Bukefalos 28 år!

Rider ni alltid i Ridkläder ????

Ibland kan jag rida ut i mysbyxor eller jeans...
har oftast ridkläder men ibland så.. :)
 
Ja självklart, ridkläder är till för att ha vid ridning! Skulle inte tänka mig att rida i nåt annat lixom. Inte så lämpligt kanske, iaf inte om man ska göra lite mer än bara lulla i skritt i skogen!
 
jag skiljer hest på kläder jag har i stallet och vannliga kläder, då jag inte vill smutsa ner och hästa ner mina vanliga klädor. menmen jag rider iaf ganska oftaibland i shorts på sommaren då det är varmt och soligt det är ju inte så vackert med ridbyxevita ben iaf. :D
 
Nej, det gör jag inte.
Jag brukar också rida i pösbyxor och en gammal stor tröja & gympadojjor :):
Annars rider jag nästan jämt i gympadojjor, även när jag har ridkläder på mig ;)
 
Höst och vår nästan alltid ridbyxor + shortchaps.
På vintern har jag thermobyxor så då spelar det ju ingen roll vad man har under för det syns ju ändå inte. :cool:
På sommaren brukar det bli träningsbyxor väldigt ofta för de sitter inte åt som ridbyxor gör och då blir det inte lika varmt och åtsmitande som ridbyxor lätt blir på sommaren.. Jeans kan jag också ha om jag rider barbacka.
Jag brukar rida barbacka mest hela tiden på sommaren också, och promenadrider bara, så jag rider ju ändå så inte seriöst.. pållan går på bete och man rider ut på skrittur och galopperar lite typ.. :smirk: Men vem vet, i sommar kanske det blir ändring på det? :D

Tycker inte att det ska spela någon roll faktiskt.. Men visst är det väl kul att se lite fin ut när man ska ut och rida där mkt folk, även utomstående oinsatta icke-hästmänniskor, kan se en! Måste ju se liiite prydligt ut ibland. :cool:
 
Öäh......ridkläder? Räknas gröna Tretorn gummistövlar, joggingbyxor och blåjacka som ridkläder? Jag har hjälm och billiga gumminoppsvantar oxå :-)
Jag har faktiskt ridbyxor oxå nånstans som passade mig för väldigt länge sen :-)
 
Ibland om jag bara ska ut o skritta eller så, så har det hänt att jag haft träningsbyxor. Men jag föredrar ridbyxor då jag ska rida faktiskt... :D
 
rider oftast barbacka. har då mina svarta mjukisbyxor och svarta munktröja på mig. jag själv tycker inte att det är fult. förutom när man har en lerig häst och de svarta kläderna blir beige gråa medans man borstar... fast det skulle ju inte se bättre ut om man hade ridkläder. jag rider i det som är bekvämast. och ofta när jag rider en pigg häst har jag ridbrallor. då det inte är skönt när mjukisbyxorna vandrar upp till knäna och stiglädrerna nyper när pollarna taktar. men jag fattar inte att folk klárar sig med tunna ridbrallor och ett par långkallingar i -25°C på vintern!! då e det skitbra att ha mjukisbrallor och ha typ tre par långkallingar under! Jag tror att jag och hästarna får bäst ridnöje när båda har bekväm utstyrsel på sig. kram camilla :bow:
 
Jag har alltid ridkläder ovavsett väder osv (alltså i stallet). Tycker att det är upp till var och en då det finns många som inte har ridkläder i stallet. Kanske har jag också alltid ridkläder för att de runt omkring mig har det?!
 
Det ska vara snyggt, prydligt och matchande!! Rider nästan alltid med dressyrstövlar, manchesterridbyxor och väst..
Ibland på sommaren händer det dock att jag rider i bikini :o :D men då håller jag mig undan allmänhetens insyn!! ;)

Nirak
 
Håller med föregående talare. Fast manch.ridbyxor klarar jag inte av :devil:, har vanliga vita,svarta eller ljus beiga,eller svarta. mest ljust beige=)
 
Ibland har jag ridkläder och ibland(slöhet) i mjukisbyxor
eller något liknande.Rider jag barbacka byter jag nästan
aldrig om.
Men här är det ingen som bryr sig.Och jag gör det
defenetivt inte.Det beror ju knappast på kläderna hur
jag rider.
 
Har stallkläder och byter alltid om i stallet. Enklare då att ha ridkläder, fast jag int ens rider än :) De är gjorda för att fungera i stallmiljö och överlägsna "vanliga" kläder i hållbarhet.

Köper ex hellre ett par dyrare Mountain Horse-kängor än arton par gympadojjor som tappar sulan :)

Men jag har inga "snobbkläder".

(Jo jag har jeans på bilden men det var inte direkt planerat att jag skulle sitta upp, första gången jag sitter på maran, utan hjälm dessutom :eek:)
 
Det är olika.. Ibland rider jag med träningsbrallor med långa chaps över.Fleece och polotröjor som inte är direkt ridkläder.. Det är nog också av lathet/bekvämlighet!
 
För det mesta, i matchande ridkläder, men det är ju så mysigt att rida i shorts på sommaren! :):
 
När jag köpte min häst-förra sommaren, var det dunder varmt så då blev det shorts å gympadojjor(har aldrig "nypit" mig i vaderna så det gick bra!)
Nu i vintras köpte jag ridstövlar,å då tyckte jag väl att det såg bättre ut med ridbyxor till,men annars har jag jämt ridit i vanliga mjukisbrallor...kan rekomendera att rida i stretch jeans("miss sixty" modellen-finns på JC)dom e så sköna att rida i!!!Är töjbara som ridbyxor å sitter som ett smäck! :):...å så blir man ju snäppet snyggare då åxå :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur mycket ridkläder behöver man? Hur mycket har ni? Jag har insett att jag har massor trots att jag bara rider 1-2 ggr vecka men...
2
Svar
28
· Visningar
3 304
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 381
Senast: Graciös FH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp