Bukefalos 28 år!

Rider ni alltid i Ridkläder ????

Nä, jag rider inte alltid i ridkläder om jag rider ut i skogen. I dressyr vill jag helst klä mig ganska ordentligt, för att det känns som att jag skärper till mig mer då. :smirk:

Jag har aldrig kläder som inte är funktionella när jag rider, typ byxor som hasar upp eller som ger skavsår eller jacka med stor luva eller något sånt!
 
Jag rider med ridbyxor + shortchaps + jodphur.
Men på sommaren så rider jag med uppvikta ridbyxor ( så man kan sola benen ) och vanliga jumpadojjor.
 
Jag använder jämt jeans eller JÄTTELÖSA, gamla slitna ridbyxor.
Jeans för att det är bekvämt och ger en skön närhet i sadeln /rider western

Gamla lösa ridbyxor för att de är LÖSA, avskyr slickiga ridbyxor, så äckligt när det är tajd :D
Fast ju de ridbyxorna är skitfula, men jag älskar dem.
 
Det blir oftast ridkläder och då gärna matchande - speciellt om jag rider för instruktör. På sommaren händer det dock att det blir en och annan barbackaritt i shorts eller jeans.

I somras hade jag vid ett tillfälle ridbyxor - men på grund av värmen enbart linne (med bh under tol). När jag ridit en stund börjar min dotter skratta - då hade linnet "studsat" ner runt midjan så jag satt i enbart bh - mycket snyggt!!! :D
 
ibland hände dt att jag rider med jeans på min medryttar pålle. För ibland orkar jag bara inte byta om, haha. *Lat* :D
 
har oftast ridkläder.
när jag rider ut på sommaren blir det shorts.
rider även ibbland med träningsbyxor.
rider i enbart badräkt när vi badar med hästarna på sommaren. (inte ens hjälm :o)

för tränare är jag ordentligt klädd!!
 
:bump:Jag rider oftast i ridkläder, men på sommrarna använder jag alltid "förra" säsongens kläder (de som man har tröttnat på). Mne när jag rider för tränare har jag alltid "finkläder". Då är både jag och hästen i toppskick! :bump:
 
Jeans och en shorta eller tröja/T-shirt + boots eller jympadojor :love:..
Skulle aldrig få för mig att sätta på mig dom gamla hemska slickade ridbyxorna igen!! :crazy:

Sen undrar jag varför man lägger ut tusentals kronor på dyra ridkläder som blir smutsiga första gången i stallet och som sedan knappt går att tvätta?! :confused:
 
jag rider alltid i ridkläder (om jag inte rider barbacka, för då rider jag ibland i vanliga) Jag rider i ridkläder för att det är skönast och snyggast!
 
Ridbyxor har jag nästan alltid när jag rider, utom på vintern då det är termobyxor eller skoteroverall som gäller. På sommarn har det hänt att jag ridit i svalare byxor eller shorts också. :) Åhh,va ja längtar till sommarn... :cool:
 
JAg rider så gott som lltid i ridbyxor.
KAnske jeans ibland. MEn självklart så har jag speciella kläder i stallet så byta om måste man ju :crazy:

Däremot kan ja på sommaren ha linnen o sånt istället för tshirts o ridbyxor. KAn rida i korstre byxor oxå ibland.

O så rider man ju i bikini när man badar ;)
O gympaskor :p
Skitsnyggt.
 
Oftast ridkläder..
Men nog har det hänt att jag ridit i annat också.. Speciellt om ridturen inte riktigt varit planerad.. :bump:
 
Det gör jag....men dom är både smutsiga och slitna så det hade nog varit snyggare med "vanliga" kläder!!! :D
 
för det mesta rider jag i ridbyxor, men jag håller med om att de kan vara för tighta. Köp ett par som inte är så tighta! (jag har både varianterna, det är skönt att kunna variera) Som många andra framfört så blir det ibland jeans av lathetsskäl (orkar inte hem och byta...)
 
Så gott som alltid ridkläder!
Hjälm är självklart vid varje ritt men ibland kan det bli jeans istället för ridbyxor om man bara ska skritta!

/Yez
 
jag brukar rida i mjuka jeans utan tjocka sömmar inuti!! det e skitbekvämt... och inte lika varmt som mina tjocka helskodda ridbyxor på sommaren!! detta rider jag i även på träning, tillsammans med mina stövlar är det faktiskt ganska fint!!
love.png
 
Senast ändrad av en moderator:
ibland rider ja i jeans eller "prassel" byxor ... gympadojjer osv...
 
Nej inte alltid. Men ridbrallor brukar vara bäst. Har ridit i typ träningsoverall byxor några gånger och de åker ju upp till låren!!
unsure.png

Tröjor och sånt brukar jag inte bry mig så mycket om.
Stövlar eller skor, tja.. stövlarna är lättare, oftast.
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jepp, jag hade min ponny ute i skogen, var i princip bara jag där, men jag rider ändå alltid i ridbyxor och stövlar. Tycker det är mest funktionellt, och sen tycker jag det är trevligt att vara prydlig, även om vi bara var två ryttare i stallet...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur mycket ridkläder behöver man? Hur mycket har ni? Jag har insett att jag har massor trots att jag bara rider 1-2 ggr vecka men...
2
Svar
28
· Visningar
3 309
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 382
Senast: Graciös FH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp