Bukefalos 28 år!

Shadowfilosofin

Åh det är den där gruppen där en människa var jättestolt över att hennes 11 månaders schäfer nu "äääääntligen" hade fattat att den skulle inte få göra något förrän den hade lärt sig att ligga still, vilket den nu efter enträget pysslande från dag ett, nu kunde. Den kunde förresten sitt namn också... :meh:

Halloj förstörd unghund!!!!:cry:

Yes.............
 
En bekant anmälde sig inte ont anande till en sån kurs, snäll tjej som alltid värnar om djuren, berättade att dom fått i läxa att binda fast hunden inomhus och gå iväg och göra annat i minns ej om det "bara" var 1 timme eller mer, och inte på hundens vanliga sovplats, varje dag.


Här är det redan kört, Fjanten har helt klart tagit över och anser att matte är så mesig att man kan sova PÅ henne! :D

Men pudel var ju manipulerande stod det väl i rasbeskrivningen? :eek: damn it, skulle inte skaffat en papillon, chinese crested, toy pudel blandning :devil:
 
Här är det redan kört, Fjanten har helt klart tagit över och anser att matte är så mesig att man kan sova PÅ henne! :D

Men pudel var ju manipulerande stod det väl i rasbeskrivningen? :eek: damn it, skulle inte skaffat en papillon, chinese crested, toy pudel blandning :devil:

Här är det ännu värre. Collies anser uppenbarligen att matte och husse är riktiga mesproppar, för de kan också sovas på, man kan gärna försöka tränga ut dem ur sängen också. Dessutom går man "över lik" för att få mat, ligger mat på marken/golvet får matte och husse ropa sig hesa om de ska bry sig. Collie, liksom. Hur svårt kan det va?:angel:

Nej, vi fortsätter med "anarkin" här. Vi trivs alla bäst så, hundarna verkar inte bry sig så särskilt mycket om att matte o husse är ena riktiga "veklingar" :idea::D
 
Är det bara jag som får lust att gå en kurs för att få veta de mer ingående detaljerna "first handed" ? :angel::devil:

Jag har funderat på det ibland! Men... Orka bli så deperimerad?

Dessutom skulle jag nog inte kunna hålla tyst och hålla med särskilt länge, även om jag bestämt mig i förväg.

(Sen har jag uppfattat att det var lite sektliknande med kurserna också, typ som nivåer där man får den "djupare" kunskapen efter man passerat de ytligare lagren? Men det var ett tag sedan jag pratade med en frälst, så är inte säker...)

En bekant anmälde sig inte ont anande till en sån kurs, snäll tjej som alltid värnar om djuren, berättade att dom fått i läxa att binda fast hunden inomhus och gå iväg och göra annat i minns ej om det "bara" var 1 timme eller mer, och inte på hundens vanliga sovplats, varje dag.

Gjorde hon det? Jag antar att det framställdes som något naturligt (och därmed "snällt" :wtf:) så några invändningar från henne om hundens välmående lär bara pratats ner?
 
Jag har funderat på det ibland! Men... Orka bli så deperimerad?

Dessutom skulle jag nog inte kunna hålla tyst och hålla med särskilt länge, även om jag bestämt mig i förväg.

(Sen har jag uppfattat att det var lite sektliknande med kurserna också, typ som nivåer där man får den "djupare" kunskapen efter man passerat de ytligare lagren? Men det var ett tag sedan jag pratade med en frälst, så är inte säker...)

Jag tänkte mig liksom att man kunde ställa lite ledande frågor där de ställs mot väggen och alla zombies som ser det fantastiska kanske kan se något annat? Hmm, ja, deprimerande. Men man vet ju ändå att det finns... Dock det där med att det lärs ut "bit för bit" verkar krångligt, och dyrt...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 645
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 794
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 267
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp