Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men stackars oss!! Jag vill ju dessutom plugga from i höst (på 50% CSN) så jag måste verkligen spara till det, jag kan inte bränna hur mycket som helst på resor.

Men jag vill :arghh::arghh::arghh::arghh:.

Hur hanterar du din reselängtan? Jag blir galen snart.
Förstår. Jag kör ju 100% CSN nu... :meh:

Jag vet inte om "hanterar" är rätt ord, men jag kollar upp alla ställen jag vill åka till sen när jag har råd och inbillar mig att jag kan skaffa ett resande jobb sen. :angel:

Sen har jag lite tröst i att jag och pappa planerar att ta oss iväg på nån liten resa i år, då behöver jag inte bry mig så mycket om det ekonomiska i alla fall eftersom han är snäll och betalar (:love:) men tidsproblemet återstår (speciellt då vi inbillar oss att vi ska kunna slippa de dyraste helgerna). Men det är i alla fall något att se fram emot, som hjälper något, om än inte mycket, för jag vill ju så mycket mer... :o
 
Jag vet inte om "hanterar" är rätt ord, men jag kollar upp alla ställen jag vill åka till sen när jag har råd och inbillar mig att jag kan skaffa ett resande jobb sen. :angel:
Haha jamen det är ju en bra plan :D.

Kul med en resa med pappsen i alla fall! Jag reser ju del, bara inte så stort och afrikanskt som jag vill :p.
 
Jag sitter och tycker synd om mig själv :(. Är jag den enda här som vill resa mer än jag kan? Jag sparar för närvarande till en resa till USA, som jag ska överraska och bjuda min man på. Därför lever jag just nu så tajt jag kan, allt jag kan lägga undan går till den resan.

Men - jag har sån afrikalängtan att jag blir tokig snart :(. Jag är van att åka varje år till ett afrikanskt land och nu har jag inte åkt på länge och det är som att jag kan känna det i hela kroppen.

Nån mer som vill resa men bara inte får ihop det just nu?
Jamen gud ja! Märkligt sammanträffande faktiskt - senast igår kväll satt jag och min sambo och pratade om alla resor vi vill göra, men det slutade med att vi var mer frustrerade än exalterade. :down: Det går bara inte att planera lägenhetsköp och samtidigt boka långresor till Östafrika, USA och Sydamerika. Det slutade med att vi suckade och sa "jaja, vi har ju i alla fall typ 50 år kvar att resa tillsammans..."

Guuud vad jag önskar att jag vore gjord av pengar! Pengar och semesterdagar.
 
Guuud vad jag önskar att jag vore gjord av pengar! Pengar och semesterdagar.
Eller hur!!

Östafrika, Sydamerika och USA är ungefär exakt vart jag vill åka :D (även om jag hellre vill till södra Afrika just nu). Så jag förstår frustrationen till tusen verkligen.
 
Härligt med Spanien! Jag ska också dit några veckor i år och ser SÅ mycket fram emot det. Jag saknar att bo där.

Och jag saknar Afrika så jag blir tokig :arghh:.

Fullt förståeligt. Typ lite trevligare klimat där osv... Jag är så född i fel land :p

Afrika har jag aldrig varit, men blir väldigt inspirerad av dig och dina resor dit! :)
 
@Sleepan Jamen samma här. Vi var i Madrid över påsk och jag ville bara inte åka därifrån, inte bara för vädret men för hela känslan och hur det är att leva där. Saknar det som fan. Går sen in på en hemsida där de har annonser för jobb inom min sektor, ser hur få lediga jobb det finns, hur låg lönen är och hur många som sökt varje tjänst hittills (+160 på varje annons). Och så känner jag bara :arghh::arghh::arghh:.

Afrika är så underbart! Jag går och dagdrömmer om ridresor i Botswana :love:.

1-giraffe-edited.jpg
 
@Sleepan Jamen samma här. Vi var i Madrid över påsk och jag ville bara inte åka därifrån, inte bara för vädret men för hela känslan och hur det är att leva där. Saknar det som fan. Går sen in på en hemsida där de har annonser för jobb inom min sektor, ser hur få lediga jobb det finns, hur låg lönen är och hur många som sökt varje tjänst hittills (+160 på varje annons). Och så känner jag bara :arghh::arghh::arghh:.

Afrika är så underbart! Jag går och dagdrömmer om ridresor i Botswana :love:.

1-giraffe-edited.jpg

Åh, typiskt med jobben. Kan tänka mig att det är fantastiskt att bo där - men det ska ju fungera ekonomiskt och helst med ett jobb där man trivs också...

Själv har jag svårt att se mig själv i mitt yrke i Spanien, och jag vet inte ens om det går, eller om det blir en helt ny utbildning...
Men vore ju helt klart skönt att slippa kalla mörka nätter med - 10... :p

Fy faan vad ridresa i Botswana lockar mig helt plötsligt :D
 
@Sleepan Ja, ditt jobb är nog omöjligt utan en ny utbildning där. Tyvärr!

Vi siktar på att flytta tillbaka om några år, under förutsättningen att vi båda kan få jobb vi tycker om. Det är nog svårt, men bör inte vara omöjligt :).

Men eller hur!! Ridresa i Botswana is the shit alltså!

foots-zebra-herd.jpg


2010-05-25-09.25.04-3989ebdc1ca57f9ea05f5e980d010668.jpg


ker-downey-okavango-horse-safari.jpg


Jag planerar att åka som en belöning (om?) när jag fått min master, så om ett par år. Haka på vetja :D.
 
@Sleepan Ja, ditt jobb är nog omöjligt utan en ny utbildning där. Tyvärr!

Vi siktar på att flytta tillbaka om några år, under förutsättningen att vi båda kan få jobb vi tycker om. Det är nog svårt, men bör inte vara omöjligt :).

Men eller hur!! Ridresa i Botswana is the shit alltså!

foots-zebra-herd.jpg


2010-05-25-09.25.04-3989ebdc1ca57f9ea05f5e980d010668.jpg


ker-downey-okavango-horse-safari.jpg


Jag planerar att åka som en belöning (om?) när jag fått min master, så om ett par år. Haka på vetja :D.
Åh, hoppas det går vägen för er!

Jag siktar också på att kunna flytta från Sverige så småningom, hatar vinter, kyla och mörker. Påverkar mig för mycket både fysiskt och psykiskt så ser inte varför jag ska leva med det 6 månader om året. Jag vet bara inte var jag vill bo, det är nästan lika många platser som är intressanta som jag vill resa till... :D
 
@Hedinn Tack! Det hoppas jag med. Som tur är bör det vara görligt :).

Haha ja, då har du mycket att välja på :D. Vilka länder är det lite du har i åtanke? Eller ja, kontinenter :D.
 
@Hedinn Tack! Det hoppas jag med. Som tur är bör det vara görligt :).

Haha ja, då har du mycket att välja på :D. Vilka länder är det lite du har i åtanke? Eller ja, kontinenter :D.
Kontinenter kanske är bättre... :angel: I Europa kan jag tänka mig i princip allt söder om Danmark, typ. :D I Asien finns det ju också en hel del intressanta länder (och god mat och värme! :love:), framför allt de mer södra delarna. Vissa (varma) ställen i USA skulle väl vara intressant, Sydamerika har jag dålig koll på, men varför inte, liksom? Afrika har jag aldrig varit i, men fått för mig att Alexandria i Egypten vore trevligt (fråga mig inte varför :rofl:) och finns säkert fler. Australien skulle jag inte heller tacka nej till.

Så ja... Jag är väl öppen för förslag, helt enkelt. :angel:
 
@Hedinn Det låter ju fantastiskt att ha så många alternativ! :) Se till att bosätta dig någonstans fantastiskt och så startar du en blogg och så får jag läsa om ditt spännande vardagsliv :up:.

Min man är lite inne på USA också, just för sitt jobb, men jag är försiktigt skeptisk till det. Men vem vet :D.
 
@Hedinn Det låter ju fantastiskt att ha så många alternativ! :) Se till att bosätta dig någonstans fantastiskt och så startar du en blogg och så får jag läsa om ditt spännande vardagsliv :up:.

Min man är lite inne på USA också, just för sitt jobb, men jag är försiktigt skeptisk till det. Men vem vet :D.
Haha bloggen kommer väl bestå av ”jobbade. Tog ett glas vin efter jobbet. Sov” :D

Jag förstår dig gällande USA. Jag har alltid varit jätteskeptisk, inget som lockar mig nåt större för resa heller... Men så tänker jag att det är ändå rätt stort, det lär ju finnas trevliga platser där också som går att bo på. :up:

Sen finns det ju en fördel med det där att flytta utomlands och jobba, trivs man inte går det alltid att flytta tillbaka (eller nån annanstans).
 
Haha bloggen kommer väl bestå av ”jobbade. Tog ett glas vin efter jobbet. Sov” :D
Jag skulle vara din trognaste läsare, tro mig :D.
Jag förstår dig gällande USA. Jag har alltid varit jätteskeptisk, inget som lockar mig nåt större för resa heller... Men så tänker jag att det är ändå rätt stort, det lär ju finnas trevliga platser där också som går att bo på. :up:
Jag har aldrig lockats av USA men när jag i största hemlighet (för min man då) planerar en resa dit blir jag mer och mer sugen faktiskt. Däremot vill jag inte bo så långt bort, vi planerar ju liksom barn för framtiden.

Men ÅH att återigen få bo i ett land där det är varmt, soligt och skönt. Som jag saknar det!
 
@Sleepan Ja, ditt jobb är nog omöjligt utan en ny utbildning där. Tyvärr!

Vi siktar på att flytta tillbaka om några år, under förutsättningen att vi båda kan få jobb vi tycker om. Det är nog svårt, men bör inte vara omöjligt :).

Men eller hur!! Ridresa i Botswana is the shit alltså!

foots-zebra-herd.jpg


2010-05-25-09.25.04-3989ebdc1ca57f9ea05f5e980d010668.jpg


ker-downey-okavango-horse-safari.jpg


Jag planerar att åka som en belöning (om?) när jag fått min master, så om ett par år. Haka på vetja :D.
Oj! Jag har aldrig ens tänkt tanken på Botswana förut men nu känns det verkligen som att en ridresa dit absolut får hamna på min rese-bucketlist! Jag hänger gärna på er om ett par år :D
 
Titta bara på videon här! :love: :love: (man kan få vänta nån sekund innan den rullar igång)
 
Tänkte att det vore kul med en tråd om resor, resmål, restips och liknande. Hoppas att det är fler som gillar att resa!
Det kan handla om allt från resor till Europas städer till exotiska platser, tips på hotell och sevärdheter. Här kan vi som gillar att resa, tipsa varandra helt enkelt!
Alltså, Sydafrikaturne med en typ 2,5-åring i släptåg. Görbart eller korkat? Vill hyra bil, besöka vingårdar, dyka (haaaaaj!!!) bo i tält och åka på safari osv. Typ tre veckor.
Någon som gjort och som kan avråda eller peppa? Vård osv verkar vara väl tillgängligt, några särskilda risker att tänka på för barnet som jag bör förbereda mig på att försvara inför make/andra lite mer försiktiga generaler?
 
@Sleepan Ja, ditt jobb är nog omöjligt utan en ny utbildning där. Tyvärr!

Vi siktar på att flytta tillbaka om några år, under förutsättningen att vi båda kan få jobb vi tycker om. Det är nog svårt, men bör inte vara omöjligt :).

Men eller hur!! Ridresa i Botswana is the shit alltså!

foots-zebra-herd.jpg


2010-05-25-09.25.04-3989ebdc1ca57f9ea05f5e980d010668.jpg


ker-downey-okavango-horse-safari.jpg


Jag planerar att åka som en belöning (om?) när jag fått min master, så om ett par år. Haka på vetja :D.
Jag åker gärna. Ska bara råna en bank. Kan ju dock bli lite jobbigt att resa med Sleepan i så fall ;)

I mina värsta resfeberattacker så är det en rent FYSISK värk. Nästan värre än att vara olyckligt kär i högstadiet....
Då har jag fått blockera resereklam och sådant för att detoxa. Syns och hörs det inte så kan jag nästan låtsas att det inte finns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 878
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 821
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp