Bukefalos 28 år!

Semester o småbarn = osant

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Semester o småbarn = osant

Snuffsan skrev:
Men varför måste ni till vatten? Du drar upp det gång på gång. Om ni nu har ågren ang vatten, varför envisas med just det? Det finns miljoner andra saker att göra där man inte kan drunkna. Speciellt en sån här regnig sommar.

barna kanske vill bada :idea:
Ang regnig sommar....här har det varit allt annat än regnigt...
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Man väljer inte att bli sjuk med flit, däremot är barna skaffande helt frivilligt :smirk:
Däremot fuskas det otroligt mkt när det gäller bidragen med det håller ju på att utredas.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nej jag högg inte på din karl. Jag sa att jag tycker att du nedvärderar honom som inte tror att han kan ta hand om sina barn.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jo, det tycker jag. Det värsta var väl när ngn spekulerade om gubben hennes var handikappad. Och ni fortsätter ff........ är det bara för att det är kul. :confused:

Några av oss förstod Luff's behov av luftning av virriga tankar och påpekade även detta när elakheterna började hagla. Men man ser bara det man vill se och har referensramar till.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Försök skaffa några nya kompisar som har barn.....på nätet kanske alltförföräldrar är en bra sida med möjlighet att knyta kontakter.
Så lever nog jag om jag tänker efter...ibland har jag huset fullt av ungar och väldigt ofta är det tomt,då är han och leker/sover över hos nån annan.Jag har alltid ett gäng kompisar att fråga om våra föräldrar inte skulle kunna och vi vill göra något.Jag är också noga med att säga till vänner och grannar att vi gärna ställer upp vilket fört med sig att jag fått en ny kompis själv en 14 årig hästtokig tjej,det är jättekul och berikande.


Lycka till
// Åsa
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nä, jag tänkte starta ett eget parti, 5 dgr barnledigt 7-8 timmar per dag en vecka om året för föräldrar med barn under 8 år - partiet.
Åh, du får inte vara med.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jamen det är ju INTE så att det är JAG som avgör att HAN INTE VILL åka bort 5 dgr på raken 7-8 timmar varje dag med våra barn - dom är lite för pigga för det.
Och jag förstår honom, dag 3 skulle jag nog helt frankt säga att nu skiter jag i det här nu stannar vi hemma så får du säga vad du vill gubbe.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag hinner inte med fler kompisar - måste jag skaffa fler enbart i syfte att leja bort mina barn.......
Lite konstigt kanske........
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Luff skrev:
Ja, kommunen ska betala min och alla andra föräldrars barnlediga semester - det har jag sagt hela tiden, den betalar alla andras barnlediga semester, singlar utan barn, par som inte har barn - dom får vara lediga i 4-5 veckor och bara råda sig själva.
Och vara ensamma hemma - oooooo så skönt att vara ensam hemma.
Bara vara ensam hemma, 5 dagar i sträck, 7-8 timmar per dag - ensam hemma.

Jag vet, visst är det jätteorättvist att staten tvingade just dig att skaffa barn! Men varför stanna där - jag skulle vilja ha en kattlös semester, det är jättemeckigt att behöva fixa kattvakt åt misse när vi reser bort, för att inte tala om krukväxterna. Jag tycker staten borde fixa nån som kom hem till mig och fixade blommor och katt när jag ville vara ledig. Annars blir det ju orättvist, de som inte har katt och krukväxter får ju vara lediga hela somrarna, ska jag då inte få en jämrans vecka. :mad:

*Jag förmodar att ditt inlägg förståss var menat som ironi ;) :D *
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Chrysler, jag gillar dina inlägg, du är så "tonår" och har deras åsikter och står för dom - jag var lite spydig emot dig. Det är dock så att dom som väljer att föda barn är enormt mer inkomstbringande för samhället än dom som inte har barn - därför så anser jag att en slant till kunde vi få.
Jag har dragit in en jäkla massa skattepengar och är inte dyr i drift - få föräldrar är det. Dessutom ser jag att det kanske skulle minska antalet tonåringar på glid - och det är jäkligt lönsamt. En unge som inte hamnar i socialtjänstens hägn är ungefär 1 miljon mindre om året för en kommun.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

smulis27 skrev:
Mitt förslag blir då att du lär dig finna din gräns och att stå upp för den inför barnen. Lite som det där Silverkedjan skriver om sin middagssovande mamma kontra dina toabesök.

Psst.
Det var faktiskt jag som skrev det och inte Silverkedjan. Om nu rätt ska vara rätt. ;)
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nej, det var skrivet skämtsamt men jag anser att mitt förslag skulle betala sig. Sen att det aldrig blir verklighet det är en annan sak.

Det är inget straff att skaffa barn, precis som det inte är ett straff att ha jobb. Ok om vi gör såhär då alla som är bekväma nog att inte ha barn får kortare semester.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Som jag har skrivit åtminstone i fem inlägg tidigare, det är ok att du vill vara ledig (inte ens inte_ung har ju något emot det), MEN inte på det allmännas bekostnad. Vi har olika åsikter om vad man har rätt att begära av staten. Jag ser staten som en räddningsplanka, du ser staten som de som är skyldiga att lösa ditt problem.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Varför det? Det är väl inget straff att ha katt och krukväxter heller, men lik förb-t är det mitt ansvar, för det var jag som valde skaffa dem. Eller ska jag ha "kattersättning" för att jag uppoffrade mig och skaffade katt?
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Katter är inte skatteinbringande och arbetsalstrande i någon större utsträckning.
Samhället går inte under utan katter - men fan vad råttor vi skulle ha.

Jag tror alltså att det skulle TJÄNAS pengar på mitt förslag - hajar du.
Egentligen är det ju försent för min del - som så många påpekat är mina barn snart alldeles självgående och stora.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag vill veta exakt i vilket inlägg jag skrivit att hennes gubbe är handikappad.Nå?Jag väntar... :smirk:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nej jag är inte "så tonår", jag är en vuxen med åsikter å jag vet mer vuxna som tycker som jag.Jag kan någonstans ana en ton av "tonåringar är omogna", alltså ett evigt klappande på huvudet, men nej jag tänker inte ha en sån stämpel, sätt den på ngn annan :smirk:
En ensamstående som jobbar hela sitt liv å tjänar sina egna pengar är inte dyrare än föräldrar som lever på bidrag å föder barn som lever på bidrag.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Luff skrev:
Katter är inte skatteinbringande och arbetsalstrande i någon större utsträckning.
Samhället går inte under utan katter - men fan vad råttor vi skulle ha.

Jag tror alltså att det skulle TJÄNAS pengar på mitt förslag - hajar du.
Egentligen är det ju försent för min del - som så många påpekat är mina barn snart alldeles självgående och stora.

Nu är väl inte för lite folk världens stora problem just nu :angel: Och skulle vi bli för få människor i Sverige så finns det hundratusentals invandrare som mer än gärna vill flytta hit. Så du hade faktiskt inte behövt uppoffra dig och skaffa barn om du inte ville.

Ja jag förstår. Jag är civilekonom, så skam vore väl annars. Jag betvivlar dock fortfarande att det skulle tjänas pengar. Du har, som själv beskrivit, så livliga och energirika barn som barn kan vara. Även andra i din omgivning reagerar på att era barn är exceptionella. I sju år har du levt i denna situation. Trots att din situation alltså kan beskrivas som värsta tänkbara ur utmattningssynpunkt så mår du jättebra, förutom barnen hinner du med heltidsjobb och gård utan problem. Dina barn mår också jättebra och är socialt välanpassade. Inte nog med det, det är inte förrän den senaste tiden, när småbarnstiden börjar gå mot sitt slut, som du har upplevt situationen som problematisk över huvud taget.

Mot bakgrund av detta ser jag inte varför det skulle behövas extra dagisveckor? Det finns ju inget samhällsproblem att lösa, och inga extrakostnader som orsakas av att barnen måste vara hemma - var är besparingen som överstiger extrakostnaden? :confused:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Här klappas inga tonåringar på huvet, jag sa att dina åsikter är så tonår - inga kompromisser, allt är svart o vitt, alla som är äldre än en själv fattar inget.

Och du har fel - föräldrar är billigare för staten än någon som väljer att inte ha barn.
Vi har bland annat "fött upp" några som jobbar när vi går i pension.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 871
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 323
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 925
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 971
Senast: Alandia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp