Robinson 2018

Undrar om Nicolina fortfarande tycker att Pascal är så läcker, eller har de rosa glasögonen tappat färgen?

Hade jag varit som henne hade de där glasögonen rykt under hans långa föreläsning igår om inte annat. Jag kan se att han objektivt sett är skitsnygg (även om han inte är min stil) men tänk att lyssna på de där självgoda utläggningarna dagarna i ända. :yuck:
 
Nicoline fick två röster i går. Jag undrar om det kan ha varit Ricks båda. Han sa att han gillade Carolin, och han har bondat med Victoria. Då återstod bara Dessie och Nicoline.
 
Robban har seglat upp som en irriterande typ. Deltar inte, ligger bara i hängmattan och bligar dolskt och säger då och då något magsurt till kameran. Och så börjar han plötsligt orera om att bli diktator??
 
Nicoline fick två röster i går. Jag undrar om det kan ha varit Ricks båda. Han sa att han gillade Carolin, och han har bondat med Victoria. Då återstod bara Dessie och Nicoline.

Jag gissar på det. Han sa väl nått om att han gillade Caroline och att han tänkte rösta på den som han tyckte bidrog minst? Eftersom man fick se att det var Caroline som röstade på Dessie måste ju de andra rösterna varit hans.
 
Varför blev Marie vald att stå över? Sa hon att hon inte var så bra på balans? Jag tyckte att det var någon som sa att hen inte var bra, men alla pratade i munnen på varandra så jag vet inte vem?

Jag kan förstå Linas argument om Dks knä och att han kanske skulle stått över för det. Dock borde han vara den, med eller utan knäskada, som har absolut bäst balans med tanke på vad han gör i vanliga fall. Varför Johan och Lillemor vände det mot honom, det var väl ändå Henrik som fattade beslutet, är för mig en gåta.
 
Jag gissar på det. Han sa väl nått om att han gillade Caroline och att han tänkte rösta på den som han tyckte bidrog minst? Eftersom man fick se att det var Caroline som röstade på Dessie måste ju de andra rösterna varit hans.
Kunde ju vara Jan och Alexandra också, tänkte jag, om Rick röstade på Carolin mot sin vilja. Men det var nog han ändå, särskilt om han sa att han skulle rösta på den som bidrog minst. Jag håller med om att Nicoline inte verkar bidra mycket mer än att hon vann en tävling i början.
 
Läskigt hur de gaddar ihop sig mot Janne nu. Är man sex som drar kan det knappast vara ens fel om man inte vinner.

Jag kan förstå att de blev sura på honom i örådet om han inte sagt något innan och sen gnäller för Anders = skvallrar. Men därifrån till att frysa ut honom är inte okej. Det är väl mest Pascal som är drivande, men ingen annan verkar ju protestera heller? Börjar bli måttligt trött på Pascal och hans inställning. Herregud, du är inte bäst på precis allting i hela världen, tagga ner människa, typ.
 
Det knakar väl lite i fogarna i det andra laget också, men det vore väl nästan konstigt om det inte gjorde det när folk som aldrig träffats förut hamnar på en strand utan mat. Men lag syd verkar hysteriskt leta efter en syndabock hela tiden och trots att de gång efter gång röstar hem den som de anser är "problemet" så hittar de någon ny att tjafsa med. Får de ut Janne kommer förmodligen Alexandra hamna i skottgluggen nästa gång. Jag uppfattar inte Dessie och Nicoline som särskilt aggressiva och Viktoria har lugnat sig otroligt efter första veckan, så det måste ju vara Pascal som är roten.
 
Jag tycker det är lite intressant att Viktoria som lämnade lägret för att slippa bli mobbad blev ansedd som tokig, offerkofta och liknade (tänker inte specifikt på Buke) medan Jan som stannar i lägret är det synd om.

Och ja de är inte Snälla mot Jan, och det verkar klart vara Pascal som är pådrivande, påhejad av Viktoria. Dessi, Alexandra och Rick är inte med på den "leken".
 
Herregud vad jag hoppas att lag syd förlorar ikväll också. Hade varit underhållning på hög nivå om Pascal förlorar trots att han tvingat Jan att stå över. Om de vill rösta hem Jan (alla utom möjligen Alexandra och Rick verkar ju vilja det, även om Dessie inte är elak i sina uttalanden) borde de väl vilja förlora? De måste ju stå ut med honom en vecka till, minst, om de vinner.

Tyvärr tror jag att Johan och Lillemor kommer sinka sitt lag också eftersom de vill hamna i öråd. Jag kräks snart på Lillemor, hon är så otroligt lik en gammal "bekant" både till utseende, sätt och hur hon pratar och jag tål verkligen inte den människan.
 
Jag har inte ont av Johan och Lillemor. Jag har tvärtom väldigt roligt åt när de sitter och limmar på varann och fyller i varandras meningar. Som Piff och Puff på julafton. :D Dessutom bidrar de ju faktiskt till laget, ingen annan verkar bry sig särskilt om att leta mat.

Jag gillade polisen Henke i början men nu tycker jag bara att han gnäller om att andra borde göra saker medan han själv inte gör något. Precis som Robban.
 
Jag har inte ont av Johan och Lillemor. Jag har tvärtom väldigt roligt åt när de sitter och limmar på varann och fyller i varandras meningar. Som Piff och Puff på julafton. :D Dessutom bidrar de ju faktiskt till laget, ingen annan verkar bry sig särskilt om att leta mat.

Jag gillade polisen Henke i början men nu tycker jag bara att han gnäller om att andra borde göra saker medan han själv inte gör något. Precis som Robban.

Lillemor påminner alltså extremt mycket om en person jag känner i verkligheten som jag verkligen inte kan med. Jag har verkligen försökt låta bli att reta mig på henne på grund av det, men jag gillar verkligen inte deras attityd. Satmara var en extremt klockren beskrivning även av personen jag känner, som påminner om henne.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
306
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
414
Senast: Praefatio
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 555
Senast: WildHorse
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 051
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp