bara var inne på Buke för att störa :smirk:
Va!??! :eek:
Jag blir alldeles... ställd. Låter inte klokt....

Säg åt honom att prova och ge det en ny chans! Uppsjön av mail och pm kan väl inte ha varit från en majoritet härinne? Ta bort mailadressen och blockera de användare som betett sig taskigt!
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Men jag förstår på sätt och vis att det blev som det blev.
Man vågade ju knappt svara på PM man fick. Är det någon man ska vara sur på, så är det väl de som lurades och spelade killar fast de var tjejer, för så var det. Det kom ju fram tillslut.
Det satt folk här och skrev pm med dessa sk killar. Och lurade blev dom. Sen när det var sånna som brukade skriva här i andra nick, gjorde ju att det var inte så kul för dessa som blev lurade att tro de skrev till någon annan (hm, nu blev det nog snurrigt)
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Grana skrev:
Men jag förstår på sätt och vis att det blev som det blev.
Man vågade ju knappt svara på PM man fick. Är det någon man ska vara sur på, så är det väl de som lurades och spelade killar fast de var tjejer, för så var det. Det kom ju fram tillslut.
Det satt folk här och skrev pm med dessa sk killar. Och lurade blev dom. Sen när det var sånna som brukade skriva här i andra nick, gjorde ju att det var inte så kul för dessa som blev lurade att tro de skrev till någon annan (hm, nu blev det nog snurrigt)
Hmm, ja, klart man kan bli misstänksam när/om många luras. Men; att orka skriva en drös med mail så att någon blir ledsen av dem? Tja, antingen var Toriryttarens kompis överkänslig eller så var det folk som har alldeles för mycket fritid.... :crazy: Att ställa frågan som du beskrev det - att man undrar vem den andre är- på ett snyggt sätt borde ju inte skapa en sån reaktion så att killen ifråga inte ens vill vara här. Det låter som om det var något allvarligare på gång.

Samtidigt instämmer jag i Butros tankar: får man en sådan uppsjö av mail och pm om man inte själv skrivit lite smått otroliga inlägg?? Jag blir bara så förvånad - jag får så sällan pm själv, även om jag varit i rätt tuffa ordstrider ibland. Det har bara varit ett enda nick som var väldigt jobbig och inte lämnade mig ifred trots att denne blev ombedd (en ung tjej).
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Jag tycker han ska komma tillbaka!!

Jag hoppas han fortfarande vill efter det som tydligen hänt sist...
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Klart att han ska våga sig hit, o nu i dagarna har han ju fått sällskap av ett annat gäng killar, så jag tror inte att buke-tjejerna är så skeptiska längre.....!!!

jag vill ha hit honom iaf ;) .....säg det till honom!
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Snurrfian skrev:
Det facinerar mig vad folk måste ha alldeles för mycket tid... Att ens orka börja skicka pm och anklaga folk hejvilt... Säg åt han du att han är välkommen tillbaka och att han inte ska bry sig om idioter!!


...eller kanske passa på att skaffa sig meningsfullt nöje istället för att passificera sig med att hänga framför burken :smirk: !

//No1 som nästan är helt internetavgiftad till enbart ngra minuter om dagen...till att istället träffa folk och bränna fläsk på gym!!
 
Sv: Rekomendera eller inte????

Finns det ingen gräns för hur mycket man ska fjäska med killar här :crazy:

Behöver han nån som krattar manegen åt honom är väl frågan om han inte ska akta sig för Internet över huvud taget. :smirk:

Ja, det här är ett extremt grinigt inlägg, men jag är spyfärdig på "IIIIIH en KILLE!!!!"-hysterin som råder här just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 290
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, för nu vet jag inte vad jag ska göra längre och behöver er hjälp att se klart på tillvaron. Jag är den lyckliga singeln...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 759
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp