Bukefalos 28 år!

Rider ni alltid i Ridkläder ????

jag rider nästan alltd i ridkläder, jag tycker snarare att det är obkvämt att inte rida i ridbyxor, knöligt och jobbigt, och dessutom tycker jag om att klä mig snyggt och välvårdat.
 
Om jag bara ska ut i skogen en sväng brukar det bli jeans och jympaskor. På vintern drar jag på mig termobyxor mm så jag ser ut som en Michelingubbe :bump:
 
Jag varierar mig lite, ibland ridbyxor, shortchapsen osv, och ibland bara mina vanliga stallbyxor och stallskor. Beror lite på...

/ Maris
 
jag brukar faktiskt alltida ha ridkläder när jag rider om det är varmt byter jag om efter jag har ridit
 
jag rider alltid i ridkläder försöker vara så snygg som möjligt..
man sak vara snygg när man rider uppsat hår
färger som matchar eller hur det stavas :) m.m.
fast det är min årsikt!


//emelie

 
Jag har alltid rid kläder, jag tycker att dom är jätte sköna. Och det skulle bli jobbigt att tvätta allt om jag höll på att byta. :)
 
Jag rider alltid med ridkläder och ridskor och hela ridutrustningen. (Hjälm, säkerhetsväst)
//Sofie :bump:
 
Visst händer det att man bara tar på mjukisarna om man rider ut eller barbacka, men på ridbanan tycker jag inte att det funkar så bra utan ridbyxor.... ;)
 
Brukar nästan alltid rida i ridkläder kan hända att man rider i shorts( vilket inte händer ofta) på sommaren om man rider barbacka...
 
Nej, inte alltid ridkläder...
Gillar doch snygga och praktiska ridkläder vilka fungerar bra, håller länge och är bekväma... men ibland så svänger man förbi stallet i jobbkläder... och ibland kan det bli en ridtur oxå.
I somras red jag i bikini och kort jeans-klänning över, det var faktiskt både skönt och bekvämt! :): men då red jag i westernsadel.
 
jag har på mej mina mjukisbyxor, ridstövlar och stalljacka, jag trivs alldeles utmärkt med de kläderna jag har. jag gillar inte ridbyxor alls, de sitter ju åt så hiskeligt, nej tacka vet jag de byxorna jag har nu, som är lite friare också.
ibland, vid enstaka tillfällen kan det faktist hända att ridbyxorna åker på, men det är inte ofta.
 
Jajjamensan, alltid ridkläder när jag rider. Man vill ju se prydlig ut!

Blåjeans, jeansskjorta, jeansjacka, boots, stjärnsporrar.

Det enda undantaget är på huvudet, där har jag inte ridutrustning utan brukar ha hjälm.
Westernhatt vore det normala om man skall ha ridkläder.
 
Rider aldrig i ridkläder.rider alltid med träningskläder=träningsbyxor+tröja.Sommar,vinter,träningar m.m.Fast på vintern har jag overall över och på tävling har jag jeans,chaps o skjorta.
 
Hej!
Jag rider näästan alltid i pöösbyxor/träningsbyxor å mina sköna varma tjocktröjor / t-shirts!
Jag har det jag tycker känns bra och bekvämt, d jag trivs i!
Visst, när man är ute och rider så händer det för ofta att människor på sina 190 hästar kollar ner på en med sur blick och går igenom ens kläder med ett, tja inte ett rakt ögonbryn om man säger så :P!
Jag äger ridbyxor, ridskor å hela tjaffset men använder det sällan för att jag inte trivs i d...
JaJa..:D Jag anser inte att man är oseriös när man rider utan ridkläder! Det är väll vad man gör med hästen som räknas och inte hur man ser ut! Det intalar jag mig själv! :P
Ha d! / jos.
 
jag har ofta på mig tränings byxor,känns avslappnat och sitter inte åt,speciellt i vintras då jag fick plats m 2 par långfillingar oxå :D sitter nog i mig sen jag var gravid förra året,då fick jag absolut inte på mig ridbyxor.
ser lite oproffsigt ut kanske,men vad f*n gör det?!:rofl:

mvh/Arabizar
 
Jeans, Jeans och åter jeans!! kan inte tänka mig att rida i någe annat...annars brukar det bli pappas gamla jackor och fleccetröjor, och på sommaren så rider jag faktiskt i adidas shorts...eller jeans ;) Men på fötterna har jag ridskor, alla fall på vintern. På sommaren gamla jumpadojor...
 
Nej, absolut inte.. Jag är alldeles för lat för att alltid byta om. Har ridit i pyjamasbyxor i silke en gång... Inget att rekommendera :smirk:
 
Har hänt att jag glömt stoppa ridkläder i bilen på morgonen o på väg hem från jobbet så svänger jag alltid in om stallet o pysslar om hästen, mockar o sånt. Har hänt att jag ridit i arbetskläderna m reflex på benen och stålhätteskor m schortchaps o hjälmen som konstant ligger i stallet på huvudet.

Ser superkymigt ut. har ridit i linne, shorts o shortchaps o barfota i stigbyglarna.. bilarna höll på att köra av vägen. undrar varför??

Annars har jag helskodda ridbyxor o stallskor m chaps.. (får skav av stigläderna)
 
Rider man ut eller så finns det väl ingen anledning att klä sig i illasittande ridkläder... Gör som du vill tycker jag. :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur mycket ridkläder behöver man? Hur mycket har ni? Jag har insett att jag har massor trots att jag bara rider 1-2 ggr vecka men...
2
Svar
28
· Visningar
3 303
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 379
Senast: Graciös FH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp