Bukefalos 28 år!

Ser du djuret?

Sv: Ser du djuret?

Länkar via pixbox, och där brukar det inte vara några problem sen dom där problemen..Konstigt, ser du dem nu?
 
Sv: Ser du djuret?

Nej jag ser dem inte, brukar själv länka från pixbox. Sjuka är att ibland kan jag inte se vissa bilder som personer lagt in, har även märkt att andra inte kan se vissa bilder, Som tur är , så är det inte ofta det händer.
 
Sv: Ser du djuret?

Fasen... jag tänkte ju säga kor :angel: I alla fall så var det några bruna prickar vid en gård :p
 
Sv: Ser du djuret?

Ja, igentligen är det konstigt att det inte finns fler djur på bilden... Helt tomt på gårdarna ju...
 
Sv: Ser du djuret?

Kanske beror på att gårdarna är tomma? :p
Den på andra sidan älven finns det dock dikor nu, men tror inte dom fanns där när jag tog bilden.
 
Sv: Ser du djuret?

Oh, God. Jag är ju usel på att beskriva saker ;)

Men, om ni kollar mot mitten av fotot så finns det en massa gårdar där. Den gården jag syftar på ligger högre upp än alla de andra gårdarna (som ni kan se i mitten).

Om man kollar riktigt noga så är det fyra byggnader, två vita på utkanterna (är lite osäker om båda verkligen är vita, det till höger ser ut att vara vitt och rött) och två röda i mitten. Och med ett träd framför ett av de röda :angel:

Anyways, titta på det enda vita huset, det till vänster. Precis under det, så kan man se ca 6 bruna prickar.. Fast man får ha ögonen änna in i skärmen för att kunna se :angel:

Och som sagt, jag är usel på att beskriva. Det hade gått mycket lättare om jag kunnat låna din bild och redigera den. Men det funkade inte. ;)
 
Sv: Ser du djuret?

puttputt*

Hur många får på¨bilden?

hst08040.jpg
 
Sv: Ser du djuret?

Jag tror att det är 3 får, det ena är nästan gömt av brunt gräs i mittlen.
 
Sv: Ser du djuret?

*dröjer lite med svaret då ni inte gissat rätt...*
ibland tittar man ut i den rektangulära hagen utan träd och ser inte ett ändra får..
 
Sv: Ser du djuret?

Ok, då säger jag två, de som man uppenbarligen kan se med det samma, kan det vara så att det bara finns de två och vi ska tro att någon har gömt sig bara för att det ska bli svårare....
 
Sv: Ser du djuret?

Det är faktiskt bara fyra tyvärr. Det femte fåret ur flocken, Betty, kureras i en box i stallet... Så mellan de två synliga, Bamse och Bella så ser man först nått grått sticka upp och sen något nästan svart, Gudrun och Gustav.

Ibland kan man inte se ett får och då blir man lite nervös.. Men än har de aldrig rymt. :D

Fler bilder!
 
Sv: Ser du djuret?

Det var en klurig bild, misstänkte lite att det var ett får där i det mörka, men kände att det kunde lika gärna bara vara nertrampar gräs, skugga osv...
 
Sv: Ser du djuret?

mm.. jag var ute och fotade pållarna i hagen brevid när jag inte kunde se fåren så då tänkte jag på denna tråden och knäppte nån bild åt det hållet med..

Tycker det är en kul tråd men det behövs ju lite inlägg..

Ingen annan som har en bild på lager?
 
Sv: Ser du djuret?

Kan det vara att en vovve, vit och svart prickig- dalmatiner typ ligger i ena hörnan och rullar sig, ser lite ut så, men det är svårt att se.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Hästnyheter Vargen är som vi och alla andra djur en opportunist, vargen tar sitt rov om det är lättåtkomligt och om det är riskfritt. Som jag...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 281
Senast: Sirap
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp